obey-robots.txt
03 December 2016, 20:37
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [809 stemmen]
64% [809 stemmen]

Stemmen: 1263
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

beeld kwaliteit erg slecht op nieuwe led tv dan op normale oude tv

Walrus
Hallo

Een maand geleden hebben we een nieuwe 32 inch led tv gekocht ( Philips 32PFL3517H/12)
Nou hadden we altijd een normale breedbeeld tv staan. (zo'n 1 met dikke kont zeg maar, geen platte)
En daaraan hadden we een digitenne ontvanger van het merk samsung.

Het beeld was altijd gewoon helder en goed, totdat we de nieuwe led tv eraan hebben gesloten.
Het beeld kwaliteit is nu veel erger geworden dan we op de normale tv hadden.

Het beeld is onzuiver, de ondertiteling doet pijn aan je ogen, hoofden worden bijvoorbeeld niet goed weergeven.
Details zijn bar slecht.

Nou hebben we wat verschillende dingen geprobeerd om het probleem te verhelpen.
scatkabel vervangen voor tulp stekkers bijvoorbeeld, maar niks geholpen.
instellingen van het digitenne ontvanger veranderd, maar niks geholpen
instellingen van de tv veranderd, maar niks geholpen.

Het gekke is , als je het tv programma scenea opent dan zie je een mooie afbeelding van een vlinder staan.
Dan is het beeld van geweldig kwaliteit, maar als je terug gaat naar bijv nederland 1 is de kwaliteit bagger.

Het moet dus dan denk ik wel liggen aan het digitenne kastje en niet aan de tv lijkt me? of zie ik dat verkeerd?
Nu zitten we ons af te vragen of we misschien een insteekkaart moeten nemen ipv van een losse digitenne kastje? verbeterd dat de kwaliteit?

zo niet, dan weet ik het totaal niet meer.

Help!!

dokrak
mmm 32 inch zit je wel een beetje aan het maximum wat digitenne betreft.
Maar het moet op zich wel lukken lijkt mij.
Feit blijft wel hoe groter je tv wordt des te sneller ga je het merken.
Het kan zijn dat het beeld op je televisie met Digitenne stoort of tegenvalt. Aangezien digitenne werkt met signalen uit de lucht is het van belang dat de digitenne ontvanger op een goede plek wordt neergezet of opgehangen. De beste plek voor je digitenne ontvanger is hoog en bij een raam.

Heb je ook enig idee wat je signaal sterkte is ?
Als die bij je oude tv al op het kantje boord stond wordt het al lastig voor je 32 inch scherm.
Een insteek kaart tegenover een tuner zal in mijn ogen niet veel uit gaan maken.
Het signaal komt namelijk door de lucht met zo een 2 mb.

Kort om check je signaal sterkte.(afstandsbediening staat een knop M1)
Staat die niet op groen,Wil verplaatsen nog wel eens helpen.
Blijft je signaal nog om te huilen kun je over wegen voor een buiten antenne te gaan.
En als je signaal inderdaad slecht is kun je die nog wel gratis krijgen ook.
kosten totaal om en nabij de 23 euries.

Walrus
dokrak schreef:

mmm 32 inch zit je wel een beetje aan het maximum wat digitenne betreft.
Maar het moet op zich wel lukken lijkt mij.
Feit blijft wel hoe groter je tv wordt des te sneller ga je het merken.
Het kan zijn dat het beeld op je televisie met Digitenne stoort of tegenvalt. Aangezien digitenne werkt met signalen uit de lucht is het van belang dat de digitenne ontvanger op een goede plek wordt neergezet of opgehangen. De beste plek voor je digitenne ontvanger is hoog en bij een raam.

Heb je ook enig idee wat je signaal sterkte is ?
Als die bij je oude tv al op het kantje boord stond wordt het al lastig voor je 32 inch scherm.
Een insteek kaart tegenover een tuner zal in mijn ogen niet veel uit gaan maken.
Het signaal komt namelijk door de lucht met zo een 2 mb.

Kort om check je signaal sterkte.(afstandsbediening staat een knop M1)
Staat die niet op groen,Wil verplaatsen nog wel eens helpen.
Blijft je signaal nog om te huilen kun je over wegen voor een buiten antenne te gaan.
En als je signaal inderdaad slecht is kun je die nog wel gratis krijgen ook.
kosten totaal om en nabij de 23 euries.

Hallo, bedankt voor je snelle reactie
ten eerste had ik direct al een buitenantenne gekocht omdat ik op een boerderij woon. (was nog gratis ook)
Ten 2de als ik nu kijk is de sterkte verschillend.

Nu bijv is de signaalsterkte bij:
rtl 5 94%
sbs: 91%
veronica 99%
en eigenlijk is deze sterkte ongeveer bij alle zenders zo (en nu regent het zelfs)

Maar als ik zo uw reactie lees, begint beetje op te lijken dat het aan de tv kan liggen? iets kapot?
Het toestel is net geen maand oud dus het lijkt mij sterk... maar zou het kunnen?
Het toestel is bij wehkamp besteld, en heb een jaar garantie maar ik weet niet hoe ik hem dan moet laten nakijken vanwege het een online winkel is.

Ik heb trouwens net ff gekeken hoeveel cm me oude breedbeeld is, en dat is 68 cm, en de nieuwe led tv is 81 cm.
Misschien dat die 13cm net het beeld kwaliteit de das om doet?
Gewijzigd door Walrus op 01 december 2012, 23:37

jeroen3
Je hebt de maat en resolutie van je televisie vergroot.
Je hebt geen HD tv, dus valt het op dat digitenne minder beeld geeft dan je tv heeft.

Digitenne geeft 704x576 (i) pixels (waarschijnlijk evenveel als je oude tv), jouw televisie heeft 1920x1080 pixels, dat zijn 5 keer meer pixel.
Om scherper beeld te krijgen moet je minimaal iTV, digitaal kabel-tv of HD televisie nemen.
Een scart kabel of tulp voor beeld is ook niet genoeg. Je hebt HDMI nodig, digitenne kastjes hebben geen hdmi.

Meer afstand nemen van de televisie helpt ook.
Gewijzigd door jeroen3 op 02 december 2012, 19:25

Walrus
jeroen3 schreef:

Je hebt de maat en resolutie van je televisie vergroot.
Je hebt geen HD tv, dus valt het op dat digitenne minder beeld geeft dan je tv heeft.

Digitenne geeft 704x576 (i) pixels (waarschijnlijk evenveel als je oude tv), jouw televisie heeft 1920x1080 pixels, dat zijn 5 keer meer pixel.
Om scherper beeld te krijgen moet je minimaal iTV, digitaal kabel-tv of HD televisie nemen.
Een scart kabel of tulp voor beeld is ook niet genoeg. Je hebt HDMI nodig, digitenne kastjes hebben geen hdmi.

Meer afstand nemen van de televisie helpt ook.

ok, bedankt voor uw antwoord.
Maar wat kan ik nu het beste doen? ik ben namelijk beetje de weg kwijt nu en zoveel verstand heb ik er ook niet van.
een kleinere inch tv kopen?
is er geen vervanging voor het digitenne kastje dat wel hdmi heeft?
Digitenne heeft ook insteekkaarten (cam module) die je achterin de tv kan steken, bied dat misschien een oplossing?

jeroen3
Je kunt wel een HDMI digitenne kastje kopen (als ze bestaan?), maar daar word digitenne beeld niet beter van.
Beste oplossing is een beter alternatief zoeken voor digitenne.

Je zou een insteekkaart kunnen proberen. Je bent dan in ieder geval de analoge scart kabel kwijt.

dokrak
Het beeld is onzuiver, de ondertiteling doet pijn aan je ogen, hoofden worden bijvoorbeeld niet goed weergeven.
Details zijn bar slecht.

Dit stuk houdt mij een beetje bezig Frown
Het mag niet zo zijn bij een dat het zo slecht wordt.
Ongeacht kastje of kaart.
De kwaliteit mag wel iets achter uit lopen maar nooit zo veel dat dit voorkomt.
Ik ken zat mensen die een redelijke kwaliteit hebben met een 80 cm beeldscherm en groter.

De signaal sterkte kunnen we dus weg strepen die is goed.

Je bent dus over gegaan van een andere tv dus heb je waarschijnlijk ook andere instellingen nodig.(digitenne kastje)
4:3 (traditionele televisie)
16:9 (breedbeeldtelevisie)
pak je handleiding van je tv er eens bij en verander je beeldscherm instellingen eens.
Gewoon verschillende formaten/instellingen afgaan.
[Beeldformaat]: hiermee wijzigt u het
beeldformaat.
 [Schermranden]: hiermee wijzigt u de
grootte van het beeld.
[Automatisch vullen], [Auto zoom] of
[Breedbeeld] is.

Instellingen digitenne .
Schermverhouding instellen
In de instellingen van de tv-ontvanger kun je aangeven of je een breedbeeld of standaard
tv-toestel gebruikt. Tijdens het tv kijken kun je de schermverhouding ook tijdelijk aanpassen.
Druk (meerdere keren) op 0 om de verschillende opties van de scherm verhoudingen

A/V Instellingen
Hier kun je de video-instellingen aanpassen, zoals Tv Type en VCR Scart Type, Video Uitgang,
Schermverhouding,
Beeldformaat en Geluidsweergave

Nog even over de insteek kaart :
Die setopbox zet het digitale signaal eerst om naar analoog om via de scartkabel naar de tv te sturen. De TV moet het signaal weer verwerken.

Door de interne digitale tuner van de tv te gebruiken, heb je geen last van die conversieverliezen.

Grote kans dat je beter beeld heb.
Maar dan hebben we het hier over beter beeld.
En de problemen die u beschrijft moeten we het toch denk ik in een andere hoek zoeken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 04 2012 02:50:34:
Helpless
het is al laat en dan ga je over dingen heen lezen sorry.(instellingen digitenne en tv veranderd)

Ik heb zelf digitenne gehad 26 inch en 32 inch beeld wordt slechter.
maar vervormen en zo nee dus blijf bij een instelling probleempje naar mijn mening.

maar heb je niks om te testen mijn vriend.
kabel tv,dvd,internet met een youtube filmpje of zo.
kastje meenemen naar de buren met een grote lcd tv.

en gewoon stoute schoenen aan trekken en kpn opbellen.
dat je werkelijk waar een ruk beeld heb.
misschien zeggen hun wel dat het een standaard item is bij nieuwe led tv`s.
techniek staat ook niet stil natuurlijk van de tv`s.
En vriendelijk vragen of je niet beter een insteek kaart kan krijgen.
lijstje maken en dingen weg strepen tv,kastje,insteek kaart.

ik heb bijvoorbeeld horizion van upc gehad schijnt simpel weg gewoon niet werken met sommige tv toestellen.
maar ja kom je pas achter na veel klote en bellen en doen.Think
Gewijzigd door dokrak op 04 december 2012, 02:50

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beeld kwaliteit erg slecht op nieuwe led tv dan op normale oude tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing 2 30 november 2016, 13:30
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod 2 30 oktober 2016, 22:03
Haperend / stilstaand beeld iTV Helpdesk 7 22 mei 2016, 15:12
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen 9 24 januari 2016, 18:18
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk 14 18 december 2015, 17:23
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost00:27:34
| KaPteiN03:36:59
| kvdb4506:47:06
| MrIggy06:54:21
| Anne4908:16:43
| xwardox09:05:28
| HenkN12:40:38
| Wim270547 1 dag
| glim 1 dag
| bart jonk 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10