obey-robots.txt
03 December 2016, 20:37
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent

HenkN
Graag roep ik jullie hulp in in verband met de nieuwe Experia Box V10. Deze Experia Box hangt in een vakantiehuisje op de Veluwe. In deze woning hebben wij ook een E-Thermostaat van Essent / I.C.Y uit Lemmer die door middel van een hub is aangesloten op de Experia Box. Dit is een thermostaat die je door middel van een app op je telefoon op afstand kan bedienen. Echter met het monteren van de nieuwe Experiabox is de thermostaat niet meer op afstand te bedienen. Hiervoor hadden wij een V9 maar die was defect. Als ik met mijn telefoon, waar de app op staat, in het huisje ben waar de thermostaat hangt is deze met de app op mijn telefoon te bedienen. Als mijn vrouw thuis is (ca. 160 km verder) en ik ben met mijn telefoon in de woning kan zij op afstand wel de thermostaat bedienen. Als wij beide weg zijn uit het huisje en alle twee thuis zijn is de thermostaat niet te bedienen en krijg ik een foutmelding dat de thermostaat niet bereikbaar is. Het lijkt erop dat de Experia Box in een sleep modus gaat zodra er geen smartphones, ipads of dergelijke om een actieve internetverbinding vragen. Dat betekent dus dat er geen internet meer in de woning is, zodra wij weg bent. Ik heb de ECO modes niet geactiveerd dus zou de internet verbinding in stand moeten blijven. Weet iemand een oplossing voor dit probleem, zit er ergens een verborgen instelling die de Experia Box bij langdurig niet gebruik in een slaapstand zet? Met de vorige Experia Box hadden wij geen problemen.
Ik hoop op een positieve reactie. Hank
 
eogcnlGhost
Je moet de E-T even resetten, als je een power omvormer hebt, moet je die ook resetten, daarna installeren zoals in de handleiding.


KLIK MIJ voor de reset handleiding.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 27 november 2016, 22:39
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
HenkN
Omdat ik niet zo technisch ben aangelegd zend ik hierbij als bijlage de technische informatie van de thermostaat en hub. De hub is met een netwerk kabel aangesloten op de experia box en werkt volgens mij niet met een vast IP adres.
Ik heb de thermostaat, hub en experia box al gereset maar dat heeft niet geholpen.
Het vreemde is dat als ik met mijn mob telefoon met daarop de app in de woning ben, de thermostaat wel met de app kan bedienen. Als ik thuis ben (ca 160 km verder) is de thermostaat met de app niet te bereiken.
Als ik in de woning aankom met mijn telefoon in de vliegtuigmodus heeft de hub geen verbinding als ik dan wifi op mijn telefoon aanzet krijgt de hub verbinding en kan ik de tehrmostaat met de app bedienen.
Hoor graag nog van je.
Henk

HenkN voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
HenkN
Vervolg van de bijlage:
 
eogcnlGhost
Normaal gesproken moet je hem na het resetten gewoon weer op de orginele manier aanmelden.
Als hij dat niet doet raad ik je aan om even met Essent te bellen: 0900-0400776 (€ 0,35 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten)

of

Contact op te nemen met Essent via het service formulier: KLIK MIJ.

Het systeem heeft geen extra instellingen nodig in de modem (normaal gesproken), als hij dat wel nodig zou hebben, vraag dan welke porten er geforward moeten worden en waar naartoe, daarmee kan ik je wel verder helpen.
Maar het E-T systeem zelf kan je het beste aan Essent vragen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
HenkN
Ik heb de experia box, thermostaat en hub gereset volgens de instructie maar dat heeft niet geholpen, als ik niet met mijn mob telefoon in de woning ben waar de thermostaat met hub hangt kan ik de thermostaat niet met de app op mijn telefoon op afstand bedienen.
Ik heb al diverse keren gebeld met Essent en ICY (de fabrikant van de tehrmostaat) mails en service berichten gezonden maar er is tot op heden nog geen oplossing geboden.
IK heb vanavond maar weer een service bericht gezonden en hoop dat de thermostaat een keer gaat werken.
Wel heel vervelend met dit koude weer juist omdat we de thermostaat hebben aangeschaft omdat deze op afstand te bedienen is.
Groet, Henk
 
eogcnlGhost
Ik heb bij een kennis even gekeken, daar heb ik het systeem uit de app gegooid en van de online registratie en alles weer opnieuw aangemeld.
Daarna deed alles het gewoon weer.
Misschien is dat een idee.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
HenkN
Bedankt voor je reactie, het is altijd de moeite waard om te proberen. Kan je aangeven wat je heb gedaan om alles opnieuw in te stellen en opnieuw te registreren?, moet je dan de app van je telefoon verwijderen en opnieuw installeren en moet je de e-thermostaat en hub beide opnieuw registreren. Moet je dan eerst de thermostaat en hub deregistreren en weet je hoe je dat kan doen?
Hoor graag van je.
Groet Henk
 
eogcnlGhost
Ik heb gewoon de hele app van de telefoon afgegooid en de opgeslagen gegevens verwijderd uit het geheugen.
Online de-registratie van het serie nummer gedaan en toen opnieuw aangemeld.
Het online systeem heeft het nieuwe MAC adres van de modem opgehaald en daarna kon ik hem her-registreren.
Code opnieuw in de app gezet en klaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
HenkN
Bedankt voor je reactie, maar hoe kan je de huidige registratie van e thermostaat en hub verwijderen, dat kan ik namelijk niet vinden?
Als ik naar de site van die e-thermostaat gaat staat op mijn i pad gebruikersnaam en. Wachtwoord al ingevuld en een apart item om de thermostaat en hub te registreren.
Als je op de site van de e-thermostaat kijkt onder e-thermostaat o0nieuw registreren kijkt staat daar dat je het geheel eerst moet deregistreren, maar er staat nergens hoe je dat moet doen?
Bedankt alvast en groet. Henk
Gewijzigd door HenkN op 29 november 2016, 20:02
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia Box V10 i.c.m. E-thermostaat van Essent', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Experia Box V8 overzetten van 5G naar 2.4G Routers 7 05 juli 2016, 21:41
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen 9 24 januari 2016, 18:18
Hulp met Experia Box V10 en Tp link router Eigen netwerk 8 23 januari 2016, 21:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:27:56
| KaPteiN03:37:21
| kvdb4506:47:28
| MrIggy06:54:43
| Anne4908:17:05
| xwardox09:05:50
| HenkN12:41:00
| Wim270547 1 dag
| glim 1 dag
| bart jonk 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10