obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Inetverbinding onderbroken
jjvanka
Sinds een uur of twee geleden lukt het mij niet om een videobestand te uploaden naar mijn site. De zaak loopt eventjes, staat dan weer een poos stil en is na verloop van tijd helemaal weg.
Ook downloaden van mijn site gaat niet zoals het hoort.
KPN meldt geen werkzaamheden of onderhoud.
Mijn IP: 77.169.46.190, via Xperiabox ST780WL Speedtouch.
--------------------------

- Speedtouch check van de verbinding laat geen problemen zien.
- DSL-verbinding: "Bandwidth (Up/Down) 901 / 9.168"
- Eventlogging: de enige melding vandaag was (om 14:10) "SNTP Synchronised again to server: 217.77.132.1".

Opnieuw met upload begonnen, maar er zit totaal geen schot in...
Gewijzigd door jjvanka op 08 juni 2013, 23:43
 
Citrorob
Dit klinkt er bekend in de oren.

Deze week nog een storing gehad waarbij het internet er iets meer dan 10min volledig uit gelegen heeft. Tijdens deze storing ligt ook de telefoon eruit.
Mijn zoon was aan het online gamen dus hij had het direct in de gaten toe de verbinding weg was, dus ik gelijk bellen (via mijn mobiel) naar KPN.

Aangezien je je adres en vaste telefoonnummer moet opgeven in de wachtlijn weet KPN uiteraard exact welke aansluiting er belt.
In de tijd dat je in de wachtrij hangt wordt de verbinding herstelt... maar nu komt het.

De medewerker van KPN geeft aan dat de verbinding werkt en hij stelt doodleuk dat ik het modem wel zal hebben uitgezet.
Dit terwijl ik notebene in het log van het modem kan zijn dat de lijn down gegaan is..

Maar het wordt nog leuker. Ik geef aan dat de verbinding volgens het modem wel erg veel frequentie fouten kent. (FEC errors)
De medewerker van KPN zegt daarop dat hij hem wel even op een ander kanaal gaat zetten.
Na enige tijd geeft de medewerker aan dat hij nu op een ander kanaal moet staan en of ik wil kijken of er nog steeds veel fouten bij komen.
Er is "natuurlijk" niets veranderd....

Maar het wordt nog gekker. De medewerker van KPN begint een omstandig verhaal over WiFi verbindingen en andere AccessPoints in de buurt....
Ik heb dus KPN moeten uitleggen dat een WiFi verbinding iets heel anders is dan de FEC errors op de binnenkomende lijn :-|
Ik kreeg het niet aan zijn verstand gepeuterd dus ik ben maar weer gestopt met het gesprek.

Het meest bezopen komt nu. KPN is dus blijkbaar instaat om vanaf de buitenkant, de WiFi instellingen te veranderen.
Als je dat kunt, dan kan je dus ook op het interne netwerk komen en de gegevens die er op je computers staan in je interne netwerk.
Mensen niets dat op je computer staat is daarmee afgeschermd voor de medewerkers van KPN. Wellicht iets om over na te denken.....
 
jjvanka
Niet echt hoopgevend en vertrouwenwekkend allemaal.
Het uitblijven van enige 'technische reactie' in dit forum draagt in niet geringe mate bij aan de ergernis.
De 'storing' van vandaag (shout) is inmiddels opgeheven, zo blijkt.
 
Citrorob
Het probleem is dat als je zelf de mogelijke oplossing niet aandraagt, je niet kan verwachten dat KPN het zal oplossen.

Vorige keer zijn mijn problemen opgelost toen ik op een ander lijntje naar de wijkcentrale werd aangesloten. Ik heb het zelf moeten voorstellen en wonderwel bleek toen dat de verbinding een stuk beter werd...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Inetverbinding onderbroken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Uitzending wordt telkens onderbroken KPN Televisie Storing : 4 05 feb 2010
Advertentie