obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
ST780WL // Tenvis IP Camera's
EasyErik
Hallo,

Ik heb een KPN Experia Box, model THOMSON SpeedTouch 780WL. Software versie 7.4.32.7. Ik gebruik internet en bellen en dat werkt prima.

Ik heb 2 Tenvis IP camera's aangekocht en geinstalleerd. Gekoppeld via Wi-Fi dit werkt prima. Via mijn eigen internetverbinding kan ik beide camera's benaderen (door via de browser het IP-adres van de camera's in te tikken).

Maar ik wil de camera's dus ook graag van buitenaf (via internet) kunnen benaderen/bekijken. Dit krijg ik niet voor elkaar.

Port Forwarding kan ik instellen (poort 81 en 82 in mijn geval) maar ik krijg met geen mogelijkheid connectie van buitenaf. Nu kwam ik er via internet achter dat iemand anders (ook met een ST780WL) via het Toolbox menu de optie 'Dynamic DNS' had. Die gene heeft software versie 6.1.7.2. Een 'oudere' versie dus.

Ik heb software versie 7.4.32.7 en heb geen Dynamische DNS optie in het Toolbox menu beschikbaar.

Een fabrieksreset (reset knop 15 seconden vast houden) haalt niets uit. Dit gedaan maar nog altijd software versie 7.4.32.7 en geen Dynamische DNS optie.

Wat heb ik al gedaan:

IPCam1: 192.168.1.238:81
IPCam2: 192.168.1.239:82

Deze camera's hebben draadloos connectie met de Experia Box en kan ik dus via mijn eigen WLAN bekijken.
In de Experia Box heb ik Port Forwarding ingesteld.
Poort 81 verwijst naar 192.168.1.238. Poort 82 verwijst naar 192.168.1.239.

Ik heb mijn externe IP opgezocht. Als ik dit thuis via mijn eigen WLAN intik in de browser kom ik in het SpeedTouch menu van mijn Experia Box terecht.
Als ik dit externe IP op een andere locatie met internettoegang intik in de browser (http://x.x.x.x:81 of http://x.x.x.x:82) dan lukt het niet. Webpagina niet beschikbaar..

Wat doe ik fout? Wat kan ik nog proberen?

Alvast bedankt!
 
dokrak
Een downgrade zou dat je niet uit de brand helpen ?
Ik heb nog een versie gevonden van xs4all.(6.1.7.2)

Ik hoop dat een knappe kop me hier een beetje op weg helpt.Helpless
Ik heb te lang de speedtouch niet actief gebruikt.(firmware/ander model 716)
Om je daar een helder en duidelijk antwoord in te geven.
 
EasyErik
Hallo dokrak,

Een downgrade is riskant. Misschien lost het iets op misschien niet. Dat is de vraag. Maar ik heb al gelezen op verschillende fora dat er na het 'rommelen' met de firmware telefonie proberen kunnen ontstaan en dat wil ik voorkomen. Het werkt nu goed en dat moet zo blijven. Daar komt bij dat ik het modem van KPN in bruikleen heb. Als er problemen zouden ontstaan en ik heb zelf 'gerommeld' met een XS4ALL firmware denk ik niet dat KPN daar blij mee gaat zijn..
Het liefst zou ik het zo werkend krijgen zonder iets met de firmware te doen maar is dat mogelijk? Wie helpt mij uit de brand? Alvast bedankt.
 
EasyErik
Problem solved, Modem om laten ruilen bij KPN (ZTE H220N). Alles aangesloten, camera's geconfigureerd, Port Forwarding ingesteld. Werkt! Smile

Hier kan wat mij betreft dus een slotje op.
 
EasyErik
Overigens wel in combinatie nu met een Gembird 300 Mbps WiFi repeater. Zonder deze WiFi repeater is het draadloze signaal te zwak gebleken om de camera's op ieder gewenst moment (en ook van buitenaf) te kunnen benaderen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST780WL // Tenvis IP Camera's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
WiFi camera werk niet op WiFi WiFi : 8 27 feb 2015
Handleiding Poortforwading ZTE H220N - IP camera - Webserver Hardware instellingen : 7 24 okt 2014
Ip camera's resetten iedere 24 uur Eigen netwerk : 3 18 mrt 2014
ip camera instellen op arv7519 Algemeen : 11 21 jan 2014
Advertentie