obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Beeld bevries zeer regelmatig.
pariah
@TokkieTokkie,

Dank voor je feedback. Maar als mijn waarde er goed uitziet, hoe zou het dan kunnen dat ik vanaf binnenkomst kabel zo slechte verbinding heb. Ik snap er geen jota van?

Net lag mijn telefoon er weer uit. TV bevriest nog steeds.
 
TokkieTokkie
Klinkt alsof de poort op de DSLAM waar jij op zit niet lekker werkt.
 
pariah
TokkieTokkie,

Kan ik die DSLAM zelf configureren? Of moet dat op afstand gebeuren? Er was een man bij de KPN die het daar ook over had, maar wat is dat DSLAM precies?

Als ik een film download met Grabit dan zie je de snelheid naar beneden lopen. Ik heb eeb tweak abonnement voor de newservers. Gewoon internet doet het nu wel redelijk.
Gewijzigd door pariah op 21 augustus 2010, 16:19
 
Codemeister
DSLAM wordt door KPN ingesteld en beheerd.

Via Wikipedia:
In de DSLAM wordt alles wat met de configuratie te maken heeft vastgesteld in modemprofielen. Zo ook de snelheid. Als men bij de access provider nieuwe diensten wil aanbieden hoeft men alleen het softwareprofiel te wijzigen om bijvoorbeeld een hogere snelheid te krijgen. Dit wordt gewoonlijk geregeld op afstand, zodat de modemprofielen makkelijk te beheren zijn.
 
spaceone
Is KPN na 8 monteurs nog steeds niet in de wijkkast geweest.
8 monteurs x 1 uur (minimaal) = is meer dan 1 dag en de storing is nog niet opgelost. Schijnbaar heeft KPN geld te veel

Ik wel eens gehoord dat nieuwe klanten niet kunnen worden aangesloten omdat de wijkkast vol is. Of dit dan 100% betekent want anders zouden ze jouw ook eens een andere poort kunnen proberen.
Gewijzigd door spaceone op 21 augustus 2010, 17:30
 
TokkieTokkie
Een DSLAM poort wisselen is geen 1.2.3. klusje, daar gaan wel een paar uurtjes in zitten, dus dat doe je niet zo maar 'even'

Mag ook niet zomaar door elke monteur aangevraagd worden.
Gewijzigd door TokkieTokkie op 21 augustus 2010, 17:39
 
spaceone
Gaat niet om een DSLAM verwisselen gewoon een ander vrije poort gebruiken als deze nog beschikbaar is en kijken of dit het probleem oplost. Dit verwisselen kan toch door de gemiddelde monteur gedaan worden

Vorig jaar is in de wijkcentrale waarop ik ben aangesloten via glas ook een DSLAM verwisselt in totaal vanaf de storing tot het oplossen 6 a 7 weken geduurd. Op een DSLAM zitten veel meer klanten aangesloten
Gewijzigd door spaceone op 21 augustus 2010, 18:56
 
pariah
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zal nog even de situatie vertellen wat er precies gebeurt is misschien zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt.

De eerste dag hebben ze mijn experiabox aangesloten en 2 tv decoders. 1 met die harde schijf voor beneden en 1 zonder harde schijf voor boven. Twee witte stekkers en het zou moeten werken. Telefoon zouden ze ook omzetten. Nou het duurde een dag en ik had geen telefoon, wel tv en internet maar dat was heel slecht. Twee monteurs Experiabox vervangen en een switch boven geplaatst mijn cisco router zou de boel alleen maar verstoren. Bleek in eerste instantie mijn Experia niet gekoppeld. Nou nu moest het goed zijn. Knallen dacht ik!!

Mijn beeld bleef maar bevriezen en mijn internet heeft twee dagen snelheid gehad. Weer monteurs, hebben ze mijn tv van benden rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Nu moest het helemaal goed zijn. Tweede switch in de meterkast??? Oja en een nieuwe receiver met harde schijf beneden.

Het bleef maar slecht, beeld bevriezen en mijn internet traag, telefoon knalde er ook zomaar tijdens gesprekken ineens uit. Weer monteurs erbij. Hebben ze mijn lijn eerst van binnenuit naar de kast gemeten. Toen met z'n allen naar de kast bij mij in de straat. Ook weer meten, zag er idd niet best uit vertelde de monteur. Hij bellen met een knakker op kantoor. NO BACKBONE wist die te vertellen, opzich knap want ik had wel verbinding....

Toen zou men mijn lijn gaan meten, vanuit ergens naar de kast in mijn straat en van daaruit naar mijn huis. Zou allemaal goed zijn. Helaas nog steeds alles matig. (ik heb tot aan de kast in mijn straat glasvezel en het laatste stuk is koper).

Nou had ik vandaag ineens een ingeving. Alles in de meterkast eruit, de switch en alle snoertjes tussen mijn switch en de experiabox, en stiekum weer de witte stekker in het stopcontact en de receiver aangesloten. En wat denk je??? Percies hetzelfde resultaat als met de rechtstreekse verbinding van mijn tv naar de experiabox!! Dus achteraf heeft het helemaal geen moer geholpen.

Mijn beeld blijft nu bevriezen, ik kan het beeld niet stilzetten en mijn internet is traag. Ik hoop dat het aan de DSLAM ligt, maar mochten er mensen zijn die denken dat het iets anders kan zijn....graag reactie!!!

Oja maandag word ik weer gebeld door de KPN, zullen wel zeggen dat er vanuit hun kant niets aan de hand is....ben ik bang.
 
TokkieTokkie

Quote

spaceone schreef:
Gaat niet om een DSLAM verwisselen gewoon een ander vrije poort gebruiken als deze nog beschikbaar is en kijken of dit het probleem oplost. Dit verwisselen kan toch door de gemiddelde monteur gedaan worden



Nee een poort moet 'geprogrammeerd' worden per specifieke klant, je kan niet 'zomaar' een vrije poort pakken.
 
TokkieTokkie
Pariah, misschien moet je eens om een NextGen monteur MET IPTV koffer vragen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld bevries zeer regelmatig.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Advertentie