obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid
hollandschevisch
Hallo allemaal, sinds een maand of anderhalf heb ik internet en interactieve tv van kpn. Internet is een 40/4 abonnement en heb een Experiabox v8 als modem. Het downloaden ging maximaal met 2,6 megabyte per seconde ( ongeveer 20 megabit per seconde), dat is dus al de helft minder. Verder hadden we tijdens het tv kijken ook flink last van storing. Het beeld stopte even, of het geluid viel weg. Hiervoor is er een monteur gekomen. We zijn toen op een andere lijn gezet. Nu hebben we nog steeds problemen met de televisie en de downloadsnelheid is al helemaal langzaam geworden. Downloaden gaat nog maar met 1,3 megabyte per seconde (oftewel 10 megabit per seconde). Dat is 4 keer zo langzaam. Ik zit minder dan een kilometer van de centrale af. Er is al gebeld en ze gaan de komende week wat tests uitvoeren en daarna wordt er weer contact opgenomen, maar dit is toch niet normaal?

DSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1484 (Kbps.) 11945 (Kbps.)
Attainable Rate 4953 (Kbps.) 32111 (Kbps.)

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 4132 31203
CRC Error 0 0
 
gjverweg
Hallo, ik heb ook een v8 modem. KPN heeft bij mij 2 lijnen gebruikt en de dl = nu 38 MB. Met 1 lijn krijg ik max. 20 MB.
 
hollandschevisch
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze twee lijnen gebruiken? Donderdag komt er een grondmonteur en we krijgen allemaal nieuwe kastjes etc. Hoop dat het daarmee opgelost is..
 
gjverweg
Hallo, het idee van de 2 lijnen was van KPN om toch op 40 MB uit te komen. Misschien een optie voor jou?. Groetjes, Gerard
 
hollandschevisch
Ze zijn langs geweest, ik was helaas niet thuis, mijn huisgenoot wel. Gevolg is nog steeds 12 mbps binnen ipv 40. Lijnen zijn niet omgezet.
Zojuist dus weer gebeld met de klantenservice. Na 5 minuten hing de ''meneer'' gewoon op. Daarna weer gebeld, officiele klacht ingediend en een echte meneer aan de telefoon gehad.
 
gjverweg
Hallo, 1 lijn was bij mij max. 20MB. In dit huis zitten bij de hoofdaansluiting 5 draden (rood+blauw=lijn 1). Met de 2e lijn hebben ze de draden oranje en wit gebruikt als de 2e lijn. Deze 4 draden zijn in een kabel verbonden met de v8. Op de 1e lijn staat 20MB en op de 2e lijn staat 18MB. Samen dus een totaal van 38MB. Waarom er bij jou niet 2 lijnen zijn gebruikt weet ik niet (ik ben niet van KPN). In het installatiepakket zit al een kabel bedoeld voor 2 lijnen. Ik heb dus een abo van KPN.

Laat eens horen hoe het met de echte meneer is vergaan met het gesprek.

Gr. Gerard
 
hollandschevisch
De echte meneer heeft ons netjes te woord gestaan en nog even gekeken of hij erachter kon komen wie we daarvoor aan de telefoon hadden gehad. Het is doorgestuurd naar de technische divisie. Dit keer plannen we een dag in dat ik er sowieso ben dan kan ik deze ideeën ook nog voordragen.

Verder is het wel zo dat mijn v8 niet bij het ingangspunt verbonden is maar via een telefoonstekker. Geen stopcontact bij het ingangspunt. De snelheid die ze daar gemeten hebben was echter ook 12 mbps net zoals we boven ook hebben dus er zit weinig tot geen verval in.
 
hollandschevisch
De technische dienst had gebeld, mijn huisgenoot was echter niet in staat om de telefoon op te nemen. Ik heb daarna teruggebeld. Reden van het grote snelheidsverlies komt door een stuk software van de centrale server die vastgelopen was. Nu is de snelheid ongeveer 28 mbps, en dit vind ik een acceptabele snelheid. Ik vind het wel behoorlijk grappig dat er geen monteur aan te pas hoefde te komen en dat dat de eerste paar keer wel is gebeurd. Al met al is het nu opgelost.
 
gjverweg
Hallo, ik ben blij dat je nu tevreden bent met de snelheid die je nu hebt. Mocht je in de toekomst toch nog op 40MB willen komen dan stel de optie van 2 lijnen eens voor. Hier zijn geen kosten aan verbonden (tenminste niet bij mij).

Succes verder met de hobby.

Mvgr., Gerard Verweg
 
gertklijnhout
Vreemd genoeg klaagt een groot deel van de KPN klanten over de grote verschillen tussen aangekocht en geleverde internetsnelheid en toch blijft KPN het afdoen met naar mijn mening smoesjes erger nog als er mensen zijn die kennis van zaken hebben en daarmee bellen naar de klantenservice willen zij nog wel eens de verbinding spontaan verbreken.
Ook ik heb deze ervaring en krijg minder als 60% aan snelheid geleverd als waar ik voor betaal begrip daarbij voor de technische problemen heb ik wel maar absoluut geen begrip meer voor de manier waar KPN zijn KLANTEN te woord staat.
Uiteindelijk na de zoveelste misser van deze fa een brief geschreven waarop zij natuurlijk moeten antwoorden en ben dus gebeld de juffrouw doet zich heel vriendelijk overkomen en "toont" zeer veel begrip kan alleen de frustratie niet wegnemen en bied dan maar wat geld terug wel vlug ja zeggen want zij moet naar een vergadering en verbreekt dus weer de verbinding "klantvriendelijk"
Inmiddels mail ontvangen waarin staat dat ik wat geld terug krijg iets waar ik niet op zit te wachten komt bij mij over als ik koop een auto waarbij de motor stuk loopt verkoper geeft mij 100 euro en zegt dan tot ziens.
Ik wil namelijk een redelijk snel en stabiel internet en niet iedere dag het gezeik van een modem die het niet meer doet en opnieuw opgestart moet worden daarbij KPN vrijwel iedere week mijn maximaal haalbare snelheid naar onder haalt maar wel een sneller abonnement aanbied voor minder geld dat wat dan weer niet werkt.
Vaak lees je adviezen om over te stappen naar een goedkoper abonnement met een lagere snelheid maar ook dat werkt niet bij de aanbieder want koop je TOT 8 mb dan krijg je nog steeds maar 60% dus wie houd nu wie voor de gek.
De concurrentie voor KPN wordt inmiddels erg groot.

Gert
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie