obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
repeater en accesspoint
eragon
hoi,
ik had vrijdag minder tijd dan ik dacht dus ik kijk er nu naar.
ghost:
zou jij mij iets uitgebreider kunnen uitleggen hoe ik de range handmatig op 2 zet?
het apparaat dat je voorstelt zal het vast goed doen maar ik wil het liefst toch eerst meer proberen of de extender of mijn ap het wil doen, maar ik zal het in het achterhoofd houden.

maarten:
het acces point is inderdaad niet van jullie, hij zit in mijn moederbord van mijn computor ingebouwd en is van asus.
ik heb geprobeerd wat je zij en het kan zijn dat ik een fout maak, maar ik heb een netwerkkabel tussen mijn computor en de extender gedaan en toen geprobeerd naar http://192.168.128.253 te gaan maar dat wou niet. ik heb het ook nog een keer gedaan door de extender te resetten en dan draadloos verbinding te maken maar ik geloof dat ik daarvan de netwerksleutel niet goed heb, ik heb hierbij het normale wifi wachtwoord gebruikt en de wachtwoorden gebruikt die op de modum stonden, in ieder geval wou dat ook niet.

dit is trouwens de extender die ik heb: https://www.sitecom.com/nl/wi-fi-range-extender-n300/wlx-1000/p/1693
 
eogcnlGhost
Iets wat ik niet vaak doe is op internet kijken voor een oplossing, maar bij de Sitecom moest ik dat wel doen, omdat ik daar niet direct een antwoord meer op weet.
Bij onderzoek kwam ik jawel een paar klachten tegen, waaronder het installeren op een Speedtouch en de Experiabox modems.
Het lijkt zogoed als onmogelijk die dingen op de normale manier te installeren.
Sitecom heeft er geen rekening mee gehouden dat sommige modems op een ander IP range werken dan normale modems/routers.
De installatie zal niet direct op de Experiabox werken omdat de Sitecom Extenders de 2 range niet gaan herkennen.
Daarnaast had ik een eventuele oplossing gevonden om dat ding via een omweg te installeren en in te kunnen stellen.
Ik weet niet of het werkt, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Zelfs de OPS funtie van de extender gaat niet reageren met een Experiabox.
Je bent dus verplicht hem echt eerst in te stellen voor je daadwerkelijk iets met de extender kan doen.

Dit stukje heb ik gecopyeerd en zoals ik zei, ik weet niet of het werkt.

Voor je met dit alles begint moet je de extender met de lan kabel direct op je PC aansluiten en je hebt hier geen internet bij nodig.
1) Klik op Windows "Starten".
2) Selecteer Configuratiescherm in het menu.
3) Klik op Netwerkstatus en -taken weergeven.
4) Klik links in de takenlijst op Netwerkverbindingen beheren.
5) Klik met de rechtermuisknop op LAN-verbinding, en selecteer Eigenschappen.
6) Mocht er om toestemming gevraagd worden, klik dan op Doorgaan.
7) Klik op internetprotocol versie 4 (TCP/IPv4), en druk op de knop Eigenschappen.
8) Vul in dit scherm de volgende gegevens in:
> IP-adres : 192.168.128.2
> Subnetmask: 255.255.255.0
9)Klik op OK, en druk in het vorige scherm wederom op OK.
- Login op op het menu door in uw webbrowser het volgende adres in te geven: 192.168.128.253.
- Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin.
- Volg de stappen van de Wizard.

Als alles is ingesteld, haal je de extender weer los van je PC en sluit je alles weer aan zoals normaal en zal de extender werken.

Ik hoop dat het lukt en misschien is er nog iemand anders met een oplossing.

PS: Maarten.
Misschien een idee, maak de Extenders IP range free, is wel zo handig voor de installatie en misschien nog handiger, een IP range auto detectie.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eragon
heel erg bedankt ghost het werkt nu zoals het hoort.
de extender kan ik plaatsen waar ik wil in het huis en ik heb wifi.
 
Sitecom Webcare
edit: ik was het bericht al aan het typen voordat de laatste reactie geplaatst was. Goed om te horen dat het opgelost is!

Wat betreft de zendkracht:
de stelling dat we ons aan de maximale zendkracht houden is correct. Wat betreft de aanduiding was 100mW (20dBm) e.i.r.p. beter geweest. Ik heb het bericht daar even op aangepast.

Wat betreft het instellen van een statisch IP-adres:
Dit is bij gebruik van het stappenplan normaal gesproken niet nodig (resetten en verbinden met de extender). Bij standaardinstellingen heeft de WLX-1000 extender het IP-adres 192.168.128.253 en is op de extender een DHCP server actief. Dit betekent dat wanneer er een computer met de extender verbonden wordt deze al automatisch een IP-adres toegekend krijgt in het juiste bereik om de extender te bereiken. In de meeste gevallen ligt het probleem van het niet kunnen bereiken van de extender dan ook bij het niet verbonden zijn met de extender, het nog verbonden zijn met een ander netwerk dan dat van de extender of bij het ingesteld hebben van een ander IP-bereik op de computer zelf (niet op automatisch/DHCP). Lukt het na controleren van deze zaken niet, dan zou inderdaad het instellen van een statisch IP-adres kunnen helpen, maar vaak is het sneller om het ook even van een ander apparaat te proberen (bv. telefoon of tablet). Dat de Experiabox op een ander IP-bereik staat maakt overigens niet uit, zodra de extender verbonden is zal deze ook in dit IP-bereik geplaatst worden.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
eogcnlGhost
@eragon
Ben blij voor je dat het nu eindelijk werkt, haal je zoals je wilde hebben de zolder ook met de extender?

@Maarten
Ik kan natuurlijk niet beoordelen of het werkt zoals je zegt dat het werkt.
Of het ligt aan de inrichting van eragon zijn apparatuur of aan de Experiabox of iets anders.
Dan zou ik zo'n apparaatje hier moeten hebben om het te kunnen testen hoe en wat de mogelijkheden van aansluiten zijn met de extender.
Maar zoals ik al zei in mijn vorige post, er zijn veel problemen met het installeren van de extender op een Experiabox en ik betwijfel dat dat allemaal mensen zijn die niet weten wat ze doen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eragon
ja ik haal nu met goed signaal de zolder.
 
eogcnlGhost
Dat is goed om te horen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'repeater en accesspoint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
FRITZ! WLAN Repeater 300E WiFi : 4 20 sep 2015
Wifi repeater werkt niet WiFi : 7 14 aug 2014
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
H220N + Range extender (repeater) WiFi : 3 04 mei 2012
Advertentie