obey-robots.txt
08 December 2016, 10:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Probleem draadloos internetten Experia box Siemens

DaanChristo
Beste forumleden,

Ik ben al enige tijd in bezit van KPN Experia box (Siemens). Draadloze verbinding heeft tot vorige week prima gewerkt. Nu kan ik zonder aantoonbare oorzaak wel internetten/emailen dmv kabelverbinding, maar mijn draadloze verbinding werkt niet meer (zowel PC als laptop). Alle noodzakelijke lampjes op Experia box branden. KPN helpdesk geeft aan dat netwerkaansluiting okay is. Moet dus probleem zijn tussen Experia box en PC/laptop. Ik heb met mijn beperkte IT kennis alles gedaan, maar ik loop nu vast. Wat is er aan de hand en wat moet ik doen om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
gr. DaanChristo

gebruiker uit Glanerbrug
Hallo forumleden,

Ik sluit me aan bij de vorige hulpvrager.
Sinds 16 september 2009 aangesloten op het glasvezelnet van KPN. Na 3 dagen functioneerde zowel telefoon, televisie als internet niet meer. Dit is inmiddels verholpen door een monteur.Maar draadloos internetten lukt niet. De ene keer wordt het Thomsonmodem wel gezien door mijn beide laptops en de andere keer niet. Ook als het wel gezien wordt lukt het niet om verbinding te maken. De optie herstel verbinding lukt niet en geeft de melding neem contact op met de provider, KPN dus. Support via de KPN helpt niet, men kijkt of de instellingen goed zijn en of op het modem de juiste lampjes branden. Dit is beide het geval.
Op de vraag wat nu antwoord men dat de support ophoudt bij de bekabelde verbinding. Hulp via een monteur kan alleen als je een abonnement hebt afgesloten op extra dienstverlening.
Service?
Wie weet er een oplossing

gebruiker uit Glanerbrug
Grin
Zoals eerder al vermeld had ik problemen met de draadloze verbinding. Ondersteuning door de KPN werd niet meer gegeven dus dan ga jezelf op zoek naar een oplossing. Uit de handleiding van de Thomson (gewoon even googelen) bleek dat je via Thomson gateway bij de configuratie van de draadloze instellingen kunt komen.
Standaard staat de kanaalkiezer op automatisch en wordt er naar kanaal 1 verwezen.
Kanaalkiezer wijzigen van automatisch naar handmatig en een ander kanaal kiezen. Vervolgens de wijzigingen opslaan.
Resultaat: draadloos internet werkt weer.

KPNwebcare1
@gebruiker uit Glanerbrug,

Klopt, het veranderen van het kanaal voor draadloos internet kan een oplossing zijn i.v.m. invloeden van andere frequenties etc.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem draadloos internetten Experia box Siemens', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent Eigen netwerk 21 03 december 2016, 07:56
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Experia Box V8 overzetten van 5G naar 2.4G Routers 7 05 juli 2016, 21:41
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten 3 15 april 2016, 10:47
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost< 5 mins
| lobo40500:31:50
| glim02:16:34
| KaPteiN03:24:27
| dirkjohan13:24:40
| Peterkessen21:20:13
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10