obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
High-end kabel
Paul1968
Ga het proberen morgen met de nieuwe kabels en heb ook de mannen gebeld van KPN gebeld wat er mogelijk is voor high-end audio. Maar zal moeten wachten tot er glasvezelkabel is Mmm aangepast.

Dank je voor je medewerking in de opties en zal het er even mee moeten doen wat er nu is.

Gr, Paul.
 
eogcnlGhost
Even een extra informatie ten opzichte van glasvezel tegen over andere signalen van internet.
Alle snelheden boven de 10Mbit zullen je signaal van je iTV (TV kastje) geen verbetering opleveren op dit moment.
Het iTV kastje gebruikt gewoon niet meer, misschien in de toekomst als KPN HD4K (Ultra HD) gaat uitzenden.
Maar dan zullen er ook andere iTV kastje moeten komen.
Ik persoonlijk weet niet eens of KPN al in onderzoek is met dit soort ideeën.
Het zou natuurlijk wel eens tijd worden dat ze het gingen doen, het zou zelfs al een verbetering zijn voor de mensen met een gewone LCD/TFT/Plasma TV.
Het is leuk dat ze HD TV uitzenden, maar daar haal je nog steeds niet het maximale uit de TV's van wat ze nu al kunnen.

We leven met de technologie van morgen, maar de gene die ons het signaal moeten leveren werken nog met technologie van vorig jaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Nieuwe kabels hangen eraan, zowel in de meterkast als aan de TV ontvanger en de audio (geluid) speelt perfect! TV afgesteld op 1080i en haarscherp. Nu nog even wachten tot KPN met het perfecte aanbod komt in data voor de high-end audio liefhebber en tv kijker.

Gr, Paul.
 
eogcnlGhost
Hoi Paul, je hebt het steeds over high-end spullen, mag ik vragen wat voor apparaten je hebt.
Ik ben zelf ook een echte film liefhebber.
Ik heb zelf 42 inch plasma full HD Smart TV, met een leuk 9.1 surround setje, onder me bank 2 tril membramen om het effect van de bas te versterken.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Natuurlijk! Speel nu gewoon weer in stereo na veel 2.1 5.1 en 7.1 te hebben gehad, luister vooral muziek vandaar. Set-up is een gemodificeerde Sphinx Project 10 versterker met maar voeding voor 2, hele zware speakers ;-) Cd-speler is een Gold-Note type CD-7.Kabels, voeding en aansluitingen zijn van JIB type Chrome. Huidige speakers zijn Taga's Azure F80, maar worden volgende week vervangen door een nieuwe set custom made speakers van Seas.

Dit is de huidige set:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m992462271-taga-azure-f-80-in-topstaat.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
eogcnlGhost
Hoi Paul, dat zijn zeker mooie spulletjes om muziek te luisteren.
Als je dan toch bezig bent, zou het dan niet iets zijn om Spotify te nemen als je dat nog niet hebt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Dank je voor het compliment, ik hou het even op cd en versterker, ben net terug gegaan van meerdere systemen. Op de versterker zitten ook maar een paar knoppen. selectie van de bron en hard en zacht ;-))) Geen bass, treble of andere zaken hij speelt het hoe de muziek gemaakt is.

Mvg, Paul
 
eogcnlGhost
Als je nog is zit te denken aan nieuwe spulletjes, dan zou ik je aanraden op 2 dingen te letten.
Of er Optische (S/PDIF) en/of Digitale Coax (niet te verwarren met TV coax) opzit.
Dat is zeker een 500% geluids verbetering op Tulp (RCA) wat je nu hebt.
Optische heeft als voordeel dat je Dolby 5.1, 7.1 en 9.1 door 1 kabeltje kan voeren zonder kwaliteits verlies (glasvezel).
Nog een voordeel is dat ze lekker dun zijn en goed e verwerekn zijn door bijvoorbeeld plinten en/of door de muur.
En hoe door de muur, het is even knutsselen, maar als je een Optische kabel naast je electra (230v) zou trekken heb je absoluut geen last van storing op je geluid, wat je met analoge kabel wel kan hebben.

Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Aan aangezien je een geluids liefhebber bent, is dat echt een aanrader.
Je zal niet zo snel een winkel vinden die deze spulletjes heeft staan om het te ervaren, maar ik weet zeker als je zo'n setje zou kopen, dat je gaat denken, ik dacht dat ik alles al had, maar dit... SUPER.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Paul1968
Op beide zowel de versterker als cd is de mogelijk ertoe om ze met audio Coax aan te sluiten zal is kijken wat knappe kabels kosten. Aparte stroomkabel naast huidig 230 had ik ook al begrepen van
degene waarvan ik de nieuwe speakers heb gekocht samen met een netfilter. Ik wacht denk ik eerst even tot KPN glasvezel gaat aanleggen in Zandvoort, zoals je al eerder aangaf kan ik er hele dure kabels aan gaan hangen, maar het start bij de bron. Leuke hobby audio, maar het kost wel een paar centen, we gaan rustig verder met opbouwen.

Bedoel je dit soort kabels tussen de versterker en cd? die zijn nog wel te betalen!

http://www.hifi123.nl/nl/w-m-audio-dc-01-digital-interconnect.html?id=2776725&quantity=1

Heb nog even gekeken, maar op de versterker is alleen de mogelijkheid voor tulp of XLR kabels.
Gewijzigd door Paul1968 op 04 december 2015, 21:25
 
eogcnlGhost
He Paul, dat zijn de kabels.
Je zag het al, leuk prijsje voor een kabeltje.
Maar zoals ik al zei, dan heb je ook wat.
Voor de gewone audio kanalen zijn de aansluiting op bijv. de versterker of cd/dvd speler meestal oranje van kleur en de sub woofer is meestal paars.
Wat ik het voordeel vind bij dit soort kabels, is dat er geen vermogen door de kabels gaat, alleen maar een signaal wat de andere kant vervolgens omzet in vermogen door middel van een (meestal) eindversterker.
Dus geen problemen met warmte opbouw in plintgoten, er is wel 1 nadeel van dit geheel, alles wat je aansluit op digi of optisch kabels heeft een eigen stroom voorziening nodig.
Nog een voordeel, wat veel mensen vergeten met Dolby, dat de kabels allemaal een andere lengte mogen hebben en het geen verschil uit maakt op de afstand (tot op zekere hoogte dan)
Bij een analoog signaal moet (orgineel, wat de meeste mensen niet doen of niet weten of kost te veel €€€) de center speaker kabel even lang zijn als de verste speaker kabel (tenzij je kabel management in je versterker hebt zitten) dan is dat niet echt nodig, maar voor de prijs van zo'n versterker kan je net zo goed een goeie digitale versterker kopen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'High-end kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Lijnfouten: afstand of slechte kabel? Snelheid : 15 08 dec 2014
ouderwetse telefoon kabel. Frequently Asked Questions : 4 18 jun 2014
UTP kabel fout bij levering Experiabox 8 en 9 KPN Nieuws : 1 21 apr 2014
connection interupted met kabel Hardware instellingen : 1 12 mei 2013
Advertentie