obey-robots.txt
18 Januari 2017, 23:11
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [460 stemmen]
36% [460 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [812 stemmen]
64% [812 stemmen]

Stemmen: 1273
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

gedwongen over op glas

cobelens
Ik word lastig gevallen door KPN omdat ze mijn aansluiting over willen zetten op glasvezel.
Ik heb daaraan geen behoefte, koper werkt prima en als het glas wordt krijg ik binnenshuis installatiekosten aan mijn eigen installaties en dat betaald KPN niet.
Ik krijg een brief van KPN ok we zullen bij u geen glas aansluiten en u blijft dan op koper.
Wat doet die pokken KPN vervolgens???
Zonder verder iets te zeggen of te vragen wordt in de telefooncentrale de koper aansluiting afgeknipt en zit ik dagen zonder internet. De service telefoon begrijpt niet waarom er een storing is en stuurt na een paar dagen een monteur die mij vertelt dat de aansluiting zonder verdere mededeling is opgeheven omdat ik geen glas wilde.
Hij kon de storing alleen herstellen door mijn aansluiting over te zetten op glas.
Die knul doet natuurlijk ook alleen maar wat hem wordt opgedragen.
Maar voorlopig zit ik nu wel met het aanpassingsproblemen binnenshuis, ik kreeg nog wel een bosje kabel en die moet ik zelf dan maar zien te installeren. KPN en klantvriendelijk????? Ik merk alleen dat het een arrogante monopolist is die alleen naar zijn eigen belang kijkt.
Ik ga nu op zoek naar een andere provider.

eogcnlGhost
Wat zou er volgens jou binnen je netwerk moeten worden aangepast ten opzichte van koper en glas (dus alles wat na je modem komt)?
Normaal gesproken hoef je niets aan te passen, het is glas aansluiten in je woning, modem erop en klaar en helemaal als je al een Experiabox V8 of V9 hebt, dan hoeft zelfs die niet te worden vervangen.
Je krijgt bij het glas pakket wel een nieuwe modem maar die hoef je opzich niet te gebruiken, je moet natuurlijk wel even de modem resetten zodat hij de nieuwe gegevens van de glas instellingen kan inladen.

Het nadeel van naar een andere provider gaan is de modem, je krijgt geen Experiabox dus het kan zijn dat je dan wel van alles moet gaan veranderen.
En of je er nou daadwerkelijk blij van wordt om naar een andere provider te gaan, ik geef je maar 1 reden waarom niet naar een ander tegaan, maar dat ligt vervolgens aan jou netwerk situatie.
Heb je toegang nodig van buitenhuis naar een NAS, camera systeem of iets anders op afstand bestuurt?
KPN glas heeft een vast IP adres andere providers leveren allemaal een dynamische (los) IP adres (behalve als je een zakelijk abbo neemt, maar dat is wel bijbetalen).

Ik hoop dat je er iets aan hebt voor je later spijt krijgt, ook al was KPN misschien wel fout (wat ik betwijfel) ze zullen vast wel een paar keer een briefje hebben gestuurd dat er iets ging veranderen en als je dan niet mee wilt doen (knip weg signaal).
Ze laten natuurlijk niet voor 1 persoon een kriebel koper netwerk liggen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.

IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253

cobelens
Vooropgesteld dit: het is mijn aansluiting op het kopernet.
Ik heb geen behoefte om dat te wijzigen omdat ik het er prima mee kan doen.
Wat zou je er van vinden wanneer AH je koelkast leeghaalt en de artikelen gratis vervangt voor artikelen die volgens hen gezonder zijn?
Dan zou je ook zeggen blijf met je poten uit mijn koelkast, die artikelen zijn mijn keuze.

Uit je antwoord blijkt verder dat je niet weet waarover je het hebt.
Dat geldt ook voor de meeste kpn medewerkers.
Allemaal deelden ze mij mede dat het overzetten van mijn koperen aansluiting op glas zou betekenen dat ook
de telefoon op glas zou komen en ik dus mijn huidige analoge telefooncentrale niet meer zou kunnen gebruiken.
Ook de medewerker van een KPN informatiebus vertelde dit MAAR zei bovendien dat het koperen netwerk voorlopig nog gewoon zou blijven functioneren.
Pas de storingsmonteur zei dat hij de telefooncentrale gewoon op het kopernet kon laten zitten.
Daaruit blijkt dus dat het kopernet gewoon in dienst blijft !!!!!!!!!

Maar dan voor wat betreft de aanpassingen in mijn woning: Vanaf de meterkast loopt een ouderwetse 4 aderige telefoonkabel naar de 2e verdieping.
De kabel ging naar mijn modem in de kantoorruimte. De kabel zit niet in een doorlopende beschermbuis.
Deze kabel moet nu een utp kabel worden.
Helaas, de kabel loopt op de begane grond boven een vast verlaagd plafond. (sloopwerk)
Op de verdieping loopt de kabel onder een kliklamellen vloer. (sloopwerk)
Ook onder een vastgelijmde tapijtvloer (sloopwerk)
Dus geen vaste internet aansluiting mogelijk in mijn kantoor.
Alternatief zou zijn WIFI te gebruiken maar dan moet de apparatuur wel geschikt zijn om wifi te ontvangen.

Ik denk dat je nu op je eerdere conclusie moet terugkomen !

eogcnlGhost
Voordat je op OK van registreren hebt gedrukt ben je een tekst tegen gekomen: Dit Forum is voor en door KPN gebruikers en staat los van KPN.
Dat betekend dat ik NIET van de KPN ben, dat staat ok nog eens vermeld onder mijn naam: IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Dus wil je mij en de andere mensen op dit forum niet vergelijken met KPN medewerkers.

Mag ik vragen waar je een telefoon centrale voor gebruikt? heb je meer dan 1 telefoon nummer? of gebruik je hem als echte huiscentrale?

En nu blijkt het uit jouw antwoorden dat je zelf niet eens weet wat de mogelijk heden zijn, behalve je halve huis slopen.
Maar ik zal je op weg helpen, het valt opzich wel mee en het is minder erg dan je denkt.
Een 4 aderige telefoon kabel kan je ook gebruiken als een 5e netwerk kabel, alleen het aansluiten werkt iets anders dan normaal.
Pin - kleur - naam
1 - wit~oranje - TX+
2 - oranje - TX-
3 - wit~groen - RX+
4 - NC
5 - NC
6 - groen - RX-
7 - NC
8 - NC
Maar je begrijpt zelf wel dat dit niet de optimale oplossing zou zijn.

Dan heb ik een andere vraag: waarom is je modem niet aangesloten naast je ISRA punt (het punt waar je analoge koperen kabeltje je huis binnen komt)?
Ik heb wel een idee, omdat daar je computer staat.
Maar hoe komt je centrale dan in het verhaal (wat voor centrale is het, eventueel merk en type).

Stel: Je hebt glas en je modem staat in je groepenkast, dan is jouw vraag: Hoe krijg ik het signaal op mijn kantoor zonder irritante WiFi.
Daar hebben ze iets voor uitgevonden, dat heet POWERLAN.
Dit is een apparaatje die er voor zorgt dat je netwerk via je 230v netwerk door je hele huis gaat,
Waar jij zo'n adaptor in het stopcontact prikt heb je internet (met eventele WiFi mogelijkheid).
1 keer instellen en je kan de modules naar hartelust van stopcontact naar stopcontact verplaatsen.
Bekijk DIT filmpje is, misschien is dat makkelijker dan mijn uitleg.

Dan je telefoon, het telefoon netwerk van de glasvezel modem is nog steeds analoog dus je kan nog steeds je oude bedrading gebruiken om je telefoon om je kantoor te gebruiken.
Hoe het zit met die centrale weet ik natuurlijk nu nog niet, maar als je me de gevraagde gegevens geeft kan ik dat wel voor je uitvinden of je die wel of niet meer zou kunnen gebruiken.
KPN kan een hoop zeggen, maar het meeste wat die zeggen gaat naar hun voordeel en zij kijken niet met jou mee wat de eventuele mogelijk heden zijn.

Ik kan je 1 ding wel al meegeven, hoe het bij mij in de dorp ging.
Aankondiging glasvezel, KPN bus in de straat, KPN mensen aan de deur, mooie brieven, leuke kortingen.
Veel mensen wilde geen glasvezel omdat ze niet eens internet hadden (ouderen), geen probleem jullie hebben nog 6 maanden en dan gaat de kopercentrale weg.
Iedereen verplicht op de glasvezel met verplchte kosten naar een internet met bellen abbo a €34 inplaats van €xxx van alleen hun telefoon abbo en analoge TV.
De helpdesk heeft zelf geen inzage in wanneer de wijkcentrale uit gaat, dus kunnen best zeggen blijft nog jaren staan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.

IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gedwongen over op glas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 23 mei 2016, 23:06
STORING OP GLAS (SNELHEID) OPGELOST OP 20-10-2014 KPN Glasvezel Storing 2 26 oktober 2014, 02:33
Speedtest KPN glas KPN Glasvezel diensten 4 04 juli 2012, 12:31
Hardware firewall met KPN zakelijk glas? Eigen netwerk 4 05 september 2011, 19:03
Dringend hulp nodig bij KPN Glas internet Hardware instellingen 2 17 augustus 2011, 12:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN00:57:12
| eogcnlGhost01:00:26
| Tonneke23:13:31
| Bromsnor 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

01 januari 2017, 11:38
Gelukkig nieuwjaar iedereen

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op