obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
glasvezel en powerline adapter
Jan Leddor
Hallo,

Ik hoop dat is dit op de juiste plaats zet. Ik heb de volgende situatie

Ik heb glasvezel van kpn. Deze is aangesloten op de experia V9. Uitgang 3 heb ik aangesloten op de tv-verdeler. Hiervan gaan 2 uitgangen met een vaste netwerkkabel naar tv-onvangstkastjes. Nu heb ik ook een tweetal devolo 200 powerline adapters. Ik heb een adapter in het stopcontact van de meterkast gestopt. Hier zit nu de stekker van een stekkerblok in. Op dit stekkerblok zijn aangesloten: het glasvezelkastje, de experia en de tv-verdeler. Verder heb ik deze powerline adapter dmv een netwerkkabel verbonden met de tv-verdeler. Op de plek waar de tv staat heb ik de adapter in het stopcontact gestoken en deze met netwerkkabel verbonden met een tv-ontvangstkastje. Volgens de beschrijvingen van KPN zou dit moeten werken. Maar bij de adapter bij de tv knippert alleen het aan-ledje. In de meterkast doen de ledjes het wel. Draai ik de adapters om, dan knippert de adapter in de meterkast en doet de adapter bij de tv het wel.

Wat doe ik verkeerd? Maakt het uit welke adapter de verzender is en wel welke de ontvanger is? Moet ik nog iets met software doen?

Een andere vraag van mij is of het mogelijk is om een devolo triple te gebruiken? Aangezien KPN tv op uitgang 3 zet en de computers om 1,2 en 4 zitten.

Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft.

Groet
 
eogcnlGhost
Hoi Jan, even een nieuwtje: op de V9 maakt het niet uit op welke poort je je tv aansluit, ze doen het allemaal.
Ik kan maar 2 redenen bedenken waarom je Devolo het bij je tv niet zou doen:
1. Je tv Devolo zit in een verlengdoos.
2. Er zit ergens tussen je groepenkast en je tv Devolo een slechte aansluiting.

Slechte aansluiting zijn:
Indraai lasdopjes inplaats van insteek lasdopjes (deze zitten in de verdeeldozen in je plafond en muren.
Verouderde bekabeling, harde kern (Devolo kan niet door zachte kern bedrading zoals verlengdozen).
Schroef stopcontacten kunnen ook slecht signaal doorgeven, zorg dat hij in een insteek stopcontact zit.

Wat je ook nog kan testen:
Zet beide Devolo's naast elkaar in een stopcontact en kijk of ze dan wel werken.
Je kan ook nog de Devolo sofrware downloaden, via deze software kan je precies zien wat er aan de hand is en kan de software eventueel geupdate worden.
KLIK MIJ om naar de Devolo cockpit software te gaan.

Als je er nog niet uitkomt, geef maar een gil dan kijken we verder.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Jan Leddor
Allemaal contacten vanuit de bouw. Wat mij op valt is dat 1 adapter alleen maar op stand-by knippert, maar verder niets doet. Waar ik deze ook in plugen welke poort ik van de experia gebruik. De andere laat wel meer ledjes knipperen. Kan er bij die ene een instelling op zitten waardoor deze niet werkt.

Weet je of dat met die triple werkt? Dat je zowel tv als internet kan sturen met 1 adapter?
 
eogcnlGhost
Alle Devolo's kunnen met elkaar werken, het is alleen wel aan te raden de snelste op je Experiabox aan te sluiten.

Wat je zou kunnen doen is: Haal al je Devolo's uit het stopcontact, steek er maar 1 tegelijk in het stopcontact en reset hem (kijk in de handleiding hoe je hem kan resetten, verschild per apparaat).
Als alles is gereset installeer de Devolo Cockpit software (als je dat nog niet hebt gedaan).
Sluit nu de eerste aan op de Experiabox en zorg dat je daar toegang tot hebt via de Cockpit software.
Zorg dat deze is geupdate en volledig werkt.

Nu kan je de 2de aansluiten (de eesrte aangesloten laten), als het mogelijk is doe je dat naast de eesrte Devolo aansluiten of zo dicht mogelijk bij de eerste.
De Devolo Cockpit zal de 2de zelf herkennen (kan een paar minuten duren) en de instellingen van de eerste naar de 2de sturen (eventueel ook het wifi paswoord), het kan zijn dat je de wifi handmatig moet activeren op het apperaat, maar de rest gaat vanzelf.
Zo ga je door tot alle je apparaten zijn ingesteld.
Als alles brand en werkt, trek je er 1 uit en plaats je die op de plaats waar hij moet zijn, wacht tot hij functioneert voor je de volgende pakt.

Op deze manier weet je zeker dat alles het deed en als je hem ergens anders aansluit dat het niet aan de Devolo ligt.

Ik hoor wel of het gelukt is.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'glasvezel en powerline adapter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Powerline adapters Frequently Asked Questions : 46 10 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Advertentie