obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet valt steeds weg
Sjaakie7048
Hallo, mijn internet valt steeds weg en ik moet de router herstarten om het te fixen.
Ik gebruik bedraad en WIFI.
Ik zal zo mijn stats van mijn modem posten, alleen ik heb hem 5 minuten geleden herstart
 
ricardobrock
Beste retry32,

Kun je me misschien antwoorden geven op de volgende vragen:

1. Valt je internet verbinding weg, of je netwerkverbinding naar de modem?(dit laatste kun je zien in Windows of er een geel uitroepteken of een rode kruis komt te staan rechts onderin)
2. Welke type modem heb je van KPN?
3. Als je verbinding niet werkt, zie je dan dat het lampje line en internet niet meer branden. Als line niet brand is er iets mis met de bekabeling of afstand. Als internet niet meer brand is er iets mis met je internet account, hiervoor moet je contact opnemen met KPN.

Graag zie ik je antwoorden tegemoet. Waarom ik de vragen stel, als je geen internet hebt kan het namelijk aan meerdere dingen liggen, zo kan je laptop bijv een virus hebben, of 1 van de andere computers. Problemen in je modem of bij KPN. Hopelijk kan ik je snel helpen met je probleem.
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
Sjaakie7048
Bedankt voor je snelle reactie.

Het probleem komt echt door de router Shock
Antwoorden:
1. Verbinding met het Internet
2. Thomson TG789vn
3. Als het internet niet werkt beginnen de lampen te knipperen

Trouwens
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 12:52:52

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2.749 / 25.023

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496726,5 / 15,1

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,8 / 12,7

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,7 / 15,9

Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----

Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS

Frameverlies (lokaal/extern): 5 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 6 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 23

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Alvast bedankt Grin
 
ricardobrock
Hoi Retry32,

2 jaar geleden had ik ook ongeveer de volgende waarde: (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,8, waardoor mijn verbinding telkens weg viel, zelfs op een Cisco ADSL router. Na heeeeeeeel veel gesprekken met KPN, en elke keer de vraag welk OS ik gebruik -_-.... had ik besloten om over te stappen naar UPC wat eigenlijk net zo dramatisch is. Sinds begin vorige jaar weer overgestapt naar KPN omdat ik had gezien dat VDSL beschikbaar was.

Tip, check of je VDSL kunt krijgen, anders misschien nog je bekabeling nakijken vanuit het ISRA naar je modem. Let wel op probeer de kabel tussen je modem en het ISRA zo kort mogelijk te houden. Het liefst maximaal 2 meter incl evt splitter.

Mocht het hierna nog niet werken, toch naar alternative kijken zoals kabel internet of 4G ;-).
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
Sjaakie7048
Oh Ik heb al VDSL.
 
ricardobrock
hmmm, kabel lengte? mogelijk dan een andere modem iom KPN.?
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
Sjaakie7048
Ik zal KPN wel bellen, thanks!
 
dokrak
Zo als ricardobrock en je zelf aangeeft andere router beste optie.
Ik zou kpn bellen als ik jou was.
Wil je het kort door de bocht spelen.
telefoon kabel eruit en bellen maar met je mobiel.Whistl
En dan gewoon zeggen weet begod niet wat er gebeurd is maar hij doet het niet meer.
9 van 10 snappen ze er zelf dan de ballen van en sturen ze een nieuwe router op.

Complete restart vanuit kpn zelf wil vaak ook nog wel eens helpen.
Maar dan hang je meestal wel erg lang aan de telefoon omdat de klantenservice het complete rijtje afgaat.
Lijkt me meer iets als je nieuwe geen verbetering brengt.
Andere type router lijkt me helemaal een lang verhaal te worden.
Maarja als je nieuwe heb gekregen wordt het wel iets makkelijker natuurlijk.
 
spiderwolf
Zo te zien heb je een VDSL lijn. Je uitgangsvermogen is namelijk helemaal naar zijn mallemoer. De rest is prima, kan je misschien aangeven waar je woont (woonplaats)? Ik had namelijk hetzelfde probleem.

Als je VDSL hebt, dan moet je modem eigenlijk direct op het ISRA geplaatst zijn en niet met een stekker. Dit moet je echter wel door een monteur laten doen.

Geef aan bij de helpdesk dat je een onstabiele verbinding hebt die in de uitzonderingscategorie zit en geef je waardes door. Vraag of er een monteur ter plekke kan komen kijken naar de bekabeling met een onderzoek van hoofdverdeler tot aan klantlocatie. Dit hoeft namelijk niet bij jou binnen te zitten, maar kan ook onderweg in een splitsing zitten.

Succes, dit is gewoon moeilijk. Een andere provider gaat ook niet helpen daar dit een algemeen kabelprobleem is.

Met altijd een vriendelijke groet,

Spiderwolf
 
Sjaakie7048
Thanks spiderwolf!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie