obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding Experia ARV7519
mukkes
Ik heb de Experia ARV7519. Nu wil ik poorten openzetten om extern met mijn Iphone en Ipad op mijn NAS server (Synolygy) in te loggen. In het modem via DATA, NAT, Special application de trigger poorten (80, 500, 5005, 7000) enabeld.
Daarna via DATA, NAT, port mapping de hiervoor genoemde poorten geopend ingevoerd en enabeld en tot slot via EXTRAS een reboot uitgevoerd. Op mijn Iphone en Ipad krijg ik een foutmelding, op http://www.canyouseeme.org/ krijg ik ook een foutmelding. Wat doe ik verkeerd?
 
jeroen3
Je moet canyouseemee op je NAS uitvoeren als de poorten naar je NAS gericht zijn.

Tevens is het voor het lokale netwerk niet nodig om poorten open te zetten, dat is alleen nodig als je bij de NAS wil via een willekeurige andere plek op het internet.
Ik ben niet van kpn
 
mukkes
Bedankt voor je reactie Jeroen3. Lokaal werkt het prima, probleem is dat ik er extern niet in kom. In mijn NAS (Synology) heb ik de WebDav ingeschakeld met de daarbij behorende poorten, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Wie heeft de gouden tip?
 
jeroen3
Ik lees dat je de triggers (of activation) aan hebt gezet en niet de poorten heb geforward?

Je moet voor passieve verbindingen zoals webdav en ftp een harde forward gebruiken.
Ik ben niet van kpn
 
mukkes
De poorten (80, 5005, 5005, etc) heb ik in de ARV7519, via DATA, NAT, port mapping ingevoerd en enabeld en tot slot via EXTRAS een reboot uitgevoerd. Toch krijg ik bij canyouseeme op al deze poorten een foutmelding. In de NAS is webdav (poort 5005) ingeschakeld. Schiet mij maar lek!
Alvast bedankt voor je reactie.
 
jeroen3
Naar welk ip adres heb je de poorten gemapt?

Als je de poorten naar je NAS forward moet je canyouseemee ook op je nas uitvoeren. De poorten wijzen immers naar je NAS.
Ik ben niet van kpn
 
mukkes
Naar mijn externe IP adres.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 17 2013 10:56:38:
Hallo Jeroen3. Voor de duidelijkheid heb ik een aantal printscreens bijgevoegd.
Alvast bedankt voor je reactie.
mukkes voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door mukkes op 17 februari 2013, 10:56
 
jeroen3
Het is heel slecht zichtbaar. Maar je moet niet naar je externe IP forwarden.
Je moet naar je NAS forwarden, die zit in de range 192.168.2.x

Zie ook een van de tientallen andere portforward topics.
Gewijzigd door jeroen3 op 17 februari 2013, 13:29
Ik ben niet van kpn
 
mukkes
Jeroen3 je bent een topper Clap, het is gelukt. De denkfout was om de ARV7519 te forwarden naar een extern IP adres, zowel mij iPhone als Ipad werken nu.
Mega dank Thumbs Up.
 
nietslim
hoi,
mij lukt dit niet. ben er dagen mee in de weer.
Wat ik wil is een met iphone een foto uploaden, via internet niet wifi, naar de NAS
Maar als ik printscreen kan krijgen van de NAS en experiabox kom ik er vast uit
Kan ik de zn printscreen krijgen
groet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding Experia ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Advertentie