obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
KPN Experia Box v9 splitsen van snelheid
Robbie0345
Wij hebben in het pand waar wij wonen 3 appartementen. Er is glasvezel aangelegd van KPN met de Experiabox v9 ZXHN H368N.

Nu willen wij in alle 3 de woningen eenzelfde deel van de snelheid (ongeveer 33% dus). Is dit makkelijk in te stellen, en zo ja, hoe?
In de appartementen staan vervolgens routers voor een eigen netwerk, alle drie aangesloten op de experiabox. Daarop staat ook in elk appartement interactieve tv van KPN, wat dus op de router staat. Heb dit nog niet werkend gekregen. Daarbij heb ik een simpele router. Iemand ook een tip voor een voordelige maar snelle router met wat instelmogelijkheden van betreft xbox e.d.?

Ik hoor graag of iemand mij verder kan helpen! Smile
 
eogcnlGhost
Het indelen (33%) van data naar 3 appartementen kan wel, maar daar zit een prijskaatje aan.
Hoe snel is je internet verbinding? 100Mbit of hoger?
Wat willen jullie met de verbindingen doen, extreem downloaden of een beetje gamen en surfen op het net.

Een goedkopere manier is allemaal een eigen router (bijv. TP-Link AC1750 Archer C7) aansluiten op ieder een eigen poort op de Experiabox (voor makkelijkheid).
Je moet goed gelovig zijn in elkaar dat jullie dus niet stiekem je instelling op 50% of 100% zetten, maar eerlijk op 33% laten staan.

Er is dan nog een goedkopere oplossing, via software: Bandwidth Controller of Netlimiter, maar het nadeel is dat dit op alle 3 jullie computers moet draaien.
En hier geld net als bij de routers, een kwestie van vertrouwen.

Als jullie bijv. alle 3 aan de download gaan, dan kan ik me voor stellen dat iemand het pispaaltje wordt.
Maar daar is ook een andere oplossing voor.
Koop lekker met zijn 3en een NAS, stel die vervolgens goed in (sluit die direct aan op de Experiabox).
Geen geruzie over wie welke snelheid heeft met downloaden, de NAS regelt alle downloads.
De rest van je verbinding heb je over om te gamen en surfen en daar hoef je dan geen zorgen meer te maken dat je te weinig snelheid hebt.
Extra leuk is natuurlijk dat jullie ook een shared (gedeelde) schijf kunnen maken, dat schild dubbel downloaden (films, muziek, wat anders).

Voor je TV moet je een eigen netwerk aanleggen, die mag je niet aansluiten op je data netwerk, dat gaat alleen problemen opleveren.
Experiabox > switch > opdelen naar 3 of meer IPTV kastjes OF gebruik een Devolo setje (netwerk via het stopcontact), dan hoef je voor je IPTV geen kabels te trekken.

Hopelijk is dit een idee voor je.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Experia Box v9 splitsen van snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Advertentie