obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Ethernet Spliten
larsoss
Hallo

Ik zit met het volgende, ik vraag me af waarom ik met een spliter/hub mijn tv signaal boven niet meer werkend krijg.
Uitleg volgt:

1. Ethernet kabel van beneden naar boven getrokken
2. Aangesloten op ITV ontvanger kpn = werkend.
3. Uit ontvanger gehaad aangesloten op Samsung Smart TV = werkend.
4. Spliter/Hub ertussen en het werkt niet meer..

Heeft iemand hier een juiste oplossing voor.
En niet komen met nog een kabel trekken, want van mijn modem is ethernet poort 4 kapot en dit is geen geldige reden om mijn modem te vervangen. ZEER slecht van kpn.
 
jeroen3
Je moet nog een kabel leggen.
iTV en Internet zijn twee verschillende netwerken.

Je kunt een switch/hub gebruiken om meerdere tv's aan te sluiten. Of meerdere pc's voor internet.

Tegelijk gaat meestal niet.


Je zou ook een powerline set kunnen gebruiken voor netwerk over het stopcontact. Let op: succes niet gegerandeerd!
Ik ben niet van kpn
 
ricardobrock
Hoi Larsos,

Het is niet de beste oplossing, maar je kunt UTP splitten in 2 netwerk kabels. Je kunt dan geen Gbit snelheden meer halen maar verwacht niet dat je sneller internet hebt dan 100Mbit. Via de volgende link kun je de splitters kopen.

http://www.routershop.nl/utp-splitter-dupliceert-8-aders-naar-beide-aansluitingen/pid=5298

Of verder google ;-).
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
jeroen3
Je moet met die dingen dus wel een speciale connector knijpen. Maar het kan wel.
Ik ben niet van kpn
 
larsoss
Mhh, ik was al bang dat het zo iets ging worden.
100Mbit.. Haha.. Met dat KPN hier gaat dat nooit al niet lukken.. Ik kom max op 10 Mb/s uit..

Ik denk dat het dan toch maar een extra kabel gaat worden. En wachten op eind van het jaar, dan is glasvezel eindelijk mogelijk in mijn woonplaats.
Maar dit gaat NIET van KPN worden :-)

Dank u heren/dames voor de moeite.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ethernet Spliten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ethernet of via stroom Algemeen : 3 11 jun 2012
Thomson TG789vn itv poort geschikt voor ethernet? Hardware instellingen : 6 27 jan 2011
Netgear ethernet switch aan Thomson ST780 = trage verbinding Hardware instellingen : 1 23 sep 2009
Advertentie