obey-robots.txt
04 December 2016, 15:19
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid niet gehaald

nicokool
Ik heb recent een IPB Premium abo afgesloten bij KPN maar de maximale download snelheid die ik haal is rond de 1100 kpbs.. Ik heb geklaagd maar krijg een wazig verhaal van de Helpdesk waar het aan kan liggen : bedraad of onbedraad, Virusscanners etc.. maar geen oplossing. IK heb alles geprobeerd ook zonder Virusscanner etc.. maar het maakt geen verschil Later kwam ik er achter dat vanwege de afstand tussen de centrale en mijn huisadres er maximaal 12mb mogelijk is.. Heeft er nog iemand deze ervaring.. KPN zou dit toch moeten weten als zo een abo verkopen.

EZ78
Same here. Ook IPB Premium afgesloten. Ik zit inderdaad ook redelijk ver weg van de centrale. Volgens KPN haal ik Max 8 MB, ik kan over 6 maanden een lager abo aflsuiten. Ik had gehoopt wat meer snelheid uit de nieuwsgroepen te halen maar helaas...... Daar heb ik ook een vraag over gesteld maar nog geen antwoord op gekregen.

Het abo is ook tot 20Mb, maar inderdaad een beetje flauw dat ze dan niet adviseren om een lager abo te nemen omdat je de snelheid toch niet haalt. Ik kom overigens nog niet eens aan 1000kbs download via nieuwsgroepen.....

walterenlydia
Hoe kun je zien wat de afstand tot de centrale is?

Ik ben ook onlangs overgestapt van basis naar premium zelfs. Ik merk er in de praktijk nog niet erg veel van. Een enkele keer heeft ie er zin in en wordt de 1000 kb/s overschreden, maar meestal is het zo rond de 200 kb/s. Ik heb al verzocht om een lijnmeting, dus hoop dat daar wat uit naar voren komt.
Gewijzigd door walterenlydia op 18 december 2009, 20:08

EZ78
Pfff Ik heb gegoogled om die centrale te vinden en dat beetje geschat hoever ik van de centrale afzit.

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=mijncentrale

en dan via een routeplanner globaal zen wat de afstand is. De kabels lopen niet rechtstreek naar je huis natuurlijk.

EZ78
KPN heeft contact met mij opgenomen en mij aangeboden om een lager abonnement af te sluiten. Ik ga nu terug naar 8mb internet omdat volgends de lijnmeting de hoogst haalbare snelheid is vanwege de afstand tot de centrale. 3.5 Km volgens KPN. Ik vind dit een zeer nette oplossing van KPN. Helaas geen 20mb maar ik betaal dan iig niet voor iets waar ik geen gebruik van kan maken.

Gr Eric

sjaakie
Dag Nico,
bij mij hetzelfde verhaal. Omdat ik 2 km van het verdeelstation zit is 20 mbit ook niet mogelijk. wel zo verkocht. Nu hebben ze het pakket daarom maar aangepast tot het 8 mbit pakket. en raad eens nu krijg ik nog maar 3.3 binnen. Het leek een nette oplossing maar niet als het nu ook weer de helft is van wat ik zou moeten krijgen. Ik zit nu voor een 8 mbit pakket op de snelheid een standaard pakket

testcase
Op zo'n website wordt wel aangegeven hoe ver je van zo'n centrale af zit maar dat zegt nog niets. De kabel kan wel met een omweg (netwerk) jouw richting op komen. Bijvoorbeeld 250 mtr vanaf de Centrale, 3,5 KM kabel tot aan het ISRA punt (in huis).
En als dan de boel thuis ook nog "rottig" is aangesloten blijft er niet veel meer over.......

Martin007
wilde graag reageren op je bericht,
ik heb zon zelfde geval, ben al 2 maanden bezig om mijn snelheid te verhogen van 8 MB naar 20 MB
maar zins de omzetting alleen nog maar 3,5 MB snelheid...
30 keer helpdesk gebeld...ander modem.....lijnmetingen....alle afdelingen al gehad.....
nu uiteindelijk mijn abbonement weer terug laten zetten naar 8 MB en voila de snelheid is plots weer 8 MB

Hoe bedoel je grote puinhoop bij de KPN !

smi73balk
Ik heb woensdag 17 februari een snelheidsverhoging aangevraagd bij KPN van 6mb naar 20 mb ZADSL, en nu werkt mijn internet helemaal niet meer.
Antwoord van de servicedesk was dat de snelheid niet kon worden behaald, terwijl ik maar 430 meter van de centrale afzit met mijn lijntje.
Heb de hele zaterdag ook geen pintransacties kunnen verwerken hierdoor, en da's best irritant. Maandag de 22e gaan ze weer wat bekijken hoe en wat ze kunnen gaan doen, maar ik vind het wel vreemd. Bij de uprade variaties stond ook gewoon de 20 mb versie en als ik de postcode check doe geven ze aan dat 20 mb gewoon op mijn adres leverbaar isFrown

smi73balk
Ze hebben volgens mij het hele internet signaal weggetoverdFrown
De oude snelheid is weer teruggezet maar internetten en pinnen ho maar! Hoop dat ze er nog wat aan kunnen doen vandaag, morgen weer een winkeldag dus de pin moet wel weer werken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid niet gehaald', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
vaste telefoonnummer verhuizen lukt niet KPN Telefonie Storing 4 09 februari 2016, 15:10
Netflix werkt niet meer via Experiabox V9 Frequently Asked Questions 3 31 januari 2016, 19:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:39:07
| xwardox02:09:03
| eogcnlGhost03:08:19
| KaPteiN05:38:29
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10