obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt weg zodra de tv aan staat
jws1992
Beste forummers,

Ik heb een glasvezel internetverbinding van KPN (100 mbps; speedtest: 94 mbps). Dit is hoe mijn netwerk er uit ziet:

Glasvezel kabel --> Glasvezel kastje --> Experia Box V8 --> Airport Extreme --> tv ontvanger KPN

De experia box is de DHCP server, de airport extreme heeft een statisch IP adres en staat in de brugmodus. Verder zijn de Samsung televisie en de Apple TV aangesloten op de Airport extreme. De Airport extreme is aangesloten op de expireer box via de DSL poort van de airport extreme. Ik heb ook een LAN poort geprobeerd i.v.m. de brugmodus, dit maakte geen verschil.


Dan het probleem:

Zodra ik de tv aanzet valt de internetverbinding vanuit de airport extreme weg. Dat wil zeggen: ik heb nog wel verbinding met de router (wifi streepjes op de iPhone/iPad), niet met het internet. Als de tv uit staat krijg ik binnen een halve seconde de webpagina te zien. Als de TV aan staat komt er niks. Als de radio aan staat via de tv-ontvanger (kanaal 801) is dit probleem er niet. Boven is er een tweede tv, deze ontvanger is direct aangesloten op de expireer box. Hier is er geen probleem met het internet.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
eogcnlGhost
Je hebt jezelf eigenlijk al een antwoord gegeven in je 2de verhaaltje.

Op je TV netwerk mag je geen data netwerk aansluiten of andersom.
Dus zoals het moet zijn is:

TV:
Experiabox > (mag een switch tussen om je tv te splitsen) > IPTV ontvanger

DATA:
Experiabox > de rest
Experiabox > Airport Extreme > de rest

Je Samsung TV valt onder data.
Switch is gratis te krijgen bij KPN (0800-0404).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
jws1992
Bedankt! Dat verklaart waarom er gebeurt wat er gebeurt. Ik wist niet dat de tv niet op het data netwerk mag. Switch komt eraan en dan zal het ongetwijfeld zijn opgelost.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt weg zodra de tv aan staat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie