obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
NAT probleem met TG 787v
Holger
Hallo, ik heb een probleem met mijn modem mbt online gamen. Ik kan uPnP aanzetten, poorten open zetten, instellen wat ik wil, maar de NAT blijft op strict staan. Ik heb KPN gebeld maar die zijn niet bepaald behulpzaam : zou moeten werken, als het niet lukt moet je een nieuwe modem kopen. Dat noemen ze een helpdesk :p

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Mijn modem is de Thomson tg 787v die bij mijn abo zat.
Direct met ethernet op PC aangesloten, draai op Vista.

Als ik de poorten met een Portchecker controleer staan ze open, maar toch blijft mijn NAT op strict staan Sad

Alvast bedankt!!

**sorry voor dubbele post maar mn eerste bericht staat op de verkeerde plek denk ik :p**
 
KaPteiN

Quote

Holger schreef:
**sorry voor dubbele post maar mn eerste bericht staat op de verkeerde plek denk ik :p**


Andere post verwijderd.

Heb je na de thomson nog een router of een switch zitten?

Test eens met de firewall UIT, wel pc eerst opstarten zonder firewall anders blijft firewall vaak toch stiekum actief.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Holger
Nee alleen de Thomson. Ik heb Windows Firewall en AVG uitstaan. Volgens jou blijft de firewall stieken actief? Kan je mij uitleggen hoe ik mn pc opnieuw start zonder firewall aan?





Heb ook KPN gebeld, die zeggen dat ik zelf maar een nieuwe modem aan moet schaffen, lekkere service Pfft
 
KaPteiN
In AVG zal ergens een vinkje aan staan die vertelt dat AVG met windows op moet starten. Voor de duur van de test dit vinkje uit zetten.

Verder kun je eens kijken op Portforward.com, daar staan mooie beschrijvingen van het openzetten van poorten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Holger
Heb nogmaals KPN aan de lijn gehad.


Mensen met de TG 787 zullen bepaalde spellen op geen enkele wijze kunnen spelen. Bepaalde poorten zijn in de modem "dichtgetimmerd".
De enige manier om bijv CoD MW 2 toch te kunnen spelen is door een andere modem aan te schaffen.


Andere manier is denk ik de firmware veranderen maar hiervoor heb ik een user en pass nodig die ik niet heb, en KPN wil deze niet geven.

Ik heb een nieuwe modem besteld, heb KPN zover gekregen dat ze deze voor mij gaan betalen Pfft

Wel lekker die helpdesk. De een zegt het zou moeten kunnen, ga forums lezen. De ander zegt je moet Thomson bellen en alles opnieuw instellen met hun aan de lijn....en dan krijg je te horen dat die poorten met deze modem helemaal niet open kunnen en dat je maar een nieuwe moet kopen.

Als het straks nog niet werkt, stap ik met de door hun betaalde modem lekker over!


Ga alsnog proberen Windows zonder AVG op te starten want ik wil nu toch wel eens online knallen...
Er staat trouwens ook een firewall in de modem, maar die kan niet uit volgens mij.


KPN is wel professioneel...eerste meisje v/d helpdesk : Sorry maar ik heb er niet zo veel verstand van.
 
Holger
Misschien weet iemand hier hoe ik Root Acces kan forceren in de TG 787? Pfft

Enige andere oplossing is een andere modem xD
 
Holger
Misschien straks een tip voor mensen met hetzelfde probleem.

Ik koop zo een extra modem van marktplaats voor maar 10 euro, volgens KPN zou ik dan moeten kunnen gamen.

Ik laat straks weten of dit ook echt een oplossing is. (denk het wel, anders zitten de poorten toch echt bij KPN dicht en word het overstappen)
 
SirPeter
Bij internetplusbellen zou ik dat niet doen. Helpdesk geeft de voip sip gegevens niet aan klanten. Adsl en eigen modem is meer mogelijk dan met de geleverde experiabox van KPN. Echter alleen beperkte ondersteuning met niet KPN modems.
 
Holger
Met een eigen modem is niet meer mogelijk de blokkade zit bij KPN. Heb gisteren een extra modem gekocht. Zelfde probleem, ligt dus NIET aan de modem.

Maar maakt niet uit, zou van KPN geld krijgen voor een modem...zodra ik dat heb ben ik weg Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT probleem met TG 787v', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie