obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
iTV storing op glasvezel na stroomstoring
andy001299
2 weken geleden gebeurde het: het hele dorp had even geen stroom meer. Bij mijzelf was alleen de NAS een beetje van slag, verder niets aan de hand.
Maar via via kreeg ik het verzoek om wat oudere dame uit de buurt te helpen. Na de stroomstoring had zijn nl. geen iTV meer. Het iTV kastje gaf fout 15 aan. Internet en bellen werkte nog wel gewoon.
Dus eerst na zelf wat te proberen, heb ik voor haar de Glasvezel helpdesk gebeld. De helpdesk medewerker liet mij van alles resetten en testen om de oorzaak te achterhalen. De eerste poging werd onderbroken doordat de modem gereset moest worden, en ik had de helpdesk gebeld via de vaste lijn...
Bij de 2e keer bellen naar de helpdesk waren er eigenlijk niet veel opties meer over ons om uit te proberen. Conclusie was dan ook dat er maar een monteur langs moest komen. Het gaf mij een enigszins onvoldaan gevoel maar ik had gedaan wat ik kon.

Het weekend daarna werd ik gebeld door de oudere dame. Ze had vrijdag bezoek gekregen van de monteur en die had het in 3 minuten gefixt. Door alleen even het glasvezelkastje te resetten (kabeltje er uit en stroom er af als het goed had begrepen) was de storing verholpen. Volgens de dame was de monteur al dagen lang bezig overal in het dorp glasvezelkastjes te resetten. Hij mopperde dat dit toch ook wel eenvoudig door de klant zelf kan worden opgelost. Maar dat moet de helpdesk medewerker natuurlijk wel even aangeven.

Dus KPN: Zorg er aub voor dat het resetten van het glasvezelkastje bij een stroomstoring een van de stappen wordt die een klant zelf kan proberen als iTV het niet meer doet!
En af en toe luisteren naar tips van de monteurs kan ook geen kwaad.

Groet. A.
 
eogcnlGhost
Hoi Andy,
de TIP opzich is goed, maar de plaats voor het KPN advies alleen niet.
Deze site is niet van de KPN, maar voor gebruikers met KPN.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'iTV storing op glasvezel na stroomstoring', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Landelijke storing telefoonverkeer KPN Telefonie Storing : 1 24 jun 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Advertentie