obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Up en download snelheid glasvezel
JKforyou
Wat ik wel eens begrepen heb is de up en download snelheid bij glasvezel altijd gelijk is. Klopt dit, of moet je net als bij het standaard abonnement bijbetalen voor een hogere upload snelheid?
 
eogcnlGhost
In het begin van de glasvezel was het inderdaad gelijk waardig, met de huidige abbo's moet je bij betalen voor een hogere upload.
Maar de vraag is weer, wat wil je doen met je verbinding? En hoe snel is hij nu?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
JKforyou
Dus als ik het goed begrijp gaan de verkoopverhaaltjes van de diverse providers niet op. Die roepen steeds dat je net zo snel kunt uploaden als downloaden. En als ik je verhaal goed begrijp dan kan dat dus wel, als je er maar bijbetaald. Vreemd dat de snelheid vroeger gelijkwaardig was en dat er nu opeens bijbetaald moet worden wil je snellere upload hebben. Ik krijg het idee dat het gewoon een flessentrekkers actie is om extra geld binnen te graaien. Heeft iedere aanbieder dit soort klijpacties? Of zijn er ook aanbieders die wel gelijkwaardige snelheden aanbieden?
 
eogcnlGhost
Je ziet het verhaal verkeerd.
Mensen vonden het raar om extra te moeten betalen voor iets wat ze toch niet gebruikte.
Er zijn maar weinig mensen die een snelle upload nodig hebben.
Om te gamen, beetje te streamen, of uploaden naar youtube of zoiets heb je geen snelle upload voor nodig.
Dus waarom zoveel betalen?

Dus wederom de vraag, wat wil je met je verbinding doen?

En een knijp actie is niet wat jij je voor stelt, een knijpactie is als iemand bijv. 500Mbit zou moeten krijgen en je krijgt er maar 100Mbit van.

Hoe het met andere providers zit weet ik niet, moet je maar even googlen.

Over het algemeen is het wel zo: Dat als iemand een rete snelle verbinding neemt ze ook een vast (statisch) IP adres willen hebben.
KPN is de enigste die een vast IP adres levert.
Andere providers leveren het ook wel, maar alleen met een zakelijk abonnement.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
JKforyou
Ik verstuur veel bestanden via Wetransfer en wil daarvoor een redelijk snelle upload mogelijkheid hebben. Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat iets wat standaard was er nu opeens niet meer is. En als er dan een gulde middenweg zou zijn (bijvoorbeeld 10 of 20 mb) was dat nog leuk geweest. Maar 5 mb is wel heel erg 1990. Ik heb inmiddels al een goed en betaalbaar alternatief gevonden. XS4ALL heeft wel glasvezel abonnementen met gelijke up en download snelheden. 50 up en 50 down inclusief ontvangers, een goeie modem en gratis beveiligingspakket voor € 63,50 per maand. Dus dan weet je het wel hè Wink Bedankt voor je antwoorden.
 
eogcnlGhost
Als ik jouw was zou ik nog maar een keertje goed kijken voor je het besteld.
Zover ik kan zien is het pakket wat jij kiest bij XS4ALL de: Alles in 1 Smart.
Even een update die je denk ik niet had gezien.

Download tot 50 Mbit/s
Upload tot 50 Mbit/s
Interactieve TV 2x
Bellen Basis
Gratis toegang tot 2000 KPN hotspot punten binnen Nederland (WiFi buiten je eigen huis)
Gratis Spotify Premium
Gratis internet onderweg 250MB (hoe ze dit willen doen is mij een raadsel, maar ik zat te denken aan een sim-kaart voor je mobiel, erg vervelend als je maar 1 kaartje in je tel kwijt kan. Is natuurlijk wel een mooie truuk om je mobiel ook naar XS4ALL te krijgen.)
Eerste 6 maanden voor €45 en daarna voor €63.50
Gratis monteur
Activatie kosten € 25

Ik heb natuurlijk ook de KPN even bekeken:
Niet schrikken.
Alles in 1 Standaard met Glasvezel:
Download: 100 Mbit
Upload: 100 Mbit
Interactieve TV 2x
Bellen Basis
Gratis toegang tot 13 Miljoen Fon punten wereldwijd (WiFi buiten je eigen huis)
Gratis Spotify Premium
Gratis Opnemen pakket
Gratis monteur
Geen activatie kosten
Eerste 6 maanden voor €35 en daarna voor 67.50
------------
Even een reken sommetje:

XS4ALL op basis van 1 jaar
6 x 45 = 270 voor de eerste 6 maanden
6 x 63.50 = 381 voor de overige 6 maanden
Activatie kosten 25
Daarna 762 per jaar.
Eerste jaar betaal je dus totaal: € 676

KPN op basis van 1 jaar
6 x 35 = 210 voor de eerste 6 maanden
6 x 67.50 = 405 voor de overige 6 maanden
Daarna 810 per jaar.
Eerste jaar betaal je dus totaal: € 615

KPN is dus € 61 goedkoper + je snelheid is 50Mbit hoger.
Na dat jaar kan je natuurlijk weer is gaan kijken wat de goedkoopste is.
------------
Dat veiligheids pakket heb je geen ene snars aan.
Modems zijn altijd gratis in bruikleen.


PS: Hang me niet op aan de prijzen, want die kunnen per provider en regio verschillen.
Maar op mijn postcode en huisnummer kwam het boven staande uit.

Veel plezier met rekenen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
JKforyou
Je berekening klopt niet helemaal. Bij XS4ALL klopt het wel maar bij KPN is het iets duurder.


Met uitzondering van de 50MB hogere snelheid pak ik dezelfde opties als bij XS4ALL (dus inclusief virusscanner). Omdat KPN geen mogelijkheid heeft om voor 50MB te kiezen ga ik ook uit van de 100MB up en 100MB down variant. Kosten, de eerste 6 maanden € 40,- daarna € 72,50. Totaal dus € 675,-. Dat is XS4ALL weliswaar nog altijd 1 euro duurder dan KPN maar hiervoor krijg je wel een bewezen stabiele verbinding, betere (deskundig) helpdesk service en een VEEL betere modem dan je van KPN krijgt. Wat KPN dan wel weer als voordeel geeft is de 10MB hogere snelheid. Maar voor mij is 50MB snel genoeg.

Het is trouwens wel een beetje vreemd dat KPN geen variant aanbiedt waarbij je kunt kiezen voor 60 up en 60 down. Wil je een snellere upload ben je verplicht om te kiezen voor 100/100 (en dus 7,50 per maand meer betalen).
 
eogcnlGhost
Ik kan een hoop vertellen over XS4ALL, Ziggo, KPN en wat andere providers.
Ze hebben allemaal voor en nadelen, maar redelijke wijs gaat mijn idee naar de verbinding en de kosten en niet naar de helpdesk service (lang leve internet).
Zoals ik al zei, dat leuke veiligheids pakket is knudde.
Doe je zelf een plezier en neem Norton 360 of zo, van die beveiliging van F-secure wordt je toch niet wijzer van (is alleen een soort van virus scanner en een tooltje die zegt dat die je pc schoon kan houden) ik lach me rot.
Kijk HIER maar even en vooral bij de reviews.
Dus daar hoef je het al niet voor te doen.

En het verschil met XS4ALL en die € 7.50 meer betalen en nog steeds zo'n klein €€€ verschil hebben, maar wel een snelheids verschil.

Modems zijn allemaal knudde, of het nou om een Fr!tzbox of Experiabox gaat, zolang hij van een provider af komt is het bagger.
Maar koop die Fr!tzbox of EB H368N (niet los in de EU tekoop) is los in de winkel, ooooow wat een wereld van verschil, je kan er iets mee doen en alles werkt zoals het hoort.

Maar goed, ik kan hier dagen over doorgaan.
Maar het is uiteindelijk je eigen portemonnee die het geld uitgeeft en je kan het maar 1x uitgeven.
Doe wat je niet laten kan en ik hoop dat je de juiste keuze maakt en dat je er later geen spijt van krijgt, want een jaar spijt hebben is echt balen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Up en download snelheid glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Advertentie