obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Gigaset SX552 en Wifi
Jan Horsmans
Ik heb opgemelde router (Experiabox), daaraan heb ik een bedrade Gigabit TP link Switch (op ca. 15 meter afstand). Op deze switch is de desktop PC aangesloten (W8) en een accespoint Engenius ECB 350. Dit heb ik moeten doen vanwege het te beperkte bereik van de Wifi van de Experiabox. Mijn draadloze apparatuur bestaat Toshiba Laptop en Surface Tablet en deze werkten in deze opzet uitstekend!!!! (De desktop werkt overigens ook als "bestanden-server) Zowel binnen als buiten het gebouw uitstekend bereik.
In de woonkamer werd het signaal van de Experiabox moeiteloos overgenomen waardoor ik ook daar ruim signaal kon opvangen, exact zoals in het verleden zonder de uitbreiding met het accespoint.
Plotseling kan ik met mijn Windows RT Tablet geen verbinding meer maken met het wel door hem herkende Wifi-signaal van de Experiabox. De Laptop blijft het overigens gewoon netjes overnemen als ik bijvoorbeeld van buiten naar binnen kom.
De Surface neemt buiten (in de range) het signaal van het accespoint perfect op.

Van alles gedaan en nu geconcludeerd dat het toch aan een (ondertussen misschien gewijzigde) instelling van de Experiabox moet liggen, maar welke?

Overigens, de installatie die ik heb uitgevoerd en die ook in zijn totaal ook perfect gewerkt heeft, is absoluut niet uniek. Het antwoord op de vraag/de oplossing van mijn probleem kan daarom ook niet onbekend zijn.

Ik ben zeer benieuwd.
Mvrgr.
Jan
 
eogcnlGhost
Hallo Jan, het lijkt bijna op een IP conflict of een blokkade ergens in je netwerk.
Zet op je RT even een statisch IP en meld hem handmatig aan.
Lukt dat niet kom even terug, dan doen we het op de moeilijke manier.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gigaset SX552 en Wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie