obey-robots.txt
09 December 2016, 14:37
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Onscherp beeld

Kees
Hoi

Sinds de omzetting deze week naar mpeg 4 enige klachten over de beeld kwaliteit.
De omschrijving is wazig smooth onscherp en alsof je door een boterham zakje heen probeert te kijken.
Na mijn belletje naar de helpdesk naar aanleiding van deze klacht zijn de volgende stappen ondernomen.
Er werd gevraagd welke tv ik heb.
De snelheid is met 3 mb verlaagd.
Ook is er een 4 uurs meting gestart.
Deze morgen ben ik terug gebeld dat er geen onderbrekingen of onregelmatig heden plaats gevonden hebben tijdens deze meting.
Nadat de meting afgelopen avond gestopt was heb ik rond 11 uur 1 x een oranje beeld gezien en ook stilstaand beeld met geluid gehad.
Dit was reden voor een nader onderzoek en men zag de onder breking niet qua stroom maar even in signaal.
Dit word nu verder onderzocht.

Hier wat gegevens Panasonic TH 42 pv 60 en een Panasonic TH 42 pv 800E.
Motorola 1960 beide hdmi aangesloten.

Gegevens modem.


Actief: 0 dagen, 11:28:30

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 12.136

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 14,82 / 6,07

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 20,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 29.143

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 13 / 0
Gewijzigd door Kees op 25 september 2009, 10:08
 
guicher
Hoi,

Ook ik vindt de beeldkwaliteit aanzienlijk minder sinds de omzetting naar mpeg 4. Het is inderdaad net wat Kees zegt, alsof je door een boterham-zakje aan het kijken bent. Het is wazig, zacht en mist elk detail. Op dit moment vindt ik de beeld kwaliteit eerder gelijk aan analoge televisie dan dat het beter is.

Ik hoop dat KPN dit serieus meeneemt bij de ontwikkeling van de volgende software update.

Frown
 
Kees
Onderstaande heb ik van een ander forum gehaald zou dit van toepassing zijn? (ipb forum)
Met dank aan NIEK


MPEG-4 heeft natuurlijk niets met de beeldkwaliteit te maken, alleen met de efficiëncy van de datacompressie. Voor de provider is slechts van belang dat hij binnen dezelfde bandbreedte meer zenders kan uitzenden.
Wat ze vervolgens doen is de bitrate van MPEG-4 zodanig verlagen tot een niveau waarop je nog ongeveer dezelfde kwaliteit behaalt als daarvoor met MPEG-2.
En gezien de erbarmelijke beeldkwaliteit op dit moment bij KPN glasvezel in Apeldoorn denk ik dat KPN dezelfde tactiek toepast die anderen ook al hebben toegepast: verlagen die bitrate om bandbreedte te winnen.
Gewijzigd door Kees op 25 september 2009, 13:15
 
guicher
Persoonlijk geef ik dan de voorkeur aan iets minders zenders en een hogere bitrate en dus een betere kwaliteit... Maar goed dat is mijn mening
Ik ga voor de kwaliteit in plaats van de kwantiteit...
 
Kees
Ik ben gebeld door de kpn en het schijnt aan de ontvanger te liggen.
De foutcorrectie is helaas nog niet terug gezet dit was wel de bedoeling en is ook toegezegd.
Word ongetwijfeld vervolgd met de mededeling of dit het euvel nu verholpen is.
Gewijzigd door Kees op 27 september 2009, 17:33
 
Kees
Na een week de nieuwe ontvanger gebruikt te hebben nog geen verbetering.
Wel een brief gekregen van de kpn dat het volgens hun is opgelost.
Ik heb hierop terug gebeld dat dit nog niet zo is. Oke er wordt dan nog contact met u opgenomen.
Hierop belde de kpn terug dat ze door de meting konden zien dat er een twisted pair bij de klant thuis is.
Vandaar nu een monteur bij u thuis.(Twisted pair zien via een meting kan zuks uitgelezen worden dan)
Vervolg en reactie als monteur is geweest .
 
Kees
Monteur is geweest en heeft ook niets kunnen vinden
Hij heeft nog wel even het isra punt en de cat 5 kabel gecontroleerd maar dit was oke.
De monteur zou overigens komen tussen 1800 en 2000 uur .
Om 20.40 heb ik contact opgenomen met kpn waarop er binnen 20 minuten een monteur aanwezig was.
De monteur vertelde hij mij dat er op de centrale al 2 mb minder binnen kwam dan contractueel is vast gelegd.
Gewijzigd door Kees op 06 oktober 2009, 21:43
 
Kees
Aantal keren Pb naar swebcare gestuurd maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Is er bij iemand een storing bekend van swebcare?
 
Kees
Er is vijf minuten geleden gebeld door monteur van de kpn dat hij langs komt.
Ook is er een reactie van swebcare ontvangen op mijn vraag of hij eens na de verbinding wilde kijken
Hieronder zijn reactie.
En daaronder de gegevens zo als ze waren op 30 augustus 2009
Mijn gedachte is nu dat ik na 30 augustus op een andere lijn gezet ben.


NU

== Dsl Chk 07-10-2009 14:14:58 ===
De verbindingsstatus uit NA: GOED
Lijnkwaliteit: Fout, de bandbreedte wordt DOWN niet gehaald (UP is goed).
Afstand van de lijn: 2.00 km
Mogelijke storing: Graad verschil in downstream richting. LET OP: verbinding kan op lagere snelheid zijn ingetraind waardoor melding waarde heeft.
Storing locatie: xDsl
-
-----------------------DETAILS----------------
DslType: non.shdsl.opermode adsl2plus.g9925.aa.no, line.type.pots, latency.interleaved
Kaarttype: ABLT-D
LineSync: Ja
Laatste statusverandering: Tue Oct 6 21:04:47 2009

Upstream (Contract Bitrate): 1024 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 16000 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 1028.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 12184.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1161.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 17660.0 kb/s

Attenuation Up: 8.3 dB
Attenuation Down: 20.0 dB
Noise margin Down: 8.3 dB
Output power Down: 18.7 dBm

Kortom:

Niets aan de hand

17mb/s-4mb/s itv = 13Mb/s


EERDER


Nu zie ik het pas. Sorry was aan het slapen. Hier de meting

Trouwens over soms wel en niet TXT. Dat heeft te maken met je 2e stream. TXT word namelijk in het stream van het opnemen gedrukt. ( Dus ook als je een 2e tuner aan hebt zal TXT moeilijk of tot niet werken )

------------------------DETAILS----------------
DslType: non.shdsl.opermode adsl2plus.g9925.aa.no, line.type.pots, latency.interleaved
Kaarttype: ABLT-D
LineSync: Ja
Laatste statusverandering: Sun Aug 30 19:26:01 2009

Upstream (Contract Bitrate): 1024 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 16000 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 1028.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 15226.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1142.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 17928.0 kb/s

Attenuation Up: 8.6 dB
Attenuation Down: 20.5 dB
Noise margin Down: 8.4 dB
Output power Down: 18.6 dBm




Als de monteur is geweest volgt meer info.
 
Kees
De monteur is inmiddels geweest en heeft in de centrale waarschijnlijk de fout gevonden.
Het is een onderdeel die je uit een rek van 48 kon schuiven.
Hierop zitten 3 poorten die allen veel fouten door gaven.
Het probleem is dus nog niet opgelost maar men weet nu in ieder geval waar het zit.
Iemand een idee hoelang zoiets kan duren.
Gewijzigd door Kees op 07 oktober 2009, 19:37
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onscherp beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing 2 30 november 2016, 13:30
Haperend / stilstaand beeld iTV Helpdesk 7 22 mei 2016, 15:12
Slecht beeld bij sportuitzendingen Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 1 13 augustus 2015, 17:14
haperend tv beeld VDSL KPN Internet Storing 4 26 november 2014, 23:41
Bij voetbal kijken is beeld soms blokkerig KPN Televisie Storing 12 04 oktober 2014, 01:05
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:50:31
| KaPteiN02:03:11
| lobo40520:46:38
| glim22:29:57
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10