obey-robots.txt
09 December 2016, 14:38
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetsnelheid

Rolf
Hallo mensen,

Sinds 2 weken overgestapt van het 3 mbit naar het 8 mbit internetpakket en dit kregen wij ook netjes.

We hadden gewoon de volle 6.5 mbit, alleen is het nu al de 3e dag dat we opeens niet meer boven de 3 mbit uitkomen.
Is er nu weer gezeik? Heeft het te maken met de snelheidsverhoging in april?

Vind het een beetje vreemd dat het na 3 dagen ineens lijkt alsof we weer terug bij het oude pakket zijn.

Bedankt alvast!
 
paul
Wat ik ooit eens heb begrepen van een KPN medewerker is dat de opgegeven snelheid de maximale snelheid is.
Hoe meer gebruikers van de lijn gebruik maken, hoe lager de snelheid per gebruiker.
Ze verkopen dus meer capaciteit over de lijn en laten je dan doodleuk meer betalen om op de oude snelheid terug te komen.

Paul
 
Rolf
Ohja.. loopt telefoonkabel die dus 20 mbit aankan en gedeeld door een x aantal mensen houden wij dus dat over...

Hmm zal even navragen! Bedankt voor het antwoord in ieder geval.
 
SirPeter
Kan zijn dat er administratieve vertraging is met de verhoging van de snelheid. Kunt proberen even de modem een aantal seconden van het stroom te halen om te kijken of hij daarna de juiste snelheid oppakt. Evt een reset maar oppassen wat voor modem het is en wat er daarna evt nog ingesteld moet worden. Denk aan inlog gegevens voor het KPN netwerk en als het draadloos modem is de draadloze gegevens mocht dat ooit veranderd zijn.

ADSL centrales zijn niet tot nauwelijks gevoelig voor de meerdere gebruikers. Kabel is daar veel meer gevoeliger voor. Afstand van de wijkcentrale tot huis kan wel een grote impact hebben.

Daarnaast is het zo dat er juiste meer Mbits over de lijn wordt gestuurd dan contractueel opgegeven is. Mits het haalbaar is natuurlijk
Gewijzigd door SirPeter op 13 maart 2010, 20:46
 
Rolf
Afstand tot centrale in de binnenstad hier is 1.5 km, dus dat is het probleem niet.

Router reset gegeven. Maar hoort niks uit te maken, want we hadden gewoon de juiste snelheid voor 5 dagen.

Een blok verderop heeft iemand hetzelfde. Ook ineens van 8 naar 3 mbit.

Is het uberhaupt de moeite om KPN te bellen zonder het gebruikelijke geouwehoer?
 
paul
Bellen heeft geen zin. Als eerste mag jij betalen (in jou tijd) om hun probleem op te lossen. Ten tweede is de kans groot dat je iemand aan de lijn krijgt die het zelfde dood-doennertje verteld van modem resetten en aparatuur na laten kijken.
Gewoon overstappen. Er zijn genoeg aanbieders. Aangezien de meeste gebruik maken van het "koper" van de KPN zul je er qua snelheid niet meteen op vooruit gaan. Maar wel op prijs.
Je kan natuurlijk ook Kabel eens testen.
 
SirPeter
Bellen heeft wel zin. Helpdesk kan meten wat de modem ontvangt en wat hij zou moeten ontvangen. Als de order volledig geleverd is kan er analyse worden uitgevoerd en een oplossing.

En Paul je weet niet waar je het over hebt. Die zogenaamde dood-doenertjes zijn in veel gevallen wel een oplossing. Hoeveel problemen daarmee worden opgelost is enorm. Vooral als het gaat om telefonie. Snelheidsproblemen van internet zijn meestal 1. de afstand van centrale (1,5 km zou geen probleem moeten zijn), 2. frequentie van de draadloze uitzending als draadloos gebruikt wordt. 3. Bekabeling of modem bij bekabeld internet. 4 de pc/laptop zelf.

Met andere woorden er zijn zoveel factoren die meespelen dat er uiterraard eerst wordt begonnen met de simpelste mogelijke oplossingen en dat is dus modem resetten/opnieuw opstarten. etc.
 
Rolf
Ik bel wel even.. Kan aan snelheidsverhoging liggen, maar het is pas maart.

Of we worden flink te pakken genomen.

Ik laat antwoord weten!
 
paul
Even? eh.. dat ontdek je nog wel.

op deze link staan alvast wat mogelijke antwoorden.
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=574

vooral Sjakie (19-jan) is heel herkenbaar.

succes.
 
Rolf
Kan niemand van KPN hier ondertussen antwoorden? Want om nou het gebruikele gezeur door de telefoon aan te horen..
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internetsnelheid buitengebied Snelheid 1 02 juli 2016, 16:57
Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb Opleveringsproblemen 6 08 mei 2015, 18:06
internetsnelheid buitengebied 2 Snelheid 10 24 januari 2014, 12:33
Internetsnelheid aanzienlijk te laag Experia Box KPN Internet Storing 16 06 augustus 2011, 19:40
Daling internetsnelheid Snelheid 5 09 april 2010, 10:15
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:50:50
| KaPteiN02:03:30
| lobo40520:46:57
| glim22:30:16
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10