obey-robots.txt
09 December 2016, 08:46
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Nieuws van/over KPN. Post hier je nieuwtje betreffende KPN.
 Onderwerp afdrukken

Geen FON ondersteunings update op de V9

eogcnlGhost
De geplande update voor ondersteuning van FON op de Experiabox V9 gaat niet komen.
KPN is op dit moment bezig met het testen van een nieuwe Experiabox, de V10.
Deze krijgt direct FON ondersteuning mee.
De uitgifte datum voor de V10 is op dit moment nog niet bekend.

Voor de mensen die op dit moment in het bezit zijn van een Experiabox V9, is het niet mogelijkheid om FON internationaal te kunnen gebruiken.
Voor de mensen met een Experiabox V8 is de FON dekking op ongeveer 1.3 miljoen FON punten wereldwijd.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
eogcnlGhost
Na wat klagen en gepuzzel is de update voor FON op de V9 toch doorgezet.
1 nadeel is er wel ingeslopen, de SIP ondersteuning ligt eruit.
Ik kan inmiddels wel verbinden met de SIP maar bellen doet hij nog niet.
Wordt hopelijk vervolgt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
Eusie
Hoi,

Ook ik loop tegen het niet meer werken van de SIP functie binnen de Experiabox na de laatste update vanuit KPN.
Erg kwalijk zeker omdat men vanuit KPN roept dat het met beveiliging te maken heeft, slaat ik mijn ogen nergens op
mede omdat de je lokaal (lees Experiabox: eigen netwerk) blijft.
Mar goed hopelijk worden ze bij KPN nog eens wakker; kan jij mij tot die tijd vertellen hoe je jou SIP tot zover werkend hebt
gekregen? Ik mis dus *103 t/m. *109; SIP1 en SIP2 zijn de enige account echter daar kan ik niets mee!

Dank zover.
 
eogcnlGhost
Ik ben nu via het IPv6 MAC adres verbonden, maar de IPv6 is niet verbonden met VOIP dat is alleen de IPv4.
Ik ben hard aan het knutsellen om hem te kunnen koppelen er zijn ook al anderen met dit probleem bezig.
Maar tot nu toe nog geen werkend resultaat.

Wat je hoort over de beveiliging, is al oude lulkoek.
De helpdesk weet er geen normaal antwoord op te geven, dus ze zeggen maar gewoon wat.

Zo ver ik heb begrepen van KPN interne bronnen heeft dit alles te maken met de nieuwe ZTE V10 (Experiabox V10), niet te vergissen met de oude ZXV10 H220N (Experiabox V8).
Om de SIP uit te schakkelen in de V8 en V9 zouden ze meer controlle hebben over de nieuwe SIP instellingen op de V10, wat bij veel mensen met zeer veel ongenoegen binnen komt.

Verder is de FON funtie in de V9 zowaar werkend, met een klein foutje erbij.
FON zou een klein beetje van je bandbreedte ter beschikking stellen om andere FON gebruikers te kunnen laten internet op jouw afgeschermde FON verbinding.
Voor de mensen die een 500/50 - 100 - 500 verbinding hebben zit er een foutje in, inplaats dat je een klein beetje deelt, wordt er een max. 100Mbit verbinding gedeeld.
Leuk voor de buren met een 50/5 verbinding, gewoon op jou FON verbinden en gamen maar.
Een optie is dat je de FON funtie uitzet, nadeel hiervan is dat je zelf ook geen FON meer kan gebruiken in/buiten je huis.

SIP instellingen:
Zover ik weet zijn er nog nooit in de V8 en V9 Experiaboxen 9 SIP instellingen geweest.
Je hebt de keuze de smaken SIP1, SIP2, SIP3 en SIP4.
Die op de V8 maar op 1 lijn gebruikt kan worden en op de V9 (laatste update) op 2 lijnen (ook al heb je maar 1 nummer) gebruikt kunnen worden in elke willekeurige combinatie en gekoppeld aan elkaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
eogcnlGhost
We zijn we 1 stap vooruit en 2 stappen terug op het gebied van FON.
KPN kan/wil niets aanpassen aan de instellingen op de FON verbindingen op de V9.
Ze zeggen gewoon ronduit, "als u de 100Mbit FON verbinding niet wilt delen dan zet u de FON toch gewoon uit".
Dat is leuk en aardig, maar waar is die FON voor dan.
Op de V8 staat hij wel goed ingesteld en wordt er gemiddeld 3 tot 5Mbit gedeelt op de FON verbinding.
Als ik mijn FON aanlaat kan mijn buurman inloggen op mijn FON en lekker gaan internetten en zijn 50/5 verbinding maar verlagen naar een ADSL lijntje.
Als ik mijn FON uitzet kan ik er zelf geen gebruik meer van maken.
Ja, dat dacht ik ook al aan: aan/uit zetten.
Maar dat is een gedoe als je in een grens gebied woont, elke keer als je de deur uit gaat de FON aan of uit zetten.

Bij de handleidingen zet ik nog wat FON technische info.
Is wel leuk voor de scripters onder ons.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen FON ondersteunings update op de V9', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 2 21 oktober 2016, 23:21
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 20 30 september 2016, 19:33
wel internet geen wifi KPN Internet Storing 13 24 augustus 2016, 16:37
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing 8 21 december 2015, 21:05
Geen Internet meer wel ADLS verbinding KPN Internet Storing 4 10 november 2015, 00:49
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN01:36:27
| eogcnlGhost05:54:20
| lobo40514:55:02
| glim16:38:21
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10