obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Port Forwarding KPN Experia box ZTE H220N
Charly
Goedenavond,
Ik ben geen ict'er en heb een vraag. Graag wil ik via mijn iPhone vanaf een locatie kunnen volgen hoe mijn zonnepanelen het doen.
Hiervoor moet ik portforwarding instellen.
Wie kan mij stap voor stap in normaal nederlands uitleggen wat ik waar in moet stellen.
Omvormer is Solar Max en op mijn wifi thuis netwerk kan ik wel een en ander aflezen.
Ik heb al diverse forums nagelezen maar kom niet verder omdat ik telkens een aantal stappen mis.
Of men neemt aan dat je het allemaal wel snapt.

Graag reacties.
Charly
 
eogcnlGhost
In de handleiding zouw moeten staan welke poorten open moeten staan.
Zoek die eerst even op dan helpen we je weer verder hoe je dat in moet stellen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
Beste,
In de gebruikers handleiding van de KPN Exparia Box staat niets over welke poorten open staan. Wat ik wel kan vinden is info voor het lokaal beheren van de Experia box. Via 192.168.2.254 kom ik bij IP 84.80.***.*** kun je daar wat mee?
Gr. Charly

*** open ip adres verwijdert ***
Gewijzigd door eogcnlGhost op 07 juli 2014, 01:07
 
eogcnlGhost
Hallo Charly, ik bedoelde niet dat je in de Experiabox handleiding moest gaan zoeken, maar in de handleiding van het apperaat wat je online wilt hebben.
Het apperaat dat met internet moet gaan communiseren moet een open poort aanvraag hebben via de modem naar het internet.
Ik neem aan dat je het programma "MaxMonitoring" gebruikt, dan moet je in die handleiding even kijken welke poorten open moeten staan.

Het IP adres: 84.80.***.*** dat is je externe adres (toegang van van buiten je netwerk naar je modem).
Het IP adres: 192.168.2.254 is je interne adres van je eigen netwerk naar je modem.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
Goedenmiddag,
Ik kan het volgende nummer vinden: 84.80.***.***
Dan IP portnummer: 12345

Kun je daar wat mee?


*** open ip adres verwijdert ***
Gewijzigd door eogcnlGhost op 07 juli 2014, 23:37
 
eogcnlGhost
Even een vraagje: welke experiabox heb je?

H220N14u9yrt

V811uxmop

V92klnwh

Of heb je een andere modem, zoja beschrijf hem of post een plaatje er van.
Ze werken allemaal net iets anders in de instellingen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
De ZTE H220N.

Gr. Charly
 
Charly
Deze vraag heb ik eerder op 8 juli beantwoord.
Er zou hulp komen van KPN. Maar ja zo'n ZTE H220N is ook geen gemakkelijk apparaat.
Hoe nu verder?

Gr. Charly
 
eogcnlGhost
Port 12345 betekend port naar keuze.

Apple apparaten zijn eenmaal vervelende apparaten met de experiabox, maar eigenlijk niet anders dan andere merken.
Het is niet de experiabox die er niet mee overweg kan met de apple, maar de apple apparaten zelf die niet overweg kunnen met iets anders dan een apple airport.
Normaal gesproken zouw het zo moeten zijn dat de airport aangesloten is op de experiabox en als die op internet kan, kunnen al je apple apparaten ook op internet via de airport.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Charly
Ik heb ontdekt dat het ca 5 minuten gewerkt heeft en daarna is de poort dichtgegooid.
Neen niet door de iPhone maar door de ZTE H220N.
Dus nogmaals de vraag: hoe kijg ik portforwarding op deze experiabox zodat ik als ik afwezig ben de opbrengst van mijn zonnepanelen kan bekijken.
De omvormer is een Solar Max.

Gr. Charly
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forwarding KPN Experia box ZTE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie