obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Toch maar hier vragen, qnap upnp
Pinguin
Hallo medeforummers,

Ik had 1st de "oude" witte Experiabox. Sinds ik problemen had met Wifi heeft KPN besloten deze om te ruilen voor een Experiabox v8 (Arcadian VGV7519)
Nu alles weer in de lucht was, wilde ik upnp weer aanzetten om zo mijn Qnap te gebruiken. Dit werkte op de witte EB prima.

Maar ik zit nu al een week te stoeien en allerlei fora af te struinen, ik krijg het niet voorelkaar.

Op de EB heb ik "Enable UPnP IGD Device" aangevinkt. Op de Qnap stond alles nog aan, maar voor de zekerheid deze service 1st uitgezet en toen weer aan. Waar ik bij de vorige box prima verbinding kreeg, geeft de Qnap nu steeds "geen UPnp router gevonden op dit netwerk".
Ik heb de nas voorzien van een vast ip adres, maar ook door dhcp toe laten wijzen. Beide maken geen verschil. Nu kan ik wel handmatig alle poorten gaan instellen, maar het moet toch ook gewoon met UPnp werken?

Wie heeft er een tip of oplossing? Of moet ik KPN weer bellen om zo'n ZTE modem te krijgen?
 
eogcnlGhost
Ik zouw lekker KPN bellen voor een V9.

Maar opzich heb je geen UPNP nodig.
Geef je QNAP een statische adres en hij zouw het binnen je eigen netwerk moeten doen.
Consoll: //qnap naam
windows Verkenner: \\netwerknaam

Als je je QNAP van buiten je eigen netwerk wilt bereiken, moet je deze instellingen (wat je nodig zouw hebben) instellen in de port forward van de ExperiaBox naar het statische adres van je QNAP.
Staat standaard al aan op je Experiabox.
Web Server 80
Web-based system management 8080

Eventueel nodig voor port forward.
FTP 21
Passive FTP 55536~56559
Download Station (BitTorrent download) 6881-6999
Remote replication (Rsync) 873
Telnet 13131
SSH 22
SSL 443
SMTP 25
Samba 445
MySQL 3306
TwonkyMedia 9000
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toch maar hier vragen, qnap upnp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ook hier instabiele WIFI WiFi : 7 25 aug 2019
upnp gebruiken Hardware instellingen : 1 08 mrt 2019
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Port Forward: Qnap KPN Handleidingen : 2 07 jan 2017
TG789vn alleen maar 802.11/b/g 54mbps WiFi : 8 14 jan 2013
Advertentie