obey-robots.txt
09 December 2016, 12:29
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken

Playstation 3 Op KPN glasvezel

RobinTemmink
Hallo Mensen,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn ps3 op mijn draadloze netwerk van kpn.
Ik heb een Experiabox v8. Ik heb deze pagina
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259#gs=eyJndWlkZUlEIjo1MSwicXVlc3Rpb25JRCI6OCwicmVzcG9uc2VJRCI6NzEsImd1aWRlU2Vzc2lvbiI6ImdrQXZ5eW1sIiwic2Vzc2lvbklEIjoiZ2tBdnl5bWwifQ..
al gebruikt maar ik loop bij stap 2 al vast.

UPnP inschakelen
De Playstation 3 maakt gebruik van het UPnP protocol (Universal Plug 'n Play). In de KPN Experia Box staat deze optie standaard uit omdat er een risico bestaat dat kwaadwillenden makkelijker uw computer kunnen benaderen. Sony heeft de Playstation 3 zodanig gebouwd dat er alleen verbinding valt te maken met andere gebruikers als UPnP aanstaat. Hieronder leggen we uit hoe dat moet.
1. Open uw browser (Internet Explorer, Google Chrome of een andere browser). Vul op de adresbalk het
adres 192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www!
2. Vul het wachtwoord in, standaard is er geen wachtwoord klik op Login zonder wachtwoord. Er moet nu
zelf een wachtwoord worden bedacht. Laat het invulvenster achter Current Password leeg en vul bij de
volgende twee invulvensters (New Password en Re-Enter Password for Verification) het zelf
bedachte wachtwoord in en klik op Apply

3. Klik op EXTRAS
4. Klik op UPnP
5. Plaats een vinkje bij Enable UPnP IGD Device
6. Klik op Apply

Als ik naar het adres 192.... ga wat in de handleiding staat, en (volgens de handleiding) geen wachtwoord in voor maar gewoon op inloggen klik, staat er dat ik het wachtwoord fout heb. ik heb op internet al gezocht naar andere mogelijke wachtwoorden maar niks werkt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wachtwoord kan krijgen?

Ik heb ook gelezen dat je de experiabox kunt resetten, en dat het wachtwoord dan veranderd op het wachtwoord vanuit de fabriek, maar er staat ook dat ik de experiabox dan opnieuw moet instellen, en ik ben bang dat dat mij niet lukt en dat ik niet meer kan bellen/tv kijken/internetten.

alvast bedankt, mvg Robin

Novellman
probeer eens het wachtwoord kpn.
Als u zelf niets heeft aangepast in de Experiabox dan is er niets aan de hand na een reset.

RobinTemmink
bedankt voor je reactie,

Helaas heb ik alle wachtwoorden die ik op internet kon vinden (admin,kpn,leeg etc.) al geprobeerd.
Ik heb zelf niks aan de Experiabox veranderd, maar heeft de monteur dit niet gedaan tijdens het installeren?
(sorry voor als ik domme vragen stel ik heb namelijk helemaal geen verstand van dit glasvezel spul).

mvg Robin

Novellman
Standaard werkt het modem goed. Er hoeven geen instellingen worden gewijzigd. Bij een reset haalt de modem de gegevens eventueel op en komen de diensten weer online. Een reset kan geen kwaad.
Heb je de de wachtwoorden ook al met hoofdletters geprobeerd?

RobinTemmink
Jaa heb alle wachtwoorden die ik kon vinden al geprobeerd incl hoofdletters.

Dus als ik de resetknop indruk en 10 sec inhoud en alle stekkertjes er weer in doe moet ik nog gewoon tv kunnen kijken , internetten en bellen?

mvg Robin

edit:
Ik bedenk me net, blijkbaar was het modem toch niet goed, want waarschijnlijk heeft de monteur hier een wachtwoord op gezet? Of denk ik nu verkeerd?
Gewijzigd door RobinTemmink op 01 april 2013, 16:17

Novellman
Ja, na een reset komt alles weer terug.
Als alles goed werkt is er niets aan de hand met het modem. Als de monteur inlogt op het modem moet je een wachtwoord ingeven.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Playstation 3 Op KPN glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk 4 12 oktober 2016, 18:15
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV 20 30 september 2016, 19:33
Verhuizing van glasvezel met KPN complet Helpdesk 4 07 september 2016, 10:09
Glasvezel + Airport Extreme KPN Glasvezel diensten 1 03 september 2016, 15:29
Glasvezel in de meterkast Frequently Asked Questions 2 02 februari 2016, 11:38
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:51:52
| KaPteiN05:19:59
| lobo40518:38:34
| glim20:21:53
| dirkjohan 1 dag
| Peterkessen 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10