obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
sip server arcadyan vgv7519
huizi2341
Ik heb een Internet Alles in 1 aansluiting met een Arcadyan VGV7519 modem
Voor het belgedeelte maak ik gebruik van de SIP server die aanwezig is op dit modem.
In het voicegedeelte van dit modem kan ik dus de nummers *101 tot en met *109
Configureren en doorzetten naar mijn ip telefoon. Hierdoor kan ik met deze iptelefoon ook intern bellen en nummers doorzetten.
Ook kan het hoofdnummer doorgeschakeld worden naar het tweede nummer.
Met deze iptelefoon kunnen ook alle uitgaande gesprekken gerouteerd worden naar het hoofdnummer. Waarop ik dan ook een onbeperkt bel abonnement heb.
Dit alles is mogelijk met de software versie 130v2 op de Arcadyan VGV7519 Smile

Nu sinds vandaag 26 september 2014 is er nieuwe software op de Arcadyan VGV 7519 geinstalleerd.
Versie 132v4. Angry
Vanaf dat moment is in het Voice mapping gedeelte van het modem de SIP server uitgeschakeld.
Het hele menu is verdwenen en kan dus niet meer geconfigureerd te worden. Waardoor ook mijn iptelefoon niet meer werkt.
Alle faciliteiten die ik dus met deze telefoon had werken niet meer. *101 tot en met *109 zijn niet meer beschikbaar
Alle uitgaande gespreken kan ik niet meer op alleen het hoofdnummer laten registreren.

Zonder enige aankondiging is deze configuratie uitgezet. Welke reden heeft dit.
Nu ben je verplicht om een analoge telefoon aan te sluiten op poort 1 en poort 2 van het modem.
In mijn geval wordt je dus verplicht om nieuwe hardware aan te schaffen, wat geen wenselijke situatie is.
 
eogcnlGhost
Hoi, welke reden het heeft om IPfon uit te zetten kan ik je niet geven want die weet ik ook niet, ik denk persoonlijk dat het een foutje is.
Ik heb in de source code gekeken, daar staat hij wonderbaarlijk wel aan:

CODE: var my_voip_sip=1;

De hele SIP code staat gewoon in de index:2 (VOISE) onzichtbaar.

Ik zal is navraag doen, hoe, wat en waar.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 26 september 2014, 19:42
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Ik heb even contact op genomen met de technische dienst, de betreffende persoon is op "Zaterdag" tuurlijk niet aanwezig.
Ik wordt op Maandag terug gebeld en dan weten we meer.
Ik hoop dat je nog even kan wachten.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
SvdZouwen
Hi, ik heb precies hetzelfde probleem.
Zelfde modem (VGV7519), bellen via SIP-server
Zelfde firmwareversie.

Ik heb gebeld met een vriend bij KPN en die heeft intern navraag gedaan. Hij kreeg te horen dat KPN zomaar heeft besloten om geen SIP-servers meer te ondersteunen... Dat zou dan betekenen dat mijn hele SIP-server-pakket incl. telefoons (Siemens) nutteloos zijn geworden.

Ik heb daarop gebeld met de helpdesk van KPN, en kreeg (natuurlijk) te horen dat ze hierbij niet konden helpen, maar hij zou wel voor mij uitzoeken welke modem een SIP-server kon ondersteunen en of de VGV7519 zit ook nog zou kunnen. Hij zou mij terugbellen...

Als dit waar is, moet ik dus overstappen naar een ANDERE PROVIDER... Ik hoop van harte van niet, want ik heb juist in samenspraak met KPN deze router gekregen en het SIP-server-pakket geïnstalleerd.

Ik vind het trouwens wel te gek voor woorden...
 
eogcnlGhost
Even voor de duidelijheid, alle V8 Experiaboxen zijn geupdate en hebben op dit moment geen SIP ondersteuning.
De V9 heeft gewoon nog SIP ondersteuning, het enigste wat je dus kan doen is de aanvraag voor een V9 doen.

De SIP is mogelijk door een fout onzichtbaar gemaakt, de hele code staat er nog in en de SIP code is ook gewoon aangeschakkeld.
Er is een interne mail naar de update service gestuurt, ik hoor daar binnenkort meer over.
Ik heb al verteld dat menig prive en zakelijke klant last heeft van het SIP probleem.
Veel bedrijven werken met een intern IP (SIP) telefoon netwerk en die zijn nu het haasje.
Op prive gebied is dit probleem snel verholpen door even een DECT telefoon aan te sluiten, maar als je een bedrijf hebt met 200+ toestellen wordt het een ander verhaal.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
SvdZouwen
Bedankt voor de info!

Ik ben al de hele middag bezig met dit probleem (meer dan 4 uur telefoneren...) en de medewerker van KPN-particulieren vertelde dat KPN de SIP-server niet meer ondersteunde. Ik had 2 opties om te kunnen blijven telefoneren:
1. overstappen naar KPN zakelijk
2. overstappen naar XS4ALL

Ik heb eerst gebeld met KPN zakelijk. De enige oplossing was (volgens hen) om over te stappen naar KPN ondernemerspakket, maar... dat zou zeker 4 weken gaan duren om het nummer over te nemen (ook al is het nummer al van KPN) en ik zou een hele nieuwe telefooncentrale nodig hebben met VOIP-telefoons.

Toen gebeld met XS4ALL. Goed geholpen overigens, en ook een duidelijk verhaal, maar het zou via XS4ALL zakelijk moeten lopen en die zijn er pas morgen. Ze zullen mij terugbellen. Het pakket kost daar trouwens de een stuk minder dan bij KPN...

Daarna nogmaals gebeld met KPN omdat ik mij toch afvroeg of mij huidige SIP-server van Siemens wel kan worden aangesloten via KPN zakelijk. Dit konden ze mij niet vertellen. Gelukkig had ik ditmaal een goede helpdeskmedewerker aan de telefoon en die ging het verder voor mij nazoeken en stelde mij voor om een nieuwe router op te sturen. Hij vertelde inderdaad dat een V9 of V10 ook een SIP-server had, maar hij kon niet zeggen welke router ze mij gaan leveren. Ik zou hem morgenochtend binnen moeten krijgen. Ik ben benieuwd.

Als dit niet werkt, stap ik over naar XS4ALL (ook onderdeel van KPN, maar toch...).

Ik kan op dit moment niet bellen en ook niet gebeld worden. En ik heb geen DECT-telefoon hier, dus die oplossing werkt ook niet...
 
eogcnlGhost
Even een verduidelijking: Laat je niet mislijden dat een V10 de opvolger is van de V9, dat is compleet onwaar.
Een V10 is eigenlijk een ZXV10 en dat is dus gewoon een V8 (ZTE H220N).

De klanten service leest gewoon vanaf een scherm, die een antwoord creëert op jouw vraag.
Die mensen hebben voor de rest weinig te doen met extra services.
Ik snap wel dat KPN-particulieren je graag op een ander abbo wilt zetten, dat is €€€ in het laatje.

Om je probleem op de snelste manier op te lossen is gewoon een ZTE H368N (V9) in huis te krijgen.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 30 september 2014, 03:21
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
SvdZouwen
Nou, geloof het of niet, maar ik kreeg vanmorgen netjes op tijd mijn nieuwe Experia V9 en.. inderdaad: nadat ik de SIP-server opnieuw geconfigureerd heb, kan ik weer gewoon bellen! http://kpn.gebruikers.eu/images/smiley/yeah.gif

Hartelijk bedankt voor de info! http://kpn.gebruikers.eu/images/smiley/tup.gif
 
eogcnlGhost
Ik geloof je helemaal, haha.
Zolang het werkt is het goed, toch?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
huizi2341
Binnenkort is op alle modems de SIP-server niet meer beschikbaar.
KPN heeft hier toe besloten vanwege security.
Er zijn geen plannen om dit weer beschikbaar te maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sip server arcadyan vgv7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
DNS server valt na 1 a 2 uur weg ps3 WiFi : 2 08 feb 2015
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS Hardware instellingen : 3 13 jan 2015
iRadio via AV Receiver met UTP gekoopeld aan eXperia Arcadyan box KPN Glasvezel diensten : 10 05 okt 2014
WIFI Arcadyan VGV7519 & Engenius ECB350 WiFi : 14 07 aug 2014
Advertentie