obey-robots.txt
09 December 2016, 14:36
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid valt terug

spsplus
ik heb kpn bellen en 20mb internet. Mijn download snelheid met nieuwsgroepen komt niet boven de ca 1150kb.

Enkele maanden geleden was dit nog ca 1550 kb. Bandbreedte was toendertijd (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 17.031.
De terugval was ontstaan doodat het modem zichzelf uit en weer aan schakelde. Dit is meerdere malen voorgekomen. Contact met helpdesk gehad; zij hadden geen verklaring / oplossing.

Weet iemand een oplossing / verbetering.


Gr. Jos


Waardes:

Actief: 16 dagen, 23:04:40

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 13.708

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,80 / 93,13

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 18,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0
 
Pentaguard
Ik heb hetzelfde probleem sinds een maand of twee. Mijn modem is ook al een keer vervangen maar dit helpt niet. Het modem trainde voorheen in op ruim 17 MBit, en nu op nog geen 13 MBit. Vervelender is dat de downloadsnelheid niet boven de 7 Mbit uitkomt. Terwijl dit voorheen altijd stabiel op 17 MBit zat.

Actief: 0 dagen, 22:28:42
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 12.968
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 38,43 / 14,12
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 17,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 117.129
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 20 / 0

De helpdesk heeft ook bij mij geen verklaring en weten niet wat ze er mee aan moeten.

Groet,
Mike
 
helpdesker_IPB
De snelheden kunnen terug vallen door verschillende redenen:
- Kwaliteit kabels (bij voorkeur door KPN geleverde kabels gebruiken)
- Lengte kabels (vanuit KPN wordt aanbevolen om de kabels van het eerste aansluitpunt (IS/RA) tussen het modem ongeveer 1m en 3m lang te laten zijn.)

Gaat het hier trouwens om InternetPlusBellen of gewoon ADSL (alleen internet) ?
 
spsplus
Internet + bellen
 
helpdesker_IPB
Als het probleem nog niet opgelost is dan is het handig om de kabels na te kijken.

Doe het volgende:
Als je nog een splitter hebt, doe dan de kabel die onderin gaat (poortje Lijn) in de (A)DSL poort (grijs bij een speedtouch/thomson of op de Siemens in ADSL).
Daarna kan je de splitter verwijderen en de kabel uit de poort PSTN ook verwijderen.

De situatie die je nu moet hebben is:
IS/RA (kpn eerste aansluitpunt) direct verbonden met poortje (A)DSL (met een kabel die niet langer is dan 2 meter).
Dit zou moeten zorgen voor een betere snelheid.

Is dit niet het geval bel even met onze helpdesk: 0900-0244
 
arno k
Op 5 februari alles geinstalleerd, modem traint in op 17mbit. Op maandag 8 februari is het modem opnieuw gestart, modem traint in op nog slechts 14 mbit. Heeft m.i. niks met kabels te maken, en alles met het resetten van de lijn. Bij mij vorige provider regelmatig meegemaakt. Belletje naar de helpdesk, lijn gereset en alles werkte weer opde snelheid die ik gewend was. Heb nog niet de moeite genomen dat nu te doen, dus weet ook niet hoe de helpdesk gaat reageren.
 
derieverst
Je hebt zeker na de snelheidvermindering, voor meer geld een aanbieding gekregen van kpn.
Ik heb het zelfde meegemaakt,nl snelheid liep terug en ja hoor, een week later kreeg ik een aanbieding om voor 10 euro meer een snellere verbinding te krijgen.
Een koekje gedeeltelijk van eigen deeg!. Ik overweeg om over te stappen naar de glasvezel. Meer voor minder geld.
 
arno k
Een snellere aanbieding is niet aan de orde, omdat ik reeds een premium abonnement heb van max. 20Mb
 
derieverst
Sorry, ik heb zelf nog de oude lite versie. Ik geloof dat ik toch maar op het aanbod in ga, alvorens over te stappen.
 
arno k
Als ik de mogelijkheid zou hebben om over te stappen op glas, dan zou ik dat meteen doen. Helaas is daar in Tilburg nog geen sprake van, dus moet ik het nog even met ADSL2+ doen.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid valt terug', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet valt weg. KPN Glasvezel diensten 2 15 februari 2016, 20:56
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:49:28
| KaPteiN02:02:08
| lobo40520:45:35
| glim22:28:54
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10