obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Openen van poorten
Groenling
Ben in het bezit van een MACBook pro en heb recentelijk een NAS gekocht. Het is een NAS(Medion) en kreeg de zaak niet voor elkaar. Poorten die geblokkeerd bleven. Uiteindelijk een prof erbij gehaald maar ook die liep vast. Uiteindelijk deed de V9 ook vreemd. Gebeld met KPN, antwoord, haal de V10 op en lever de V9 in. Dat gedaan, de V10 geïnstalleerd en de WIFI en internet werkt als een trein. Toen de NAS installeren, ging aanvankelijk goed want ik kon deze zonder ?? traceren in de V10. Maar ook nu, ik kan de poorten die ik nodig heb niet openzetten, ik zou in de V10 niet weten waar ik die kan vinden. Ik ben al een berg geld kwijt om dit voor elkaar te krijgen maar dit gaat me wel heel erg veel kosten. Heeft iemand een idee hoe ik poort 21 enz. open kan zetten en de rest?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
 
eogcnlGhost
Had nou maar op de V9 gebleven die is 1000x makkelijker in te stellen als de V10.

Wie of van wat was die prof? Een bedrijf of kennis?

Om welke Medion NAS gaat het? type nummer?

Wat wil je er precies mee doen?
Waar wil je precies toegang tot hebben en van waar of wat?
---
FTP 21 staat standaard open, gebruik een programma zoals smartFTP of iets dergelijks en niet je browser.
Als je je browser wilt gebruiken dan moet je hem gewoon als static adres gebruiken net als je verkenner van je hardeschijf maar dan in je netwerk.
---

Hoe is je NAS nu ingesteld, heeft hij een Statisch (vast) of Dynamisch (toegekend van de Experiabox) IP adres.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Groenling
Goedenavond,
die prof was een medewerker van "Help Mijn Mac" uit Zwaag. In mijn ogen een deskundig iemand die hier veel tijd in heeft gestopt en heel coulant is met de factuur. De NAS is een Medion Life P89650 (MD 86946). Op de V9 gaf deze de NAS met een vraagteken aan en dat heb ik op de V10 niet. Om op je vraag terug te komen, ik wil deze gebruiken om naast het feit dat ik hem als back-up gebruik ook de mogelijkheid heb om bestanden hier op te zetten die ik er in het buitenland weer af kan halen. De NAS in nu ingesteld met een dynamisch IP adres.
Ik hoop dat u hiermee uit de voeten kunt.
 
eogcnlGhost
Hoi Groenling.
Om te beginnen raad ik je aan hem (als je het nog niet hebt gedaan) direct aan te sluiten op je Experiabox.
Vervolgens de NAS een statisch (vast) IP adres te geven.
Dit is vanwege dat de DHCP van de Experiabox dan niet uit eigen wil het adres kan veranderen.
Het zou vervelend zijn als je weg bent van huis en je hebt wat nodig dat hij dat heeft gedaan en je niet meer bij je bestanden kan.
Als je hem insteld op een statisch IP adres dan heb je de volgende gegevens ook nodig:
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 195.121.1.34
IPv4 DNS2: 195.121.1.66

Je kan ook de Google DNS gebruiken:
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4

Om van je PC in te loggen in je NAS hoef je geen FTP te gebruiken.
Als je gewoon het IP adres in je verkenner in typt dan kom je direct in de verkenner van je NAS na het eventueel invullen van je naam en paswoord (als je dat hebt ingesteld).

Ik kan niet direct vinden welke poorten je allemaal nodig hebt, dus als jij die hebt kan ik je helpen die in je V10 in te stellen.
---
Op de V9 een vraagteken steld opzich niets voor, dat betekend alleen maar dat de NAS zijn eigen naam niet aan de DHCP van de Experiabox kan geven, maar als je de NAS gewoon had ingesteld met een statisch IP adres dan had hij direct gewerkt.
Waarom die persoon van "help mij mijn portemonnee leeg te maken" dat niet wist, is mij een vraag.

Daarnaast zat er een CD bij, met die cd zou je normaal gesproken die hele NAS moeten kunnen stellen tot werkend.
En ook hier weer, het statisch IP adres (heel belangrijk).

ik zou zeggen, zet hem op statisch en dan kunnen we weer verder.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Groenling
Goedemiddag,
mijn naam is niet voor niets Groenling, ben al op leeftijd en probeer zoveel mogelijk met de tijd mee te gaan. het gaat om de poorten 21, 22, 443 3n 80 die allen op blocked staan. Ik heb een MACBook Pro. Ik dacht dat ik een schermplaatje kon meesturen maar ik zie die optie niet.
Zou je me kunnen zeggen waar ik het statische adres kan invullen?
Ik ben al heel erg blij dat je aandacht schenkt aan mijn problematiek.
Groet,
Martien
 
eogcnlGhost
Hoi Martien, ik heb het zelfde probleem als jou alleen dan precies andersom.
Ik weet heel erg veel maar ook niet alles, ik weet van heel veel apparaten veel dingen maar ook daar niet alles.
Soms moet ik ook de documentatie van een apparaat erbij halen, vooral als het gaat om aparte instellingen zoals Medion.
Medion gebruikt graag cd's voor installatie en instellingen, wil je iets veranderen dan moet dat meestal weer via die cd.
In de handleiding staat ook niet al te veel informatie, behalve dan hoe die cd werkt.

Nu even naar je vraag.

Waar moet je je IP adres statisch maken?
Dat moet je doen in je NAS, meestal onder configuratie, netwerk beheer/instellingen.
Je adres moet dan zijn: 192.168.2.*** (*** is jouw keuze, zolang het maar niet 253 en 254 zijn).
Je moet ook de DNS en sub4 invullen.
(Ik weet niiet hoe het menu van je NAS eruit ziet, dus ik kan je niet precies vertellen waar het allemaal staat)

Nu je poorten:
Poort 80 staat altijd open, anders zou je namelijk niet op internet kunnen.
Poort 21 staat ook open, al zou een poort scanner op internet kunnen zeggen dat hij dicht is, maar je raad het al die staat echt open.
Poort 22 en 443 die moet je poort forwarden in de V10, maar dat kan (alleen) als je je NAS een statisch IP adres hebt gegeven.
Het zou ook wel kunnen (zeer afgeraden) om hem op een dynamisch adres te laten, maar zoals ik je al eerder heb verteld, de V10 hoeft maar het adres van je NAS te veranderen (en dat doet hij zonder jou in te lichten) en dan zit je in de pinarie.

Screenshots op de Mac:
PS: Ik weet ongeveer 0.0% over Apple, behalve dat je ze kan eten.
Maar op internet staat natuurlijk wel iets: misschien kan je dit is proberen:
Door de CMD SHIFT 3 samen in te drukken wordt er automatisch een screenshot gemaakt en bewaard op het bureaublad.

Wil je echter van maar een deel van een pagina aan screenshot maken dan kan dit ook:
Druk hiervoor de CMD SHIFT 4 toets samen in. Nu ontstaat er een richtkruis.
Met je muis kun je een vak maken, alles binnen dit vak komt in je screenshot te staan.

Er is nog een modus, dit is het fototoestel. Deze maakt een foto van een bepaald vak. Dit kan zijn de menubalk, een venster of iets anders zin. Om deze te activeren druk je eerste de CMD SHIFT 4 toets samen in zodat het richtkruis ontstaat. Druk nu op de spatiebalk. Je ziet het fototoestel. Kies je venster waar je een afbeelding van wilt hebben, en klik met de muis. Wederom staat je afbeelding op het bureaublad.


Andere info:
Misschien is er iemand die wel weet hoe de Medion Life P89650 (MD 86946) in elkaar zit of screenshot heeft of als je voor elkaar hebt hoe je screenshots moet maken op je Mac dat je ze zelf kan posten.
Dat maakt het werken op iets onbekend al een heel stuk makkelijker.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Groenling
Goedenavond,
ik heb de hele zaak gerest en opnieuw geïnstalleerd. Ook een vast IP adres gegeven en de gegevens ingevuld zoals u had voorgeschreven. Echter, als ik een test portforwarding doe dan geeft hij nog steeds aan dat deze zijn geblocked.
Ik weet hoe ik een schermafdruk moet maken, dat was niet het probleem. Het probleem was hoe ik u de schermafdruk kon laten zien zodat het mogelijk beter in te schatten was dat ik het goed deed.
Ik denk dat ik een klein beetje op de goede weg zit, hoor het graag van u.
Groet,
Martien
 
eogcnlGhost
Als je hier een bericht schijft dan staat er aan de linker kant:
Berichttekst
Opties
Bijlage < Deze moet je hebben en dan klik je op Bestand kiezen, er opent een scherm en daar kan je je plaatje opzoeken in je computer. Klik dan je plaatje aan en druk op openen. Nu wordt hij toegevoegd aan je gericht. Je plaatje mag niet groter zijn dan 146.48Kb.

Waar kijk je of een poort open of dicht is?

Hoe test je of je bij de dingen kan waar je bij wilt zijn?

Kan je een beetje uitleggen wat je ongeveer doet om te doen wat je wilt doen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Groenling
Goedenavond, bij deze een schermafdruk van het testen van de poorten met het resultaat. gebruik deze link:http://support.lifecloud.hipserv.com/en/router/testportforward.html
 
Groenling
Schermafbeelding 2015-06-15 om 22.41.46 Nu wel met het bestand, moest het omzetten naar PDF want het was te groot.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openen van poorten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Open Poorten KPN Glasvezel Routers : 4 06 nov 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
Advertentie