obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Playstation 3 Op KPN glasvezel
RobinTemmink
Hallo Mensen,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn ps3 op mijn draadloze netwerk van kpn.
Ik heb een Experiabox v8. Ik heb deze pagina
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259#gs=eyJndWlkZUlEIjo1MSwicXVlc3Rpb25JRCI6OCwicmVzcG9uc2VJRCI6NzEsImd1aWRlU2Vzc2lvbiI6ImdrQXZ5eW1sIiwic2Vzc2lvbklEIjoiZ2tBdnl5bWwifQ..
al gebruikt maar ik loop bij stap 2 al vast.

UPnP inschakelen
De Playstation 3 maakt gebruik van het UPnP protocol (Universal Plug 'n Play). In de KPN Experia Box staat deze optie standaard uit omdat er een risico bestaat dat kwaadwillenden makkelijker uw computer kunnen benaderen. Sony heeft de Playstation 3 zodanig gebouwd dat er alleen verbinding valt te maken met andere gebruikers als UPnP aanstaat. Hieronder leggen we uit hoe dat moet.
1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
adres 192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www!
2. Vul het wachtwoord in, standaard is er geen wachtwoord klik op Login zonder wachtwoord. Er moet nu
zelf een wachtwoord worden bedacht. Laat het invulvenster achter Current Password leeg en vul bij de
volgende twee invulvensters (New Password en Re-Enter Password for Verification) het zelf
bedachte wachtwoord in en klik op Apply

3. Klik op EXTRAS
4. Klik op UPnP
5. Plaats een vinkje bij Enable UPnP IGD Device
6. Klik op Apply

Als ik naar het adres 192.... ga wat in de handleiding staat, en (volgens de handleiding) geen wachtwoord in voor maar gewoon op inloggen klik, staat er dat ik het wachtwoord fout heb. ik heb op internet al gezocht naar andere mogelijke wachtwoorden maar niks werkt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wachtwoord kan krijgen?

Ik heb ook gelezen dat je de experiabox kunt resetten, en dat het wachtwoord dan veranderd op het wachtwoord vanuit de fabriek, maar er staat ook dat ik de experiabox dan opnieuw moet instellen, en ik ben bang dat dat mij niet lukt en dat ik niet meer kan bellen/tv kijken/internetten.

alvast bedankt, mvg Robin
 
RobinTemmink
bedankt voor je reactie,

Helaas heb ik alle wachtwoorden die ik op internet kon vinden (admin,kpn,leeg etc.) al geprobeerd.
Ik heb zelf niks aan de Experiabox veranderd, maar heeft de monteur dit niet gedaan tijdens het installeren?
(sorry voor als ik domme vragen stel ik heb namelijk helemaal geen verstand van dit glasvezel spul).

mvg Robin
 
RobinTemmink
Jaa heb alle wachtwoorden die ik kon vinden al geprobeerd incl hoofdletters.

Dus als ik de resetknop indruk en 10 sec inhoud en alle stekkertjes er weer in doe moet ik nog gewoon tv kunnen kijken , internetten en bellen?

mvg Robin

edit:
Ik bedenk me net, blijkbaar was het modem toch niet goed, want waarschijnlijk heeft de monteur hier een wachtwoord op gezet? Of denk ik nu verkeerd?
Gewijzigd door RobinTemmink op 01 april 2013, 16:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Playstation 3 Op KPN glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie