obey-robots.txt
02 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

router functions TG789vn eerste ervaringen

BadExperience
Allereerst moet gezegd de aflevering was snel (veel sneller dan toegezegd) en prima verzorgd. Het werkte direct, zonder ook maar een installatie CD/wizard te hoeven doorlopen - daar ben ik altijd weer blij mee want voor zoiets moet ik m'n legacy windows booten.

Wat ik kreeg was een Thomson Gateway Product Name: TG789vn Software Release: 8.3.H.4 in combinatie met "internet+bellen zonder vaste lijn".
Nou ja dus niet, het was een experia met uitgeklede functionaliteit.

Wat ik vooral mis (voorheen een FritzBox),
de USB aansluiting voor storage of printer - ik las dat experia usb nog niet onderstreund, wanneer dan wel?
remote access (extern) via ssh
een WOL functie voor de computer devices
en last but not least remote VPN toegang tot m'n LAN
en vast nog wel wat, maar 't ding staat er pas een dag, oja DHCP kan ik niet configureren
Als ik de specs van Thomson naast het baksel dat experia heet leg dan geeft dat een triest idee.
Heb ik iets over het hoofd gezien of worden dergelijke dingen echt niet ondersteund?

Is het misschien mogelijk dit modem/router alleen de VOIP te laten afhandelen en het adsl-signaal ook doortelussen naar een echte router.

Graag jullie tips hoe met deze gehandicapte router toch nog wat te kunnen.
Eigenlijk wist ik het wel maar uit noodzaak werd het dan toch maar KPN - vanwege de lijnen/ISRA's

OKE de Fritz-1st-eth-poort staat achter de Experia, en wonderwel m'n sips verbinding vanuit de Fritz werkt ook (heb ik m'n oude telefoonnr. ook weer terug) - zelfstandig internet is mij/Fritz nog niet gelukt.

Wel lezers maar geen reacties Sad

Oke maken we een Blog ------------------------------------------------------------------------------
De fritz staat zoals gezegd achter dee experia en de voip op de fritz werkt. Internet krijgt ie via sharing op eth1 en connectie met de experia. Een aantal (buiten) poorten routen door via de experia naar de fritz - ook dat werkt.
Lastig alleen dat de fritz in hetzelfde netwerk moet zitten. Lastig ook dat je in de experia niet zelf kunt bepalen wat het netwerk 192.168..... is en waar statis en dhcp ranges zitten.
Maar moet gezegd - internet werkt lekker vlot (bij bellen iets minder) en de fritz doet het lekker met shared usb printer en opslag.
Leuk ook dat als je je met een vast ip aanmeld je wel degelijk als static wordt aangemerkt - echter DHCP kan dat address weer inpikken lijkt het.
Gewijzigd door BadExperience op 22 december 2009, 00:20

erikk
Mijn ouders hebben ook net de TG789vn binnen gekregen. Ze hadden Surfen en Bellen van Het Net (met grijze Siemens Experia Box) en vallen nu dus onder KPN.

Het wireless netwerk van hun oude EB begon telkens weg te vallen (alle laptops in huis waren dan de verbinding kwijt en konden dan het netwerk ineens niet meer zien in de lijst met beschikbare netwerken). Als de stekker van het modem eruit/erin gedaan werd, deed het het weer een tijdje, maar het was geen werkbare situatie meer, omdat het vaak wegviel. Het was nog wel moeilijk een nieuw modem aan te vragen bij KPN, want hun officiele standpunt is dat als het adsl-signaal overkomt, het modem dan in orde is. Onzin natuurlijk. Maargoed, de nieuwe EB (TG789vn) is binnen gekomen.

Nieuwe EB aangesloten en tijdje gewacht, tot alle lampjes tot rust kwamen (blauw lampje ging branden, updates binnenhalen dus). Internetten en bellen werkte daarna prima, zonder iets te hoeven instellen. Draadloos stond standaard uit. Heb draadloos aangezet, eigen SSID + WPA-key ingesteld en wat vaste IP's + port-forwards ingevuld. Werkt allemaal prima nu.

Alleen jammer dat je het modem niet goed plat kunt neerleggen, omdat de aansluiting van de adapter zo lang/dik is.

En ik vind het vreemd dat de netwerksnelheid (wireless 802.11n) vaak 'maar' 65Mbps is, en maar soms naar 130Mbps springt. Modem staat heel dichtbij de laptops (paar meter). Met andere 802.11 access points haal je toch wel 150-300Mbps. Maarja, het internet is toch maar 1,5Mbps, dus veel last heb je er niet van (alleen bij kopieren tussen pc's).
Gewijzigd door erikk op 27 december 2009, 15:49

Revoltz
Helaas kun je niet de firewall uitzetten.

BloodlustNL
Mijn ervaring met de TG789VN is zeer slecht.
Vooruit internet en bellen werken gewoon hoor dat is het probleem niet maar de kneep zit em in de beveiliging die KPN er zelf op zet.
Met geen enkele games console kan je meer je NAT type op open krijgen xboxers en ps3'ers hebben hier vooral last van.
Waarom gooit KPN de interface van de ROUTER zelf niet compleet open!!
zet er en stadnaard beveiliging in ok maar zorg er voor dat je gebruikers deze zelf kunnen aanpassen aan hun wensen het is immers niet kpn haar probleem als er ingebroken wordt op de systemen van haar klanten.
Maar in plaats daarvan benadelen ze nu hun klanten. Ik HAD een thomson ST780 WL die het WEL goed deed kon daar poorten openzetten en alles werkte zoals het moest, maar nu is het eind zoek en er is ook geen manier om net zoals bij de 780 een superuser te maken zodat je bij je FIREwall instellingen kan komen!!

dus kortom MIJN ervaringen met de TG789VN zijn ruk

KPN als u dit leest dit is gelijk een klacht voor alle Console online gamers die via u internet afnemen!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router functions TG789vn eerste ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router 9 01 juli 2016, 10:36
Hulp met Experia Box V10 en Tp link router Eigen netwerk 8 23 januari 2016, 21:26
Eigen router achter experiabox Hardware instellingen 8 20 augustus 2015, 22:48
WIFI op 4 meter van router is SLECHT! WiFi 2 10 november 2014, 00:35
Experiabox vervangen met eigen router (vlans) KPN met eigen modem/router 2 08 november 2014, 20:48
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| HenkN00:40:05
| eogcnlGhost00:57:41
| KaPteiN03:11:05
| xwardox05:50:00
| Wim27054706:24:39
| glim06:34:36
| Anne4906:38:39
| bart jonk21:30:31
| Bund 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10