obey-robots.txt
08 December 2016, 10:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

NAT probleem met TG 787v

Holger
Hallo, ik heb een probleem met mijn modem mbt online gamen. Ik kan uPnP aanzetten, poorten open zetten, instellen wat ik wil, maar de NAT blijft op strict staan. Ik heb KPN gebeld maar die zijn niet bepaald behulpzaam : zou moeten werken, als het niet lukt moet je een nieuwe modem kopen. Dat noemen ze een helpdesk :p

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Mijn modem is de Thomson tg 787v die bij mijn abo zat.
Direct met ethernet op PC aangesloten, draai op Vista.

Als ik de poorten met een Portchecker controleer staan ze open, maar toch blijft mijn NAT op strict staan Sad

Alvast bedankt!!

**sorry voor dubbele post maar mn eerste bericht staat op de verkeerde plek denk ik :p**

KaPteiN
Holger schreef:
**sorry voor dubbele post maar mn eerste bericht staat op de verkeerde plek denk ik :p**

Andere post verwijderd.

Heb je na de thomson nog een router of een switch zitten?

Test eens met de firewall UIT, wel pc eerst opstarten zonder firewall anders blijft firewall vaak toch stiekum actief.
KaPteiN

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Holger
Nee alleen de Thomson. Ik heb Windows Firewall en AVG uitstaan. Volgens jou blijft de firewall stieken actief? Kan je mij uitleggen hoe ik mn pc opnieuw start zonder firewall aan?

Heb ook KPN gebeld, die zeggen dat ik zelf maar een nieuwe modem aan moet schaffen, lekkere service Pfft

KaPteiN
In AVG zal ergens een vinkje aan staan die vertelt dat AVG met windows op moet starten. Voor de duur van de test dit vinkje uit zetten.

Verder kun je eens kijken op Portforward.com, daar staan mooie beschrijvingen van het openzetten van poorten.
KaPteiN

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Holger
Heb nogmaals KPN aan de lijn gehad.

Mensen met de TG 787 zullen bepaalde spellen op geen enkele wijze kunnen spelen. Bepaalde poorten zijn in de modem "dichtgetimmerd".
De enige manier om bijv CoD MW 2 toch te kunnen spelen is door een andere modem aan te schaffen.

Andere manier is denk ik de firmware veranderen maar hiervoor heb ik een user en pass nodig die ik niet heb, en KPN wil deze niet geven.

Ik heb een nieuwe modem besteld, heb KPN zover gekregen dat ze deze voor mij gaan betalen Pfft

Wel lekker die helpdesk. De een zegt het zou moeten kunnen, ga forums lezen. De ander zegt je moet Thomson bellen en alles opnieuw instellen met hun aan de lijn....en dan krijg je te horen dat die poorten met deze modem helemaal niet open kunnen en dat je maar een nieuwe moet kopen.

Als het straks nog niet werkt, stap ik met de door hun betaalde modem lekker over!

Ga alsnog proberen Windows zonder AVG op te starten want ik wil nu toch wel eens online knallen...
Er staat trouwens ook een firewall in de modem, maar die kan niet uit volgens mij.

KPN is wel professioneel...eerste meisje v/d helpdesk : Sorry maar ik heb er niet zo veel verstand van.

Holger
Misschien weet iemand hier hoe ik Root Acces kan forceren in de TG 787? Pfft

Enige andere oplossing is een andere modem xD

Holger
Misschien straks een tip voor mensen met hetzelfde probleem.

Ik koop zo een extra modem van marktplaats voor maar 10 euro, volgens KPN zou ik dan moeten kunnen gamen.

Ik laat straks weten of dit ook echt een oplossing is. (denk het wel, anders zitten de poorten toch echt bij KPN dicht en word het overstappen)

SirPeter
Bij internetplusbellen zou ik dat niet doen. Helpdesk geeft de voip sip gegevens niet aan klanten. Adsl en eigen modem is meer mogelijk dan met de geleverde experiabox van KPN. Echter alleen beperkte ondersteuning met niet KPN modems.

Holger
Met een eigen modem is niet meer mogelijk de blokkade zit bij KPN. Heb gisteren een extra modem gekocht. Zelfde probleem, ligt dus NIET aan de modem.

Maar maakt niet uit, zou van KPN geld krijgen voor een modem...zodra ik dat heb ben ik weg Smile

Edderpet
Hoi,

Vreemd. Ook ik heb KPN. Met een niet kpn modem/router(linksys) kan via mijn adsl zonder problemen een andere voip dienst gebruikt worden. Het enige wat ik gedaan heb is poort 5060 openstellen en forwarden naar een ip adres waar mijn fritz!box aan hangt. Dat is alles en het werkt voortreffelijk.

Als KPN het een en ander zou blokkeren, dan zou het ook bij mij niet kunnen werken. (btw, ik heb natuurlijk geen voip dienst van kpn afgenomen!)

Groet
Ed

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT probleem met TG 787v', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten 3 15 april 2016, 10:47
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router 11 06 juni 2015, 16:35
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing 4 09 maart 2015, 23:22
Probleem webmail KPN KPN Glasvezel Storing 1 23 oktober 2014, 21:23
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost< 5 mins
| lobo40500:31:55
| glim02:16:39
| KaPteiN03:24:32
| dirkjohan13:24:45
| Peterkessen21:20:18
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10