obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Experiabox Kuren?
glasblazer
Sinds een maand kan ik een Backup van de instellingen van mijn EB V8 niet meer resteren. Als ik dit doe dan valt telefonie uit.
Met de hand inkloppen dan maar.
Iets anders is dat mijn settopbox vanochtend voor het eerst zichtbaar was in mijn netwerk.
Met Fing (Android App) check ik regelmatig het netwerk. Nooit eerder zichtbaar geweest. Gek genoeg was de EB V8 vannacht uit zichzelf naar fabrieksintellingen vertrokken. Vervelend omdat ik handmatig weer alles moet inkloppen. De Settopbox blijft overigens zichtbaar en krijgt in mijn geval het IP adres 192.168.2.1 uitgereikt. Voorheen begon het adres met iets van 88.
Wat heb ik gemist? Hoe kan die EB een eigen leven gaan leiden?
Kort geleden is mijn NT kastje vervangen en sindsdien geen enkele storing op mijn IPTV gehad. De powerline adapters staan hun mannetje. Smile
 
eogcnlGhost
Hoi glasblazer, de beste wensen nog.
Ik denk dat het IP misschien gelijk stond aan de subnet: ergens op de range van 88.0.0.0 - 88.255.255.255
Dat je V8 is gereset kan zijn doordat de V8 een update heeft gehad.

Wat ik nu ga vertellen kan ik niet met zekerheid bevestigen.
Maar ik heb het idee, dat er iets in de DHCP op de V8 is aangepast.
En dat door de reset hij alle apparaten opnieuw is gaan scannen.
De DHCP van je setupbox ook een signaaltje heeft gegeven en dat die zijn IP heeft aangepast aan de DHCP van je V8.

Om een betere controlle en inzicht te krijgen over je netwerk, kan je beter een network scanner op je pc zetten, dan Fing via je tel.
Fing is leuk voor onderweg, maar voor goede netwerk controlle thuis is het eigenlijk een bagger programma.
Kijk is naar bijvoorbeeld:
- Network Monitoring van Solarwinds
- Cisco Network Magic
- PRTG Network Scanning Tools
- ipSwitch WhatsUpGold

Hopelijk heb je er wat aan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Bedankt voor de reactie. Alles draait nu sinds de laatste verrassing goed.
De Devolo's 650+ Triple set vervangen door TP-LINK TL8030P. Deze 1200 adapters presteren iets beter dan de Devolo's 650+.
Scheelt zo'n 10%. Adapters hebben elk 3 Gigabyte poorten.
Kon ze nieuw voor de helft van de prijs overnemen. Ik houd de Devolo's achter de hand.
 
eogcnlGhost
Als je die TP's voor € 25 of lager per stuk hebt gekocht dan is dat zeker de super deal van het jaar.
Van apparaat naar apparaat moet je 125MB/s kunnen halen, die extra 200Mbit is handig als je fouten op je lijn hebt.
Maar in een normaal netwerk zijn die extra 200 eigenlijk te verwaarlozen.
Een 1200 wordt meestal alleen achter je modem gezet, maar als je er toch 3 heb kunnen krijgen voor een koopje dan is dat altijd beter dan die 650+ (81.25MB/s).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox Kuren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie