obey-robots.txt
09 December 2016, 12:28
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Trage snelheid

marc1
Ik heb een abo van 8MB en ik haal amper 0.6 download. Ik heb reeds geprobeerd om de helpdesk te pakken te krijgen, echter krijg ik constant bel later terug. Ik vind het verschil echter erg groot. Kan iemand mij helpen? Ik ben wel een echte gebruiker.

groet Marc

helpdesker_IPB
Marc,

Je heb dan 8 Mb/s (Megabit). Dit betekend dan theoretisch 1MB/s (MegaByte). Als je dan een snelheid van 0,6MB/s = 600KB/s haalt kan dit kloppen. Het verschil kan komen door de bekabeling in huis of KPN kan de snelheid niet helemaal leveren.

Hiervoor kan je het beste even bellen met de helpdesk: 0900-0244 (Open van 8.00 t/m 22.00).
Mijn collega's kunnen dan kijken wat er aan de hand is.

walterenlydia
Ik ben overgestapt van IPB basis naar Premium. Op mijn KPN kan ik zien, dat dit per 20-11-2009 is ingegaan. Echter heb ik sinds de wijziging een enorm trage verbinding. De verbinding valt elke keer weg en als er verbinding is, komt de downloadsnelheid niet boven de 100 kb/s?!
Voor de wijziging was dit zo rond de 300 kb/s a 400 kb/s. Ik had verwacht, dat dit wel een keer of vier sneller zal gaan worden na de overstap naar premium ipv 4 keer zo langzaam...
Iemand een verklaring???

helpdesker_IPB
Zit hierbij misschien Interactieve TV ?

walterenlydia
Ja, hier zit ook interactieve tv bij.
Maar dat zat er voor de wijziging ook al bij?!
Het kan toch niet de oorzaak zijn. Ik ga van een abbonement met 3 MB/s naar 20 MB/s (20/3 = 7 keer zo snel) en effectief gaat de snelheid met 4 keer naar beneden?

helpdesker_IPB
Mijn advies hierop is om te bellen met onze helpdesk. Deze kunnen nakijken wat er aan de hand is. Of stuur een PB naar KPNwebcare1 of KPNwebcare2.

Imagedream
Dit zelfde probleem heb ik dus ook, had tot 11 November internetplusbellen met interactieve tv Extra, ben overgestapt naar premium, en mijn snelheid is lager dan laag, mag blij zijn als ik net de 1mbit haal.

Als ik kijk in experiobox zie ik dat er 16mbit binnenkomt, alleen ik krijg het niet, beetje vreemd allemaal

vegadesigns
Shock Kan het zijn dat het bij start abo een paar dagen duurt eer je verbinding stabiel is?
Want ik vind dit idd ook even wennen! Heb sinds gisteren IPB met ITV maar deze cijfers had ik niet verwacht;
De ping zit steeds tussen de 60 en 200 (!) ms, snelheid tussen de 3 en 8 Mbit, even wat anders dan de 20 mb, al dan niet met de box aan. Pagina's openen duurt al erg lang. Verbinding valt ook regelmatig weg. Kabel (cat5, 10m) of Wireless maakt hier geen verschil. Vraag me af of dat beter gaat worden (per 1 dec officiele start abo) anders stap ik toch weer terug naar Ziggo, al was dat ook lang niet alles. Iemand met gelijkwaardige opstart-ervaringen?

Grtz, Marcel

633654780

Modem volgens mij wel goed ingetraind:
Actief: 1 dag, 4:03:56
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 19.736

helpdesker_IPB
Imagedream:

Wat in het modem staat is de snelheid dit t/m het modem geleverd is. Voor de interactieve tv gaat hier nog 8mb/s af (gereserveerd zodat de tv altijd goed is).
Het verlies daarna van snelheid ligt dan aan factoren in huis. Als het draadloos is kan het te maken hebben met het verlies daarvan en/of eventuele storingsapparaten zoals een magnetron. Bij bekabeld kan het nog aan de kwaliteit van de kabel liggen.

vegadesigns:

In dit gevalt lijkt het me handig om met de helpdesk te bellen. Die kan het een en ander nakijken.
Bereikbaar op: 0900-0244 (7 dagen per week van 8.00 t/m 22.00)

marc1
Hoe zit dit dan in elkaar? Je hebt een abo van 12MB ( ik dacht 8 MCool, vanuit de meting blijkt dat max 6.2 haalbaar is en je haalt een downspeed van 600KB/s?

Vervolgens maakt men een ticket aan om mijn abo te verlagen en ik vermoed dat dit gebeurt is, want kom nu niet verder dan 420KB.

Kan ik dan niet beter overstappen naar Kabel? geven hogere snelheden af en qua geld voordeliger.
Gewijzigd door marc1 op 01 december 2009, 01:53

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Upload snelheid/posten Usenet 10 31 maart 2015, 23:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:50:42
| KaPteiN05:18:49
| lobo40518:37:24
| glim20:20:43
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10