obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
experiabox V9
liana
Omdat volgens de monteur onze experiabox niet meer goed was hebben ze een nieuw geplaatst een V9,
nu heb ik echter een probleem we hebben 3 ip camera's die hebben een eigen ip adres en op de oude experia box had ik daar poorten voor aangemaakt en het wekte perfect ik kon dan ook vanaf andere locaties de camera's bekijken.

met de nieuwe v9 krijg ik het niet voor elkaar om extra poorten erin te zetten , de camera's kan ik dus thuis wel al bekijken en ontvang ook mails van bewegingen maar vanaf afstand kan ik ze op mijn gsm niet bekijken dit ligt duidelijk aan de poorten .

wie ow wie kan me helpen in een beetje jip en Janneke taal hoe ik dit fiks kpn geeft hierbij geen gehoor ....
 
eogcnlGhost
Hoi liana, de poort forwarding van de V8 en V9 zijn net iets verschillend van elkaar.
Bij de V8 geef je een poort op en een IP adres.
Bij de V9 zijn deze appart van elkaar.
Dus als je een poort hebt toegevoegd is die nog niet gekoppeld aan een IP adres.
Zover je vertelde, is het je gelukt om een poort in te voeren.
Maar ik zal toch even de volledige uitleg erbij zetten.

Je gaat naar APPLICATION > PORT FORWARDING
Om een poort toe te voegen klik je op "Click here to add an application"
Application Name: 1234 Wat je zelf wilt, maar de aanrader is om hem te noemen naar de poorten die je insteld en niet naar het apparaat.
Protocol: Wat voor jouw van toepassing is.
Start Port: 1234
End Port: 1234
Start Mapping Port: 1234
End Mapping Port: 1234
Druk nu op Add en wacht tot de pagina herlaad, nu zijn je poorten ingevoert en druk vervolgens op Back.

Nu de poorten koppelen aan een IP adres.
Je ziet 3 regels staan:
Input Mode: Deze laat je op IP Address staan.
LAN Host IPv4 Address: Hier vul je je interne IP adres van je cam in: 192.168.2.***
AppName: Als je deze lijst aanklikt dan scroll je helemaal naar beneden en daar staat de poort die al of net heb ingevoert.
Klik die aan en klik op Add, even wachten tot de pagina ververst en je hebt een poort aan een IP adres gekoppeld.

Nu kan je met je WAN IP adres weer bij je cams.

TIP: Bij het invullen van je poorten, gebruik geen IP ranges als elke poort een eigen IP adres heeft.
Elke poort apart invullen en toevoegen en koppelen aan het bijpassende IP adres.

Veel succes met knutsellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
liana
super bedankt voor de duidelijke uitleg ...het is gelukt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'experiabox V9', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie