obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent
eogcnlGhost
In je online profiel staat je E-T geregistreerd, daar moet je hem uit verwijderen.
Als je geen online profiel hebt, dan zou ik het niet weten.

Ik heb wel KLIK MIJ gevonden, maar bij die kennis van mij kon het gewoon vanuit zijn online profiel (zonder kosten).
Ik ben hier gekomen via Essent KLIK MIJ, hier staan handige tips tussen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
HenkN
Bedankt zover voor de hulp, ik denk dat ik de E-thermostaat en hub en de Experia Box nog een keer ga resetten, kijken of dat wat oplevert en even afwacht op de reactie van de service aanvraag die ik afgelopen week heb verzonden.
Groet Henk
 
HenkN
Vandaag reactie ontvangen op de service aanvraag van Essent, deze geeft aan dat het probleem veroorzaakt wordt door de Experia Box.
Vanmiddag KPN weer gebeld, deze hebben geen oplossing en sturen weer een mail hoe je wifi kan verbeteren, zie onderstaande tekst
Geachte heer,
Zojuist had u contact met onze klantenservice over het oplossen van een probleem met uw Wi-Fi verbinding. Wij sturen u graag wat meer informatie, zodat u weet wat u kunt doen om overal in huis een goede Wi-Fi verbinding te hebben en zodat u eventuele problemen volgende keer snel en eenvoudig zelf op kunt lossen
4 tips om uw WiFi te verbeteren
Werkt uw Wi-Fi verbinding niet goed? Dan zijn er een aantal dingen die u kunt doen.
> Bekijk de 4 tips
Problemen & storingen met internet en Wi-Fi
Los andere problemen en storingen met internet en/of Wi-Fi snel, eenvoudig en automatisch zelf op met behulp van onze servicetools of bekijk onze andere oplossingen.
> Naar kpn.com/storing
Hebt u nog vragen?
Antwoorden op de meeste vragen en handige instructievideo's vindt u op onze servicepagina. Daarnaast vindt u ook veel gebruikerservaringen op ons Forum.
Tips!
In MijnKPN bekijkt u uw facturen, producten en persoonlijke gegevens.
Voor uw instellingen van uw mobiele telefoon kunt u hier terecht.

Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice

Heel mooi bericht maar lost het probleem niet op.
Als KPN zelf het probleem ook niet op kan lossen ga ik maar op zoek naar een andere privider.
Groet Henk
 
eogcnlGhost
Hoi Henk, door naar een andere provider te gaan los je het probleem ook niet mee op.
De Experiabox V10 is op dit moment nog 1 van de sterkste wifi modems die providers aan bieden.
Wat de meeste mensen wel vergeten is dat een groepenkast waar ze meestal hangen een killer is voor het wifi signaal.
Daarom nemen vele mensen ook een wifi extender of een extra wifi-router die ze buiten de groepenkast hangen.

Maar ik denk dat het in jouw geval niets met de wifi te maken heeft, als hij op de V9 heeft gewerkt moet hij het zeker op de V10 doen.
Je kan natuurlijk ook de V10 even ergens anders neer leggen door er even een langer kabel tussen te hangen, van mij part leg je hem onder je E-T om heel zeker te zijn.
Als je hem dan nog niet aan de praat krijgt dan weet je zeker dat het niet aan de wifi ligt.

Persoonlijk denk ik dat het in de E-T of de registratie ervan ligt.

Maar zoals je nu inmiddels hebt gemerkt, bedrijven hebben nogal moeite met het ondersteunen van hun eigen apparatuur.
Als je Essent zou bellen en zegt dat je Ziggo of Skynet of wat dan ook hebt dan zullen zeggen dat het daar aan ligt, maar het zal nooit aan hun zelf liggen.
Ze zijn allemaal geschreven aan hun eigen regels, tot hun eigen apparatuur en niet verder, werd er nou maar eens verder gekeken dan het einde van kabel, dan zouden er een hoop problemen minder zijn.

Ik kan je nog 1 tipje geven, of je het gaat doen is natuurlijk aan je zelf.
Koop een nieuwe en kijk of je die kan aansluiten, ik weet bijna zeker dat het zonder problemen gaat.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
HenkN
Bedankt voor je reactie, ik wil nog graag aangeven dat de hub van de E-thermostaat dmv een netwerkkabel is aangesloten op de Experia Box, dus kan volgens mij niet te maken hebben met wifi.
Een nieuwe E-thermostaat met hub aanschaffen is nogal kostbaar dan ben ik zo 200,00 a 250,00 Euro aan kwijt dat is nogal wat.
Groet Henk
 
eogcnlGhost
Meestal gebruik je een hub, als de wifi het niet haalt naar de E-T, maar de wifi van de V10 is sterker dan die van de V9.
Misschien een idee, haal de hub er is tussen uit en sluit de E-T rechtstreeks aan op de V10.
Als je de V10 wifi instelt dan krijf je in het display van de E-T je netwerk te zien en dan kan je daar ook het paswoord ingeven.
Ik zou zeggen probeer het eens.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
HenkN
Goede middag,
Volgens mij is de ET niet rechtstreeks op de V10 aan te sluiten. De ET zit aangesloten op de bedrading van een normale thermostaat en krijgt zijn voeding van de cv ketel, de ET is tevens voorzien van een oplaadbare batterij.
De hub is aangesloten dmv een netwerkkabel op de V10.
Ter info onderstaand de link van de gebruikshandleiding.
Groet Henk


https://www.e-thermostaat.nl/static/documents/E-Thermostaat-handleiding-v2.pdf
 
eogcnlGhost
Ik ziet het, die van Essent heeft de hub nodig om met de V10 te kunnen communiceren.
Die kennis van mij heeft er gewoon 1 los gekocht en die kan het wel zonder hub.
Die van Essent is software matig aangepast.
Ik denk dat dat ook de reden is waarom je hem waarschijnlijk niet gewoon kan de-registreren of resetten.
Zoals op die website die ik had gegeven €15 euro vraagt om hem te de-registreren.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
HenkN
Jammer maar dat gaat niet lukken dus, mogelijk toch iets in de instelling van de v10 waardoor de verbinding verloren gaat.
Groet Henk
 
eogcnlGhost
Succes met je zoektocht, jammer dat ik niet kon helpen.

PS: Als je zeker weet dat het niet aan de E-T licht en wel aan de V10, bel KPN even 0800-0402 en vraag voor een nieuwe V9, sinds hij het daar wel op deed.
Dan weet je ieder geval zeker dat het wel of niet aan de V9/V10 of de E-T en het kost ook nog eens € 0.00 om het uit te proberen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie