obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Sinds KPN glasvezel geen xbox live...
altavar
Hallo,
Sinds wij kpn glasvezel hebben en de daarbij geleverde experia V8, kan mijn zoon niet meer online gamen met zijn Xbox, verbinding valt voortdurend weg, diverse dingen geprobeerd inclusief helpdesk van kpn zelf kunnen dit probleem echter niet oplossen!
Er wordt nochtans beweerd dat je oa betere game ervaring krijgt met glasvezel..... ahum niet als de poorten van desbetreffende box zijn dichtgetimmerd en je er zelf niets aan kunt doen en KPN geen behoefte voelt om er iets aan te doen..
Ervaren jullie hetzelfde probleem of toch nog eventueel een oplossing?

Greetings,
Altavar.
 
jeroen3
Iedereen heeft dit probleem. Zie de grote hoeveelheid topics over KPN rampendozen op alle soorten hulpforums.
Ik ben niet van kpn
 
eogcnlGhost
Mag ik vragen wat de configuratie is van je opstelling en gelijk wat tips.
Bijv.:
Modem > Xbox (bedraad of draadloos) moet geen probleem zijn.

Modem > Router > Xbox (bedraad), firewall modem uitschakkelen en alleen van de router gebruiken, Xbox een statische IP geven en in je router een port forward maken.

Modem > Router > Xbox (draadloos) wel bekend conflict tussen de modem en router (experia Boxen kunnen het sinjaal storen op router en terug) verbinding valt steeds uit op draadloos en bedraad.
Schakel 1 van de draadloze uit en volg stap: Modem > Router > Xbox (bedraad).

Als het niet 1 van deze configuraties was of je probleem heeft opgelost, laat het even weten en vertel gelijk je huidige configuratie.

Voor alles is een oplossing.
En ook ik ben niet van KPN Shock

PS: vergeten erbij te zetten: de tv het beste via de modem laten gaan, dan heeft je interactieve tv voorrang op de rest.
En als je de Xbox gebruikt, gebruik je over het algemeen de tv of iedergeval "die" tv toch niet.
 
altavar
Hi,
Ik heb de meeste dingen die jij beschrijft al geprobeerd met noppes resultaat;
Xbox bedraad zowel als onbedraad geprobeerd.
Xbox statische ip toegewezen
Firewall uitgeschakeld
Router heb ik port forwarded
Zoals mijn configuratie er nu uitziet het volgende, Experia V8 met daaraan gekoppeld Linksys/Cisco ea4500 met nieuwste software.
Ik heb zowel met draad als draadloos rechtstreeks naar de experia en ook naar de Linksys xbox gekoppeld echter steeds zelfde effect verbinding valt weg, contact gehad met helpdesk KPN configuratie doorgenomen en konden mij niet verder helpen contact gehad met helpdesk Cisco (overigens kundige goede service naar mijn idee), ook alles doorgenomen en geconfigureerd maar geen effect volgens hen was het probleem dat de NAT service van de KPN modem niet uit te schakelen is....

Groetjes en bedankt voor je antwoord als je de gehele configuratie wilt dan zal ik hem nog ff toevoegen.

Altavar
 
NickH
DMZ modus geprobeerd?

data>firewall>DMZ
 
altavar
Thanks voor de tip dmz heb ik inderdaad ook enabled maar steeds hetzelfde negatieve resultaat.....
Gewijzigd door altavar op 23 januari 2013, 11:45
 
eogcnlGhost
Ik heb nog 1 idee, dat zal wel uit een rare hoek gaan komen.
Ik hoop het vroeger ooit is gehad met de Playstation.

Mijn account was toen geregistreert met een IP adres, toen nam ik een nieuw internet en natuurlijk een nieuw IP adres.
Moest in mijn online configuratie van de Playstation een IP reset doen zodat hij mijn nieuwe IP kon registreren om online te kunnen spelen.

Ik weet voor de rest niets over de Xbox en hoe de live gedoe werkt, maar dat is nog 1 optie die ik kan bedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds KPN glasvezel geen xbox live...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie