obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen
glasblazer
Ik schreef kort geleden een bericht over het feit dat een set led lampen (spotjes in keuken) storing op mijn Devolo Powerline netwerk gaf en de andere set lampen bij ontsteken juist een betere performance gaf. Ingewikkeld allemaal, maar de kwlaiteit van de lampen wil nog al eens verschillen.

Nu heb ik mijn Devolo Powerline Adapters (500AV+ triple) vorige week vervangen door een set van Devolo 650+ triple).
Deze set is min of meer ongevoelig voor ledlampen die ontstoken worden. Via de Cockpit software haal ik over 2 verschillende groepen een snelheid van tegen de 300 mbps, terwijl de de set 500AV+ maar tegen de 200 mbps scoorde.
Dit zijn in de praktijk niet de snelheden die je effectief over het powerline netwerk haalt.
Netto houd ik maar 80 mbps over voor mijn IPTV en Internet.

Hoewel de snelheid goed genoeg is om TV te kijken moet ik mijn verouderde Motorola VIC1853 zo nu en dan resetten om de haperingen in het beeld op te heffen. Eerder is mij uitgelegd in dit forum dat mijn settopbox niet erg snel is.
Gek genoeg stream ik over het Devolo netwerk Blue-ray bestanden vanaf mijn NAS en heb ik nooit last van haperingen.
Internet TV kijken (via mijn smart tv) gaat ook altijd soepeltjes. Kennelijk zijn Devolo's tot veel in staat, maar is de settopbox een vervelende speler in mijn geval. Die Devolo;s 650+ scoren over één groep met de Cockpit software van Devolo helemaal goed.

De Devolo's doe ik nog niet een twee drie weg zo lang een kabel trekken een echt hels karwei is.
In een Gygabyte netwerk is het in feite doodzonde om van de theoretische 120 mb/s maar zo'n 10 mb/s over te houden en beneden vloers is mijn WiFi met 14 mb/s nog sneller. Maar ja veel apparaten vragen om een lan verbinding en ben ik in ieder geval met e Devolo's geholpen.
 
eogcnlGhost
Had je die ledlampjes nog geprobeerd die ik je had voorgesteld?
En heb je het al geprobeerd met de HMB2260 inplaats van de Motorola VIC1853 (die opzich zelf al vrij traag is).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Ik moet die Led lampen nog bestellen. De Motorola ga ik omwisselen zodra ik weer te vaak de boel moet resetten. Mogelijk toch de gevoeligheid als gevolg van die Led lampen. Met deze Devolo' s hebben de lampen geen invloed.
 
eogcnlGhost
Als je toch nog storing krijgt, je hebt van die ontstorders cq bliksem bescherming voor in het stopcontact, kan je volgens mij voor een paar euro kopen bij de Action.
Misschien is dat ook wel een oplossing.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Sinds een week heeft de KPN een nieuw glasvezelkastje geïnstalleerd. Sindsdien geen storing meer gehad met IPTV. Strak beeld zonder haperingen. De afgelopen 2 jaar had ik geregeld last van storingen. Vaak wordt dan op het gebruik van Devolo's gewezen, maar in mijn geval niet dus. Boosdoener glasvezelkastje.
 
eogcnlGhost
Hoi Glasblazer.
Dat het aan het NT kastje ligt is een kans van 1 op de 1.000.000 en moet jij nu de gelukkige zijn die dat heeft.
Maar goed dat je problemen nu voorbij zijn.
Happy internetten en nieuw jaar, met 10 vingers natuurlijk.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Dank. Het was gelijk voor elkaar. De storingen waren op het laatst heel ernstig. Bij het doormeten van de lijn, stonden ze 10 uur later, 's morgens om 8:00 uur met een nieuw kastje voor de deur.
Wat service betreft, is KPN voor mij altijd super geweest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Landelijke storing telefoonverkeer KPN Telefonie Storing : 1 24 jun 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Advertentie