obey-robots.txt
03 December 2016, 20:38
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Interactieve tv werkt niet goed

Logan
Ik heb sinds gisteren interactieve tv + internet en bellen van KPN.
Het bellen en internetten gaat naar mijn idee prima.
Bij interactieve tv echter duurt het een hele tijd voordat ik beeld heb.Shock
Als ik eenmaal beeld heb zie ik alleen maar kleine stukjes en gaat heel langzaam.
Er komen dan allemaal roze vlekken in het beeld.Frown
Het lijkt wel of de verbinding te langzaam is echter heb ik zelf bij primafoon een postcode check gedaan en hun zeiden dat het geen probleem mag zijn. KPN bied interactieve tv alleen aan als ze 100% kunnen garanderen dat het werkt. De modem en de tv-ontvanger heb ik beiden al een keer uit en aan gedaan zoals in de probleem beschrijving stond van de gebruiksaanwijzing.
Mijn vraag is wat kan ik doen.

mvg Logan
 
KPNwebcare2
Het instellen van HDMI op de STB1960 is te vinden op bladzijde 87 van de ‘handleiding Interactieve TV’.

De stappen hieronder leggen uit hoe men HDMI kan instellen.

-Schakel de Tv-ontvanger in
-Druk bij het eerste bolletje op de "Menu knop"
-Navigeer met de pijltjes toesten naar "Video Uitgangs Selectie"
-Selecteer 720p
-Druk op het pijltje naar links
-Ga naar "Sluiten"
-Selecteer "Opslaan" en opnieuw opstarten

Let op! Kabel van HDMi moet versie 1.2 of hoger zijn.

Anders stuur een PB met uw adres en doe ik een lijnmeting om uit te sluiten dat het daar aan ligt.
www.kpn.com/webcare
 
Logan
Bedankt voor de snelle reactie.
HDMI heb ik zelf niet het gaat hier om de scart aansluiting.(oude tv Pfft)
Ik zelf ben een oud KPN'er die werkzaam was op de hoofdverdelers. Dus heb ik zo mijn conecties en heb mijn oud collega gebeld. Hij zij echter dat mijn lijn correct binnen kwam. Dus de lijn tot aan de modem kan het niet aan liggen. Hij adviseerde mij om een monteur langs te laten komen. Hij kon mij vertellen dat ie met 12 binnen kwam en dat er 9 is verijst voor normaal gebruik van de tv ontvanger. Ik zou je even een pb met mijn adres sturen misschien kan je er meer mee.
Mijn dank is groot Smile
Gewijzigd door Logan op 08 september 2009, 11:25
 
KPNwebcare2
Hallo,

Ooh u bent een oud-KPN'er.

Wat hebt u er aan gedaan om alles uit te sluiten?

-Wat Instellingen van de STB?
-Scart kabel vervangen?
-Andere Scart van TV geprobeerd?

Verstoringen van de TV, met name verstoring/ segmenten in het beeld hebben te maken met het bitrate.
www.kpn.com/webcare
 
Logan
Ik had als bijbaan hoofdverdeler monteur dus geen ervaring op gebied bij klanten.
Vanavond wil ik proberen een andere scart,tv en rechtstreeks utp kabel naar de modem toe. (heb er nu een utp wandcontactdoos tussen zitten)
Geen idee wat het anders kan zijn.
 
KPNwebcare2
Meting is binnen.

NA zegt dat het goed is, maar iTV voldoet niet aan de gestelde norm. Afstand moet minimaal 1,8km zijn.

De verbindingsstatus uit NA: GOED
Lijnkwaliteit: Goed, de bandbreedte wordt zowel UP als DOWN gehaald.
Afstand van de lijn: 2.05 km
Mogelijke storing: Onbekend
Storing locatie: Onbekend
------------------------DETAILS----------------
LineSync: Ja
Laatste statusverandering: Mon Sep 7 19:29:38 2009

Upstream (Contract Bitrate): 512 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 12000 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 512.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 12300.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 768.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 16704.0 kb/s

Attenuation Up: 9.9 dB
Attenuation Down: 20.5 dB
Noise margin Down: 5.7 dB
Output power Down: 19.6 dBm

Nog een paar vragen.

Kunt u opnemen en TV kijken tegelijkertijd?
Speelt het op meerdere zenders?

Controleer:
De UTP (cat-5) kabel moet in poort 3 van de Thomson 787v aangesloten te worden ( idem voor ST7880 en Siemens ).
Controleer of de scartkabel goed in de TV en de STB 1960 is gedrukt
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 08 september 2009, 13:22
www.kpn.com/webcare
 
Logan
Ik heb nog niet eens normaal tv kunnen kijken dus opnemen heb ik nog niet geprobeerd. Bij zappen duurt het erg lang voordat ik beeld heb en dat is het weer schokkend alsof de bitrate inderdaad te langzaam is.
Dus helaas geld het voor alle zenders Sad

Controleer:
De UTP (cat-5) kabel moet in poort 3 van de Thomson 787v aangesloten te worden ( idem voor ST7880 en Siemens ).
Controleer of de scartkabel goed in de TV en de STB 1960 is gedrukt De controle punten die kloppen in ieder geval.


Dit heb ik gedaan en was goed.

mvg Logan
Gewijzigd door Logan op 08 september 2009, 13:25
 
KPNwebcare2
Dan wacht ik op reactie als u de aansluiting rechtstreeks op de RG hebt gezet zoals ik hierboven heb beschreven en het overige hebt gedaan.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 08 september 2009, 13:27
www.kpn.com/webcare
 
Logan
iTV doet het!!! Grin
Ik ben erachter gekomen wat het was.
Tussen mijn modem en de tv ontvanger zit een wandcontactdoos waarin ik +/- 6 meter cat 5 utp kabel heb getrokken.
Doordat ik ook een kabel gebruikte van 10m (16m in totaal) die standaard bij het pakket zat kreeg ik overlengte en vermoedelijk daardoor data verlies.
Ik heb de 10 meter kabel vervangen voor een van 1,5m en het probleem is opgelost.
Opnemen ging ook prima en het beeld is super Cool

Uit blijdschap belde ik mijn oud collega op die vertelde mij dat hij bij een klant was voor iTV. Dacht een leuke tip om hier te plaatsen. De klant kon niet de snelheid halen wat beloofd was nu blijkt dat de (ISRA) dikader vervuild was hij stak ze om (klanten hebben meestal 2 reserve aders) en tatdaa probleem opgelost Grin
Gewijzigd door Logan op 09 september 2009, 08:22
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve tv werkt niet goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
suse en interactieve tv Algemeen 2 04 november 2016, 00:09
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
Gaat de interactieve TV ontvangst af van mijn internetbandbreedte KPN Glasvezel diensten 7 13 maart 2016, 23:38
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:28:04
| KaPteiN03:37:29
| kvdb4506:47:36
| MrIggy06:54:51
| Anne4908:17:13
| xwardox09:05:58
| HenkN12:41:08
| Wim270547 1 dag
| glim 1 dag
| bart jonk 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10