obey-robots.txt
08 December 2016, 01:17
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nokia E75, WLAN connectie en Experiabox van kastje naar de muur

AndreD
Ben in het bezit van de standaard Experiabox (ST780i). Werkt. Ben ingegaan op de wervende advertenties voor de Nokia E75. En vooral voor de optie om via WLAN óók Internet connectie op te bouwen. Zou moeten werken.

Werkt ook (WLAN connectie!). Bij de Gemeente Woerden op het WIFI netwerk, zelfs op vakantie op Kefalonia (GR) op het netwerk van het hotel. Alleen: thuis niet aan het werk gekregen. Melding: Geen antwoord van gateway. Eerst zoeken op het Internet, geen echte oplossing gevonden. En dan gaat het kastje-naar-de-muur verschijnsel lopen:
* Mail gestuurd via de InternetPlusBellen website. Eerste antwoord: dit wordt niet ondersteund ;
* Mail terug gestuurd dat uit de fora over dit onderwerp blijkt: firmware probleem;
* Antwoord terug: niet voor ons, wendt U zich tot de leverancier van de telefoon (Nokia!)
* Maar het is een Primafoon gekochtte telefoon, dan is Primafoon dus KPN leverancier?
* OK dan moet U bij de Mobiele diensten email zijn;
* Mail weer doorgestuurd naar die dienst;
* Weer het verwachtte antwoord gekregen: U moet niet bij ons zijn maar bij Nokia (by the way, kreeg het verkeerde telefoonnummer door!)
* Nokia gebeld, het verwachtte antwoord gekregen: meneer het probleem is bekend en doet zich enkel voor bij de Experiabox van KPN met de specifieke firmware, gaat U svp nog een keer naar KPN, want er is een patch beschikbaar. Met de telefoon is niets verd.

Het rondje is dus weer rond, ik ben weer terug bij AF: ik moet weer naar de InternetPlusBellen service van KPN.

Ik wil niet hacken, kan me voorstellen waarom KPN de software dicht zet, maar vraag me nu af waarom KPN niet de service levert die ik zou mogen verwachten. KPN is zowel leverancier van de Experiabox als van de E75 van Nokia. Nog sterker: op dit moment wordt zwaar geadverteerd met dit toestel.

Waarom dit proces "kastje naar de muur"? Het moet "gewoon" werken. Of moet ik na de vorige "positieve" ervaringen met deze producten (conversie van Planet naar KPN uitgevoerd als botte opzegging van Planet met alle consequenties van dien) toch maar eens gaan overwegen om elders mijn heil te zoeken?

André
 
AndreD
30 september 2009: en de cirkel is weer rond, terug bij af. De mobiele helpdesk zegt
Indien uw Nokia E75 niet samenwerkt met uw randapparatuur kan KPN helaas geen ondersteuning / oplossing hiervoor bieden. Wij raden u aan contact op te nemen met de fabrikant van het toestel voor meer informatie. Onze excuses voor het ongemak.

De Nokia Servicedesk is bereikbaar via 070-3379130.


Dit antwoord is onbevredigend want:
-kpn is de leverancier van de modem én de E75;
-er zijn mensen waarbij òf door een modem patch, òf door het plaatsen van een ander modem het probleem was opgelost.
Wat kan ik nog doen om het aan het werk te krijgen?
Trouwens: de antwoorden worden m.i. gegenereerd door mensen die op de automatische piloot werken. Ondanks mijn opmerking richting helpdesk over het foute telefoonnummer wordt nog steeds het verkeerde Nokia telefoonnummer doorgegeven. Waarschijnlijk heeft de helpdesk een scriptje waarmee klantvragen worden beantwoordt. Ik geloof niet meer dat daar kundige mensen werken. Sorry hoor, deze opmerking zal niet in dank worden aanvaard maar ik kan er niets anders van maken. Of kan "webcare" nog wat betekenen?
Een toch redelijk ontevreden klant
AndréSad
 
KPNwebcare2
Hallo,

Alle randapparatuur die u verbind met onze modem is voor uw eigen ondersteuning. De helpdesk ondersteund dan ook het aansluiten van randapparatuur niet. Mocht u met uw Experiabox gewoon kunnen internetten dan werkt het modem.

Mocht u een spelcomputer of telefoon aan willen sluiten via onze Experiabox en het het werkt niet. Dan moet de fabrikant van het aan te sluiten apparaat ervoor zorgen dat deze aangesloten kan worden op onze Experiabox.
www.kpn.com/webcare
 
AndreD
Niet de fabrikant maar de leverancier van het apparaat moet er voor zorgen dat een functionaliteit waarmee wordt geadverteerd werkt. Vooral in dit geval: de KPN adverteert zowel met InternetPlusbellen als met de Nokia E75.

Zowel de fabrikant van de telefoon als de fabrikant van het modem geven aan dat de communicatie tussen Speedtouch modem en Nokia telefoon werkt. Is ook aangetoond. Alleen heeft KPN beslist om eigen firmware op het modem te forceren en daarmee een eigen produkt gemaakt dat niet werkt (als het modem voor het eerst wordt aangezet is de originele Speedtouch firmware aanwezig, die wordt in een half uur overschreven met eigen firmware) .

Dus wat mij betreft moet KPN het probleem oplossen. Daarbij wordt (detail) het verkeerde Nokia nummer doorgegeven, klantvriendelijk is anders.
Hoe verder?
Gewijzigd door AndreD op 30 september 2009, 19:28
 
robocop
Heb zelfde probleem met nintendo DSi en Nokia 5800.
Trouwens hele volstammen kampen met dit probleem (zie verschillende forums).

Curieus genoeg werken al deze devices wel via de zilveren experiabox van KPN.

KPN negeert gewoon structureel de problemen (eigen firmware) met de zwarte experiabox.
En weigert naar zijn klanten te luisteren danwel incidenten in behandeling te nemen.
Hoezo arrogant ....

Heb bovenstaande problemen diverse keren aangemeld (zowel bij hetnet als via forums)
Wordt ook van kastje naar de muur gestuurd.
Ga nu toch echt overwegen om naar een andere provider over te stappen.
 
AndreD
Ik geef het op. Weer bij de muur, het helpt niet. Nog sterker: waar maakt KPN (zakelijk) nu reclame mee: met de E75. Zullen de kopers echt blij zijn als ze merken dat die het thuis niet volledig doet. Maar ja, zakelijke gebruikers hoeven misschien niet op de centjes te letten?
André
 
robocop
En dan nu de definitieve oplossing.

Vandaag zowel Nintendo DSi als de Nokia 5800 getest op experiabox TG787 (de opvolger van ST780). Binnen drie minuten werkte internet al op de Nokia en DSi...(!)
Perfect, totaal geen problemen zoals bij de speedtouch 780 voor zowel de nokia als de nintendo DSi.

Hier zullen een hoop mensen blij mee zijn !!!!!!!!!!

Advies aan iedereen die dezelfde problemen ondervind met de (oude) ST780 voor zowel de Nintendo DSi als Nokia telefoons.
Ga gewoon je "oude" ST780 lekker omruilen bij KPN voor een TG787 (de opvolger ervan) zodat je normaal kan internetten op je mobiel/DSi via HetNet.
 
robocop
PS. Al die verhalen van KPN over nieuwe firmware op je device zetten ... of ... ondersteunen we niet als randapparatuur is totale onzin (!!!!!)
Ligt gewoon aan de oude ST780. Gewoon omruilen voor het nieuwe type experiabox TG7878 & de problemen zijn opgelost.
 
AndreD
Omruilen? Als je daarom vraagt sturen ze een nieuwe 870. De andere schijnt niet in een ISDN versie te krijgen te zijn, en geeft ook weer een heel aantal andere moeilijkheden. Ben dus weer bij de muur (of het kastje?)
André
 
rarkes
Omruilen willen ze niet zolang je kunt internetten en bellen ze hebben een enorm bord voor hun kop en WILLEN geen tevreden klanten houden. Er komen steds meer mensen met mobiele telefoons die even hun mail willen checken zonder hun pc op te hoeven startten.
Ze willen geen enkele ondersteuning bieden dit vindt ik ronduit belachelijk slecht.
Ze geven me dus 2 keuzemogelijkheden: 1 Het modem gebruiksonklaar maken, Eindelijk eens het abbonnement opzeggen en naar een andere isp gaan. na zovaak bij kpn tegen de enorme muur op te lopen ben ik het helemaal zat. terwijl je toch al 20 jaar klant bent????
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nokia E75, WLAN connectie en Experiabox van kastje naar de muur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN achter Experiabox V10 Hardware instellingen 5 30 november 2016, 01:15
Port forwarding experiabox v10 Routers 3 29 november 2016, 19:52
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 21 oktober 2016, 23:21
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk 4 12 oktober 2016, 18:15
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten 2 04 oktober 2016, 12:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:44:53
| dirkjohan03:54:32
| KaPteiN04:35:45
| lobo40508:34:43
| glim10:49:51
| Peterkessen11:50:05
| avardiannl21:19:08
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10