obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
welke interne IP adressen worden toegewezen?
remco747
beste medegebruikers,

hoe kan ik zien welke interne ip adressen mijn beide pc's en nas server hebben toegewezen gekregen door de modem/router? Als ik inlog op de modem/router en in het menu "thuisnetwerk" onder "apparaten" kijk, worden er geen lokale netwerk apparaten gedetecteerd. Dat is vreemd, want mijn pc's en servertje zijn er toch echt (en ze werken natuurlijk ook nog)

Ik heb een Thomson TG787vSIP Experia Box modem/router


Alvast bedankt!

Remco
 
spaceone
Je gebruikt zeker niet de 8.2.T.4 firmware in het modem maar een oudere versie.

de beste oplossing is natuurlijk deze firmware ( maar die krijg je niet zo snel van KPN)

Als je een vast ip adres voor je nas wilt gebruiken is alleen het officieel vrij adres 192.168.2.253 daar voor gebruiken bij het modem.

PC ip adressen kun je uitlezen via de dos box in de pc met ipconfig.


Algemene opmerking: de 8.2.T.4 firmware heeft soms ook niet verwachte voordelen!!!!!
Gewijzigd door spaceone op 04 november 2009, 08:34
 
andre345678
of ipconfig /all
 
TokkieTokkie

Quote

remco747 schreef:
beste medegebruikers,

hoe kan ik zien welke interne ip adressen mijn beide pc's en nas server hebben toegewezen gekregen door de modem/router? Als ik inlog op de modem/router en in het menu "thuisnetwerk" onder "apparaten" kijk, worden er geen lokale netwerk apparaten gedetecteerd. Dat is vreemd, want mijn pc's en servertje zijn er toch echt (en ze werken natuurlijk ook nog)

Ik heb een Thomson TG787vSIP Experia Box modem/router


Alvast bedankt!

Remco


787 zit in 192.168.2.0/255.255.255.0 range.

Gewoon ff AngryIPscanner downloaden en je range even scannen, dan vind je ze wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'welke interne IP adressen worden toegewezen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
Twee ip adressen Eigen netwerk : 4 19 aug 2014
KPN-sites worden niet geopend Algemeen : 13 20 jan 2014
Ik kan niet gebeld worden op mijn analoge telefoon verbinding Frequently Asked Questions : 4 15 jan 2014
Downloads iMac worden niet afgerond Algemeen : 1 02 jan 2014
Advertentie