obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Onderwerp afdrukken
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel?
MacDaddy
Hoi, je gelooft het niet, krijg ik vandaag via TNT weer hetzelfde Arrix kastje opgestuurd. Blijkt dat als je al zo een kastje hebt, dat het systeem datzelfde kastje opnieuw wil versturen.
Nu komt het; ik sluit het kastje aan, en steek (gewoon een ingeving) de HDMI kabel van mijn Popcorn media player erin. Kies de juiste hdmi setting en BOOM! DTS geluid.
Nou moe? Ik ben blij maar snap het eerlijk gezegd niet. Andere bijkomstigheid is dat het TV geluid via de TV niet meer werkt, maar kies ik voor Netflix, dan krijg je wel TV geluid. (en geen signaal over de versterker dus)

Het is dus duidelijk one step forward, two steps back. Maar goed langzaam aan komen we ergens.

Heb je toevallig een idee?

Groet,
Jan
 
eogcnlGhost
Hoi, dat van je kastje zou een software fout kunnen zijn dat hij het bij de oude niet deed en de nieuwe wel.
Het kan ook zijn dat je nieuwe kastje een nieuwere versie software heeft.

Het geluid van je TV, komt omdat er een optie in zit dat heet smartsound.
Zodra de TV merkt dat het geluid naar een andere bron wordt gestuurd, mute (geluid uit) je TV automatische.
Het moet zo zijn, als je versterker uit staat dat de TV het geluid weer over neemt.

Hoe het kan dat Netflix niet zo'n signaal verstuurt zou ik niet weten.
Maar je kan als je versterker die optie heeft altijd nog van je Arrix met een optische kabel naar je versterker, voor het geval dat je TV het geluid niet verzend.
Optische is ook Dolby, alleen dan moet je je tv natuurlijk wel zacht zetten en niet op mute, want anders blijf je dat mooie icoontje zien in je beeld.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
MacDaddy
Hmm, ik zal dat smart sound eens bekijken, en uitproberen.
Voordat ik ging klooien met kabels en settings, kon ik via de kPN afstand bediening ook de versterker zachter zetten, en dat werkt ook ineens niet meer.
Heet dat niet Anytime?

Dus de laatste horde is eigenlijk, Netflix over DTS of 5.1 horen. Dat was het eerste doel.
 
eogcnlGhost
Sinds je een nieuw iTV kastje hebt, heb je de instellingen van het geluid ook weer goed gezet?

En heb je de afstandsbediening ook gewisseld, normaal hoeft dat niet maar als je dat hebt gedaan moet je die ook even opnieuw instellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
MacDaddy
Wat bedoel je precies met 'de instellingen van het geluid weer goed gezet'?
Ik heb geen nieuwe afstandbediening bij het kastje gekregen.
 
eogcnlGhost
De instellingen in je iTV box, (pagina 1, bericht 4)

HDMI geluidsformaat: Bitstream
Geluidsformaat: PCM
Dolby Digital Comp: RF
HD-audio: aan
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
MacDaddy
Hallo en hoi,

Hier mijn laatste -positieve- bericht; in mijn radeloze zoektocht naar 5.1 ;-) heb ik met Samsung gebeld. De volgende dag nam een techneut mijn tv over, en herprogrammeerde alle hdmi poorten voor de zekerheid. Heeft alle settings doorgelopen, en zelfs de tV volledig gereset. Ook SmartHub werd gereset. Nog steeds kreeg ik via Netflix geen behoorlijk digitaal geluid, waarna hij me adviseerde eens te testen met een optische kabel erbij. Dat gedaan en dat heeft alles uitgemaakt, ik krijg nu DD5.1 via Netflix (wat een verschil!!!) en via mijn KPN iTV kastje (nog steeds die Arrix dus) krijg ik ook DTS geluid. (hij geeft dan aan NEO nog wat) Wat een heerlijke ervaring om weer alles via 6 speakers gescheiden te horen en het netjes voor elkaar te hebben. Ik wil je dan ook heel erg bedankt voor het geduld dat je met mij hebt gehad.

Groet,
Jan
 
eogcnlGhost
Hoi goed om te horen dat alles het weer doet.

Over de optische kabel: dat had ik 5 berichten terug ook al geadviseerd, misschien had je daar overheen gelezen.
Misschien had je probleem dan wel opgelost geweest zonder Samsung te bellen, maar 1 voordeel heb je nu wel, je tv is weer helemaal up-to-date met de nieuwe software.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
MacDaddy
Ik heb het even teruggelezen, en jij opperde toen (terecht) om een optische kabel tusssen het KPN kastje en de versterker te pluggen. Wat ik deed was een optische kabel tussen de TV en de versterker te prikken. Toen werkte Netflix qua geluid goed vanuit de SmartHub.

Overigens als je Netflix via het KPN kastje kijkt, wordt er geen meerkanaals geluid uitgestuurd. Check maar. SmartHub wel, KPN kastje niet.

Groeten, Jan
 
eogcnlGhost
Ik heb zelf de opvolger van jou kastje, de SMB2260, die heeft er geen problemen mee, niet met de HDMI en de niet met de optisch.

Misschien nog een poging doen om toch zon nieuwe te krijgen, als je het wilt natuurlijk.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie