obey-robots.txt
09 December 2016, 14:36
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen televisie, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

beeldverhouding klopt niet

jefrem
sinds kort kloppen de verhoudingen niet meer veel zenders worden op 4:3 weer gegeven maar alles staat op 16:9
hebben hier nog meer mensen last van en hoe op te lossen??
 
KPNwebcare2
Hallo,

De zogenaamde balken in het beeld heeft te maken met dat providers normaal het beeld altijd bewerkte voordat het op uw TV kwam. Dit mag niet dus daarom zenden nu providers het onbewerkte beeld die wij aangeleverd krijgen.

Wij kunnen vertellen dat KPN vanuit de omroepen verplicht is om op deze manier het signaal door te zetten. Voorheen rekten wij alle 4:3 uitzendingen op naar een breedbeeldscherm.

Volg onderstaande stappen om dit probleem voor de klant op te lossen.
-Controleer of de Tv-ontvanger op 16:9 staat bij een breedbeeld TV en op 4:3LB bij een oudere beeldbuis
-Probeer vervolgens de TV in te stellen op "Stretch", "Auto-Fill", of "Automatisch"
-Werkt bovenstaande niet dan hebt u het op HDMI aangesloten en dan verzoek ik u om het via SCART aan te sluiten

Met een nieuwe update, die nu in ontwikkeling is, wordt het probleem verholpen door een knop in het menu, u moet het dan zelf instellen.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.

Anders kijk of dit uw probleem is op topic. http://kpn.gebrui...#post_1803
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 21 september 2009, 14:56
www.kpn.com/webcare
 
jefrem
hij is gewoon aangeslote via de scart dus dat is het niet.en het is toch raar dat iemand die ik ken het niet heeft terwijl we dezelfde instellingen hebben zowel tv als decoder.
 
sientje
Ook hier op sommige ''extra'' zenders geen 16:9 wat me opviel dat eredivisie 1 en 2 wel goed zijn en 3 en 4 niet! ook de meeste zenders uit het extra channel pack zijn niet in 16:9.
Als ik een wedstrijd kijk op eredivisie 3 word mijn beeld tijdens de wedstrijd groter en kleiner.
Heb kpn een mailtje hierover gedaan.
Bij upc had ik hier geen last van dus het moet toch op te lossen zijn.
 
pvkrs
Wanneer komt die update? Het is al 14 september geweest Frown
 
jefrem
dat verspringen van het beeld heb ik ook.vooral op discovery is dat erg.updat mag van mij heel snel komen van dit is niks
 
spaceone
Niet meer deze maand maar in oktober
 
KPNwebcare2
Hallo,

Over beeldformaten: daar komt nog een firmware update/aanpassing voor. Precieze datum is nog niet bekend.
Om even helder te zijn. De zgn update was alleen voor MPEG2 naar MPEG4. Firmware aanpassing komt nog voor beeldformaten.

Nog meer nieuws:

KPN is continu bezig om haar Interactieve TV product te verbeteren en verder te ontwikkelen. Een belangrijk onderdeel van Interactieve TV is de Interactieve TV ontvanger waar u momenteel gebruik van maakt. Inmiddels is er een nieuw en verbeterd type TV ontvanger met ingebouwde harddiskrecorder beschikbaar. Deze nieuwe TV ontvanger biedt de mogelijkheid om in de toekomst programma’s in HD kwaliteit te bekijken, een HDMI kabel aan te sluiten en zapt sneller.

Vanwege de nieuwe ontwikkelingen op technisch vlak wil KPN graag de door u aangeschafte TV ontvanger vervangen. Hierdoor beschikt u, als vaste klant van KPN, continu over de beste tv faciliteiten. Daarom ontvangt u tussen 1 en 31 december 2009 kosteloos een nieuwe TV ontvanger met ingebouwde harddiskrecorder. Deze beschikt over dezelfde functionaliteiten als uw huidige TV ontvanger.

Wij wijzen u er graag op dat na het vervangen van de huidige TV ontvanger, u niet langer beschikt over uw reeds opgenomen programma’s. Hebt u nog opnames op uw harde schijf staan, kijkt u deze dan voor 31 december 2009. Vanaf 1 januari 2010 kunt u geen gebruik meer maken van de huidige TV ontvanger.

Eind november ontvangt u nog een brief waarin wij u zullen laten weten wanneer u de nieuwe TV ontvanger thuis gestuurd zult krijgen en tevens informatie over de installatie. Tot die tijd hoeft u niets te doen.

Wilt u meer weten over het omwisselen van de TV ontvanger, ga dan naar http://www.kpn.com/helpitv
www.kpn.com/webcare
 
jzogezegd
Hallo,

Ik zou graag vernemen wanneer KPN voornemens is met de firmware update te komen voor de beeldformaten. Ik las dat dit in oktober zou gebeuren, we zijn nu ongeveer halverwege.
Ik vind het een beetje schandalig dat ik nu op mijn full hd tv naar rare kleine beeldformaten zit te kijken. En dat ik het via de scart kabel aan zou moeten sluiten vind ik absurd. Als er uitgangen op zitten behoren die te werken. Daarbij komt dat ik vorige week mijn lcd scherm heb laten calibreren op de hdmi ingangen. Als ik nu dus via de scart moet gaan kijken, dan heb ik dus mijn geld weggegooid.
Zou KPN aub duidelijkheid kunnen geven??
Daarnaast begrijp ik dat er andere aanbieders zijn met hd ontvangers die de normale uitzendingen van niet hd zenders upscalen, zoals een blu ray speler dat doet met normale dvd's.
Bestaat er ook zoiets bij KPN??

Groet
John.
 
Kees
@jzogezegd


Je hebt je tv laten calibreren is het een groot verschil?
Alvast bedankt

Hier boven stond eerst een verkeerde naam .
Gewijzigd door Kees op 15 oktober 2009, 09:01
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beeldverhouding klopt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
vaste telefoonnummer verhuizen lukt niet KPN Telefonie Storing 4 09 februari 2016, 15:10
Netflix werkt niet meer via Experiabox V9 Frequently Asked Questions 3 31 januari 2016, 19:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:49:01
| KaPteiN02:01:41
| lobo40520:45:08
| glim22:28:27
| dirkjohan 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10