obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt om het half uur, uur uit! Tevens veel last met online gaming
blondesan
Ook ik heb hetzelfde probleem met steeds wegvallende verbinding.
Bij mij komt maar 12 mbit binnen terwijl 16 mbit nodig is omdat ik internetplusbellen en interactieve tv heb.
Het vervelende is dat er niet van te voren gecontroleerd wordt om te kijken of dat die snelheid ook echt gehaald kan worden waardoor gebruikers na het pakket geinstalleerd hebben problemen krijgen door wegvallende verbindingen en dergelijke.
Waarna na een aantal keren een half uur bellen en opnieuw alles uitleggen het probleemof bij de gebruiker op zijn bordje geschoven wordt of je moet downgraden waar de meste mensen geen zin in hebben.
Maar het probleem echt oplossen gebeurt niet snel.
Als de heren van KPN dit wel zouden doen komen ze veel proffessioneler over dan dat ze nu doen.
Nu lijkt het wel of dat het merendeel niet weet waar ze over praten, de proffessionele medewerkers erbuiten gelaten.
 
Schenzel
Soortgelijk probleem heb ik ook.....

Sinds kort overgestapt op HetNet snelsurfen waardoor ik de Thomson EB TG787v sip heb gekregen.
Na enkele dagen bleek dat de webinterface v.w.b. het Thuisnetwerk alle aangesloten "apparaten" kwijt was. Overigens gebeurde dat nadat de EB zich nogal vreemd gedroeg (paar keer LAN- en DSL verbinding verbroken en weer hersteld, webinterface http://192.168.2.254/ dan weer wel en niet bereikbaar etc).

Via KPN helpdesk een nieuwe EB opgestuurd gekregen. Uit de doos geen enkel probleem: Alle aangesloten PC's op de LAN werden netjes gedetecteerd en weergegeven. Ik kon ze hernoemen en configureren qua poorten etc.
Na 4 dagen ineens weer hetzelfde euvel.... Verbindingen vallen tijdelijk weg en daarna: GEEN apparaten gedetecteerd....

Dat vervangen van de EB is dus een zinloze bezigheid gebleken.... Precies hetzelfde euvel.

Mijns inziens is er iets fout met de soft/firmware (v. 8.2.2.1). ????

(Er is overigens GEEN stroomonderbreking geweest, en ik heb ook NIET gereset vantevoren. Wel gaf een herstart geen oplossing achteraf.)

Het lijk mij dat dit eenvoudig is op te lossen met firmware update. Het netwerk is er nu wel (dus niet echt stabiel, zie bovenstaande) en ik heb internet (idem vanwege de LAN onderbrekingen), maar het is heel vervelend dat ik niet de aangesloten apparaten kan zien/configureren.

Probleem schijnt bekend te zijn gelet op de diverse fora's. Google maar eens op TG787v. Nu de oplossing nog!!!!

NB:
Al nadenkend kom ik tot de volgende mogelijke orzaak:
Nieuw uit de doos dus geen problemen, maar na een ongemerkte "update" vanaf KPN? via DSL begint het probleem. M.a.w. de "maagdelijke EB" is goed.
 
Davidovich
Ik heb inmiddels een monteur over de vloer gehad en die heeft mijn verbinding omgestoken (ofzo), wat betekent dat ik nu via een andere grondlijn verbonden ben met de wijkcentrale. Dit heeft het probleem redelijk verholpen: m'n verbinding is nu wel behoorlijk stabiel, maar veel langzamer. Waarschijnlijk is door het omsteken de afstand tot de wijkcentrale dus een stukje groter geworden. Ik had eerst meer dan 2 miljoen HEC fouten, nu zijn dat er veel minder. Het zijn er echter nog steeds te veel. KPN is nu nog aan het onderzoeken wat er precies mis is en bekijkt daarbij ook de wijkcentrale.

Ik kan nu in ieder geval weer redelijk internetten, maar dat heeft bijna 2 weken geduurd. Het bleek dat in het systeem van de service afdeling het probleem al als opgelost stond, lekker is dat...

Mocht ik weer meer horen, dan laat ik het weten.
 
Aleuh
Mja, vind het vreemd, je vraagt toch om GOED snel internet! Ik heb desnoods maar 8mbit, laat staan wat er met 20mbit gebeurd? Vind dat gewoon niet kunnen, elke woning moet de gewenste snelheid halen waarvoor je ook betaald lijkt mij. Leggen ze maar wat meer lijnen aan?
 
KPNwebcare2
Hallo,

Hiervoor zijn verschillende antwoorden.

-Er kan corrosie zitten op de lijn waardoor de ingetrainde snelheid anders is dan uw meet, dit valt op te lossen/ lokaliseren door een monteur.

-De snelheden worden niet altijd gehaald omdat iedereen op een andere stuk kabel zit. De één is langer dan de ander en daarom worden de snelheden bij de buurman anders gehaald dan bij u zelf. Bijvoorbeeld woon je 0.5 km van centrale dan haal je 20Mbit, woon je 2.5 KM haal je 12Mbit en woon je verder 4.5KM dan haalt u misschien maar 5 Mb/s. ( waarden zijn fictief en alleen voor verduidelijking )

-Wanneer men overgaat naar Fiber of gedeeltelijk Fiber+koper dan halen we deze snelheden constant. Daar heb je niet te maken met bijvoorbeeld corrosie of ruis (behalve in de woning). Omdat dit met lichtsnelheid gaat.

-Modem/Router kan wel eens vollopen, omdat een game/p2pprogramma veel verbindingen opent, ( ook als u de NAT aanpast ), dient u de modem vaker te herstarten. Wegvallen van DSL signaal kan alleen met corrosie of een slecht Is/Ra-punt of slechte kabel.

-Een modem die zelf herstart dient uiteraard te vervangen worden.

-Draadloos signalen die verbreken hebben te maken met het verdeelbaarheid van Frequenties. Deze kunnen elkaar wel eens opheffen. Ook is Draadloos vaker instabiel dan een normale bekabelde aansluiting. ( gelet op het signaalkwaliteit ).

-Splitter kan altijd een oorzaak zijn van verlies van verbinding. Test dit, indien vervangen.

Ik hoop dat er een verheldering in staat die van u op toepassing is.
www.kpn.com/webcare
 
maarten126
Ook hier zelfde probleem. Merk dat hij sneller uitvalt wanneer ik bijvoorbeeld met Skype een webcam verbinding aanzet. Schijnbaar vraagt dit teveel bandbreedte (kan het haast niet voorstellen met een 8 Mb/s pakket) en de verbinding valt dan weg! Voor zakelijke gesprekken erg genant aangezien ik elke 5 minuten opnieuw moeten bellen.

Ook ik heb Windows Vista; Draadloze verbinding (die wel continue verbonden blijft) en het logboek op de THOMSON SpeedTouch 780 zegt steeds....

Nov 10 22:08:32 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: **.**.***.*** Dst ip: **.***.***.** Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable
Gewijzigd door maarten126 op 11 november 2009, 16:15
 
jouri
Hallo allemaal,

Ik ben de zoveelste die deze storing herkend en heb er ook last van. Ik heb alles vervangen wat ik kon vervangen. En heb ook gebeld, daar geven ze de schuld de bekabeling. Word er gek van.
 
Rutger
Hallo, ook ik heb hier sinds kort last van, vrijwel nooit problemen gehad met de verbinding maar nu valt het internet steeds geheel uit... erg vervelend om mee te gamen.
 
KPNwebcare2

Quote

normaal gesproken op 54 Mbps hoort te staan, maar vaak terugvalt naar 48, 24, 5,5, 2, of zelfs 1,0 en dan doet hij het niet meer of heel traag.


De snelheid wat wordt aangegeven op uw PC(laptop) is de verbindingssterkte van uw draadloze netwerkkaart t.o.v. de Experiabox.
De maximale poortsnelheid dat door een standaardnetwerkaart wordt gehaald is 54Mb/s. Dat betekend dat uw netwerkkaart een datastream kan hebben to 54Mb/s.
Uw internet verbinding is of 3Mb/s, 8Mb/s of 20Mb/s. Dus u kan zien dat het niet gaat om uw internetsnelheid, maar de snelheid die op dat moment kan worden doorgegeven aan het modem.
Het is dus niet een probleem met de DSL snelheid, maar de snelheid van de Poort van uw draadloze netwerkkaart t.o.v. de Experiabox
www.kpn.com/webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt om het half uur, uur uit! Tevens veel last met online gaming', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie