obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Experia Box V8 overzetten van 5G naar 2.4G
topfotograaf
Ik heb een binnenhuis wifi beveiligingscamera gekocht en de benodigde app op mijn mobiel geinstalleerd. Bij het instellen van de camera moet je mobiel verbinding maken met de camera. Dat verbinden mislukt steeds. Een van de oorzaken daarvan zou zijn, dat mijn wifi 5G is en dat de camera alleen werkt met 2.4G. In de handleiding staat, dat je, alvorens te verbinden, de wifi van 5G naar 2.4G moet wijzigen. Weet iemand, hoe ik dat op mijn Experia Box V8 kan veranderen? Ik heb al gekeken op http://192.168.2.254 , maar ik kom er niet uit. Graag hulp. Bij voorbaat dank.
 
eogcnlGhost
Je hebt hier te maken met 2 instellingen.
Je mobiele netwerk en je WiFi netwerk.
Met wat voor wifi je verbind met je camera maakt voor de camera niets uit, omdat je een verbinding maakt met je V8 en die regelt de communicatie tussen je V8 en je camera.
Maar instellingen zijn in dit geval wel belangrijk, die op je telefoon en ook in je camera, staat er ergens 1 cijfer verkeerd dan zit je er al naast.

Dus hier even een paar dingen op een rijtje.
Download het programma IP Camera Tool, met dit programma kan je via je pc alle camera's in je netwerk zien en instellen.

In je camera kan/moet je een aantal dingen instellen.
Het kan zijn dat de benamingen bij jou anders zijn, maar alles wijst zichzelf.

Obtain IP from DHCP Server: UIT
IP Addr: 192.168.2.*** (de sterretjes mag je invullen naar wens, je kan alleen 253 en 254 niet gebruiken, die zijn van de V8)
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.254
DNS Server: 192.168.2.254
Http Port: meestal wordt hier 80 gebruikt, maat als je meerdere camera's gebruikt en je wilt het moeilijker maken voor buitenstaanders om je camera's te hacken, raad ik aan om ze een ander poort nummer te geven.

Dit waren de instellingen van je camera.
Er mogen geen 2 camera's het zelfde IP *** hebben.

============
Nu de instellingen op je telefoon:
Hier heb je te maken met 2 soorten, je WiFi en je mobiele netwerk.
Eerst de WiFi instellingen:

Om de WiFi instellingen te kunnen gebruiken moet je verbonden zijn met je eigen netwerk.
Hostnaam/IP adres: 192.168.2.*** (wat je in heb gesteld op je camera)
Poort nummer van web: (standaard 80) of wat je zelf hebt ingevult
Protocal: Voor de meeste camera's is dat Server Puch (MPJEG)
Gebruikers naam: wat je hebt ingevult in je camera
Paswoord: wat je hebt ingevult in je camera
Versluiteling: Onversleuteld

Nu verbinden van buiten je netwerk (mobiel)
Hier zijn de instellingen het zelfde als bij de WiFi op 1 ding na, je IP adres.
Hiervoor heb je je V8 externe IP adres nodig (WAN IP) je kan hem opzoeken in je V8 maar je kan hem ook via KLIK MIJ opvragen.

Het is dus aan te raden van elke camera 2 configuraties te maken, bijv.:
LAN - Camera 1 - Huiskamer
WAN - Camera 1 - Huiskamer
Op deze manier kan je altijd in je camera's.

Als het in je app zit en gevraagt wordt, zeker invullen: Merk en type van je camera.

============

Als je er nu niet uitkomt, geef even de naam van de App die je gebruikt en zet er even bij of je een betaalde of gratis versie hebt (alleen Android) Appel heb ik niet, die moet je eten en dan weggooien.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
topfotograaf
Bedankt voor je reaktie, eogcnlGhost. Ik ben er in geslaagd, de camera aan de praat te krijgen; ik ben er zelfs over teruggebeld door KPN. Ik vond dat heel netjes van ze. Het bleek niet aan de router te liggen, hoewel ik steeds de mededeling kreeg, dat ik de router van 5G moest overzetten naar 2.4G. Na enige tijd steeds opnieuw te proberen, en de app te vervangen door een andere app, deed hij het plotseling. Ik kan niet precies de reden aangeven. Maar hij doet het en dat is het belangrijkste. Nogmaals dank voor je reaktie.
 
eogcnlGhost
Mag ik vragen welke app je het eerste gebruikte die het niet deed en welke je nu gebruikt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
topfotograaf
De eerste app, die ik gebruikte, heette YooSee, en de app, waarmee hij het ging doen, heet SJGCam.
 
eogcnlGhost
Ik heb ze even bekeken en zoals je zelf zegt, over beide apps trouwens (persoonlijk) arch wat een rommel.
Ik heb een tipje voor je, er is een gratis (free) versie en een betaalde (pro) versie (je kan er net iets meer mee).
Maar met de free versie kan je ook al een heleboel.

TINYCAM MONITOR

KLIK MIJ voor de FREE versie.
KLIK MIJ voor de PRO versie.

Is echt een aanrader, ik gebruik de PRO versie al jaren en heb menig ander geprobeerd en kom steeds terug op TINYCAM.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
topfotograaf
Bedankt voor de tip. Ik ga er eens naar kijken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia Box V8 overzetten van 5G naar 2.4G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie