obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Beveiliging KPN Experia box TG 787
Eagle777
Hallo KPN.

Ik heb een KPN Experia box TG 787. Laatst kwam ik er achter dat iedereen maar raak op mijn router kan meeliften.
Ik heb al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, tot nu toe zonder resultaat.
Misschien is dat ook wel moeilijk bij dit type router want hij is inmiddels ook al sterk verouderd en wordt het tijd voor een nieuwer model, want hij valt ook de laatste tijd wel regelmatig uit en hij is ook niet te gebruiken in combinatie met wifi repeaters...kortom erg verouderd dus.
Hopelijk weten jullie een oplossing voor dit beveiligingsprobleem, want ik zit er toch wel erg over in.
Verder ben ik erg te spreken over KPN ADSL.

Hartelijke groet,
Arend
 
eogcnlGhost
Meeliften kan over het algemeen alleen maar op een onbeveiligde WiFi.
Miscchien wordt het is tijd dat je die gaat beveiligen met een WPA(2).
Dat kan zowel in je modem als in je router.
Verwijder de orginele naam van je modem, door de letters en cijfers achter Thomson kunnen mensen je WiFi paswoord achterhalen.
Op de achterkant van je modem kan je zien welke letters en cijfers het zijn, je kan ook in de modem bij Home Network kijken (WLAN).

Voorbeeld van zo'n code: Thomson84E922
Paswoorden kunnen zijn: F3BB218535 of 9877862e1

Als mensen die code hebben ontcijfert van je modem, kunnen ze niet alleen mee liften, maar ook in je netwerk instellingen en zelfs zichzelf ongemerkt toegang verschaffen naar de computers in je netwerk.

Wil je zien hoe makkelijk het is, PM je Thomson code naar me toe en ik stuur je het paswoord van je modem terug.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Eagle777
Beste eogcnlGhost.

Bedankt voor je snelle antwoordt. Ik heb inmiddels je suggesties toegepast en de router is nu dankzij jou antwoord aangepast.
De WIFI is nu goed beveiligd en ik heb er weer wat bijgeleerd.

Nogmaals bedankt voor je service. Grin

Hartelijke groet,
Eagle.

PS.
Ik heb nu inmiddels ook al een goede repeater opgespoord die wel met de Thomson TG 787V router werkt.
 
eogcnlGhost
Fijn te horen dat alles werkt.
Veel plezier met je verdere WiFi zonder lifters.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beveiliging KPN Experia box TG 787', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie