obey-robots.txt
04 December 2016, 15:20
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus

Jan65
Heb verbindingsset voor TV op de slaapkamer gekocht. Installatie volgens het boekje gevolgd. In de meterkast een apparaatje van de verbindingsset op poort 3 van de router aangesloten.
Krijg de schermen van ITV op de TV; Software wordt geladen, programmamenu wordt opgehaald, kan enkele minuten duren etc. Echter, er verschijnt geen beeld (zender). De cycli van Software
wordt geladen, programmamenu wordt opgehaald, kan enkele minuten duren wordt eindeloos herhaald zonder dat er uiteindelijk een beeld (zender) verschijnt. Herkent iemand dit probleem
en kan mij de oplossing aanreiken. Heb de hele KPN site afgespeurd naar een oplossing, geen info te vinden. Wellicht heeft dit forum een oplossing zodat ik het wel werkend krijg.
 
eogcnlGhost
OPTIE 1:
Heb je een router in je netwerk? Haal die er even tussen uit en doe de installatie nog een keer.
Als alles werkt zet je de router er weer tussen. Stekker eruit is vol doende.

OPTIE 2:
Sluit een UTP kabel rechtstreeks aan van je modem naar je ITV, voer de installatie uit.
Als alles werkt verwijder de UTP kabel en sluit alles aan naar wens (BALANGRIJK: verwijder niet de stroom van je ITV kastje) anders moet je de installatie opnieuw doen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
glasblazer
De verbindingsset - liefst met 2 stopcontacten in de buurt - met elkaar verbinden. Kijk via de Cockpit software van Devolo op je computer of de Devolo's met elkaar verbonden zijn en welke speed ze halen. Zodra je ziet dat lampje 1 en lampje 2 op de Devolo's branden is er een verbinding tussen de devolo's. Wachtwoorden enz. kun je via de eerder genoemde Cockpit software eventueel aanpassen.
Plaats Devolo 1 bij je Experiabox en Plaats Devolo 2 in de slaapkamer.
Let er op dat de lampjes 1 en 2 beiden groen blijven branden na de verplaatsing. Kan wel een minuut duren.

Vanaf Poort 3 van de EB (naar het schijnt kun je vanaf de laatste Experiaboxen iedere poort gebruiken) maak je verbinding met Devolo 1.
Devolo 2 met een UTP kabel verbinden aan je ITV kastje en Devolo 2.
Stroom op het ITV Kastje en in een minuut of 5 heb je verbinding.
 
Jan65
Bedankt aan allen voor de hulp. Ik heb optie 2 geprobeerd, bedraad aansluiten. Probleem bleef in eerste instantie. Vreemd. Ik heb een andere motorola unit
aangesloten en binnen 10 minuten had ik beeld. De vorige motorola unit aangesloten en weer hetzelfde probleem. Het ligt volgens mij dus aan de
motorola unit waar ik natuurlijk niet aan had gedacht. Het werkt nu en daar gaat hem om.
Waardering voor dit forum, klasse.
 
eogcnlGhost
Bij het verdenken van een defecte unit, even de KPN bellen en je krijgt een nieuwe.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

4852590571
 
Jan65
ik neem contact op met KPN voor het omruilen van de unit.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk 5 08 augustus 2016, 20:12
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten 3 15 april 2016, 10:47
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing 8 21 december 2015, 21:05
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router 11 06 juni 2015, 16:35
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing 4 09 maart 2015, 23:22
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MacDaddy00:40:11
| xwardox02:10:07
| eogcnlGhost03:09:23
| KaPteiN05:39:33
| kvdb45 1 dag
| MrIggy 1 dag
| Anne49 1 dag
| HenkN 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10