obey-robots.txt
06 December 2016, 18:53
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draadloos internet experia box werkt zonder aanleiding niet meer

erik-ve
Beste mensen,

Wij hebben thuis al lange tijd een KPN Experia box (Siemens). Draadloos internet heeft altijd probleemloos gewerkt. Nu kan ik sinds vannochtend zonder aantoonbare oorzaak wel internetten/emailen dmv kabelverbinding, maar mijn draadloze verbinding werkt niet meer (zowel PC als laptop). Deze verbinding is gewoon weggevallen en ik kom niet meer op ons thuisnetwerk met de netwerksleutel die voorheen altijd correct was en goed werkte. Alle noodzakelijke lampjes op Experia box branden. KPN helpdesk geeft aan dat netwerkaansluiting okay is. Moet dus probleem zijn tussen Experia box en PC/laptop.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt

eric

CreX
Ik heb vanochtend hetzelfde probleem gehad, bekabeld werkte prima, draadloos niet

Geart B
Ook ik kamp al sinds 19-2 met hetzelfde probleem. Heb tich keer e.e.a. opnieuw geinstallerd maar géén resultaat.

vosje
Hmm, afgelopen zondag ook ik problemen met Siemens-Experia.

Apparaat kan de door mij ingestelde config niet meer onthouden en springt, na elke aanpassing, weer terug naar default-config.

Ook harde reset bood geen soelaas. Cointact gehad met helpdesk, krijg vandaag of morgen vervangend modem.

SirPeter
Siemens modems SX551/SX552 hebben sinds een maand of 2 de neiging om zichzelf te resetten naar fabrieksinstellingen. Probeer verbinding te maken met de standaard per brief bijgeleverde WPA sleutel.
Ps de beveiligingstype is dan ook teruggezet van WEP naar WPA.

vosje
Da's inderdaad de goede workaround.

Maar http toegang tot de experiabox is dan wel default (admin). Is een risico.

Daarom heb ik aangedrongen op een nieuw modem. En zojuist ontvangen/aangesloten. Pug-n-Play ;-) Had me alleen vergist in de omgekeerde poort-telling... iTV moet op 3

Geurts
Goedemiddag,

Graag wil ik even reageren, wij hebben exact hetzelfde probleem, tot gisteren werkte draadloos internet via de Experia-box.
We hebben 3 laptops in gebruik, en functioneerde altijd zonder problemen.

Nu spontaan doen alle PC's het niet meer over wireless.

Alle standaard oplossingen al geprobeerd, en daarna maar een KPN gebeld.

Je raadt het al, "Nee hoor, wij zien dat alles gewoon in orde is" en als eindconclusie " Het probleem zal wel bij u liggen" ??

Ja vast, alle systemen spontaan defect wat betreft wireless, wanneer ik een standaard telefoon als WIFI router laat fungeren doet wireless het wel, dus probleem zit voor 200% in de Experia-box.

Maar goed KPN zou KPN niet zijn, als men zo arrogant is om gewoon aan te geven dat men er niets aan gaat doen.

Echter dan gaan we erzelf wat aan doen, en dat is per direct het complete contract opzeggen per direct.

KPN bedankt voor de geweldige serviceSad

SirPeter
Kanaaltje in de modem veranderen en waarschijnlijk opgelost.
St780 = 192.168.1.254 - thuisnetwerk - configureren(rechtsboven) - kanaalselectie op handmatig en ander kanaal instellen. Kan dus alleen momenteel met Bedraad internet.
TG787/TG789 - 192.168.2.254 - identiek
SX551/SX552 - 192.168.2.1 - WW admin - 2e tabblad - draadloze verificatie geloof ik en de rest weet ik momenteel niet precies. O of als u de GrijzeEB hebt dan heeft de EB zichzelf waarschijnlijk gereset en heeft u ooit de standaard instellingen veranderd. Hij verzend dus nu de standaard instelingen uit, dus WPA en de orginele sleutel per brief ontvangen.

Geurts
Goedeavond , bedankt voor de reactie, echter ook KPN en ikzelf hebben al deze handelingen al gedaan.

Ander kanaal
Reset
Reset naar factory-default.
Ander encrypty etc.

Al met al ruim 40 minuten aan de lijn gezeten met KPN met als eind-conslusie, " Nee meneer wij weten het niet meer, maar het is geen probleem van het modem".

Ofterwel als KPN het niet meer weet, is het een probleem van de klant.
Vreemde is dat het een router is welke in bruikleen is van KPN, zoals men aangeeft, echter als er een probleem is met deze, dan zijn ze niet meer thuis.

petertenboer
Beetje gek misschien. Maar ik heb hetzelfde probleem zo'n drie maand geleden gehad en met sleutel
13 * 01 werkt alles weer prima. Schijnt een standaard probleem te zijn bij experiabox werd mij verteld.

Daarna wel even sleuteltje veranderen :-)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internet experia box werkt zonder aanleiding niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent Eigen netwerk 21 03 december 2016, 07:56
Traag internet sinds 2 dagen Snelheid 9 23 september 2016, 18:14
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| lobo40501:48:04
| KaPteiN02:44:13
| paul12306:14:33
| xwardox06:16:09
| MrIggy07:56:10
| eogcnlGhost08:16:02
| henktp09:22:02
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10