obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Zeer trage tv ontvanger
houser
Dag forum,

Een week geleden is na 10 maanden wachten eindelijk mijn Zilver-glasvezel abonnement opgeleverd en wat een teleurstelling is dat tv kijken. Het beeld is prima (te vergelijken met UPC-digitale TV dat ik hiervoor had), maar de respons van de tv-ontvanger is echt dramatisch!

Wat metingen met de stopwatch in de hand leert dat het minimaal 5 seconden duurt om van zender te wisselen en ook het navigeren door het menu is zo traag als boter, waardoor je vaak nog een keer drukt omdat het lijkt of er niks gebeurt, waardoor je weer terug moet, etc.

Ik heb sinds de oplevering bijna dagelijks contact gehad met KPN en er zijn inmiddels meerdere tickets aangemaakt bij hun technische dienst, maar de conclusie van KPN is dat dit normaal is en dat ze er verder niks aan gaan doen.

Wat zijn jullie ervaringen met de respons van de TV-ontvanger?

H.
 
zeilbood
De menu's zijn wat traag. Het zappen is ook niet super snel maar ik vind het wel mee vallen. Digitenne tuner is wel een stuk sneller met zappen echter heb ik ook een cam module gehad voor digitenne waarbij het zappen pas echt traag ging. Het zou van mij allemaal wel wat sneller mogen, dat wel.
 
KPNwebcare2
Er komt een oplossing in de toekomst, we zijn druk bezig met verbeteren van de dienst en daar hoort deze issue ook bij.
www.kpn.com/webcare
 
zeilbood
Fijn dat jullie bezig zijn met een oplossing. Gister een update binnen gekregen waardoor hij weer iets sneller is geworden. Hoop dat er ook nog een update komt voor de experiabox 798, zodat er een open NAT verkregen kan worden.
 
DMDude
Kan KPN dan ook gelijk de gebruikersvriendelijkheid en mogelijkheden van de HD-recorder van de Motorola verbeteren, want dat is ook huilen met de pet op.
Op mijn oude vertrouwde Sony HD-recorder had ik Guide+, prima systeem.
Ook het opnemen van een dagelijks/wekelijks terugkerend programma was geen probleem. Een keer instellen en je hoefde niets meer te doen.
Bij de Motorola moet ik iedere week weer opnieuw instellen dat ik CSI op maandag om 20:30 wil opnemen. En de programmering van een reeds opgenomen programma kun je niet kopieren om weer een nieuwe opname te maken. Wat een %$%$$#@ systeem.

Oh ja, kun je ook een favorietenlijst maken voor de radiozenders ? Ik blader me een ongeluk door al die zenders....
Gewijzigd door DMDude op 09 mei 2010, 15:40
 
zeilbood
Een functie voor het opnemen van een dagelijks/wekelijks terugkerend programma zou inderdaad zeer welkom zijn.
 
Aat
Meer dan welkom!

Trouwens, ook een snellere reactie tijd...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer trage tv ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 30 dec 2015
Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb Opleveringsproblemen : 6 08 mei 2015
Infrarood ontvanger van 2260 elders plaatsen TV-setup boxen : 1 27 mrt 2015
Advertentie