obey-robots.txt
11 December 2016, 14:47
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ADSL snelheid erg instabiel

Thomas68
Hallo,

al een tijdje ben ik bezig om mijn ADSL verbinding van KPN op de juiste snelheid en stabiel te krijgen. Een paar meldingen en klachten bij KPN verder is de verbinding helaas nog altijd niet wat ik ervan verwacht. Ik heb een abonnement voor max. 20MB maar haal dat niet. Toen ik een tijd geleden heb ge-upgrade van 8MB naar 20MB haalde ik een poosje ca. 16MB. Niet veel later zakte dit naar ca. 7MB. Dat had ik niet zo snel in de gaten, maar toen ik het wel door had heb ik een ticket aangemaakt waarna de poort op de wijkcentrale is gereset. Dat hielp, de snelheid werd weer ca. 13MB. Acceptabel dus. 2 weken later echter zat ik weer op 7MB en heb ik dus opnieuw KPN gebeld. Toen kwam er een monteur langs die constateerde dat er bij mij thuis niks mis is, maar die heeft ook in de wijkcentrale wat gedaan en voilá de 13MB werd weer gehaald. Jammer genoeg had ik toen geen telefoon meer, maar afijn. Dit hielp ook maar voor een week of 2, dus nu maar een klacht ingediend. En nu wordt er gedurende 10 dagen gemeten en zat ik vanmorgen ook nog slechts op ca. 8,5 MB. Er gaat dus iets flink mis waar ik geen invloed op heb. Vanmorgen de instellingen bekeken op mijn Experiabox (type ARV7519) en ik zag dat de maximale snelheid inderdaad ook max. 10MB staat. Dat zit wel heel ver van de beloofde maximaal 20MB af. De afstand naar de wijkcentrale zou het probleem niet moeten zijn.

Hieronder de status van vanmorgen:

Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 900 (Kbps.) 10011 (Kbps.)
Attainable Rate 1015 (Kbps.) 17724 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 12.0 dB 12.0 dB
Attenuation 5.8 dB 12.6 dB

Iemand goede ideeen om dit definitief te verhelpen? Behalve natuurlijk overstappen naar een andere provider?

ricardobrock
Hoi Thomas,

Zoals ik kan zien zijn je DB waardes prima, dat komt waarschijnlijk doordat je snelheid naar beneden is gebracht. Wat er gebeurt op een KPN centrale is het volgende. Zodra je jouw modem opstart probeert hij eerst een linesync te krijgen, tijdens dit proces wordt er met de centrale van KPN onderhandelt wat de beste snelheid (up/down) en DB waardes zijn. Op een moment zijn beide apparaten overeengekomen dat er bij een bepaalde intraining van je snelheid een stabiele DB waarde aanwezig is. Helaas voor jou betekend dit dat je niet de maximale snelheid van 20Mbit/1MBit haalt.

Wat ik je kan adviseren is de website van KPN in de gaten te houden, ik weet dat KPN op dit moment druk bezig is met het activeren van VDSL over het hele land. Bij mij thuis stond ik in dezelfde schoenen als jij, 20Mbit beloven en 8Mbit halen. Nu heb ik VDSL en behaal ik zelfs 40Mbit ;-). Het enige is dat ik mijn goedkope Cisco 877 van Marktplaats moest vervangen voor een nieuwe dure Cisco 887.

Om eventueel je verbinding toch nog te controleren kan ik je één tip meegeven, sluit je modem echt maximaal 0.5 meter van het ISRA punt aan. Misschien verandert er niks, maar het is wel het meest stabiel.

Met vriendelijke groet,

Ricardo Brock

Thomas68
Dank. KPN heeft inmiddels weer (voor de zoveelste keer) actie ondernomen om de boel goed in te regelen. Ik krijg nu een nieuw modem, ben benieuwd

ricardobrock
Goedenavond Thomas,

Waarschijnlijk zul je met je nieuwe modem geen resultaten merken. Ik denk zelf dat je qua snelheden het gewoon moet accepteren, hoe hard het ook klinkt en wachten tot VDSL beschikbaar is.

Daarnaast, komop 8Mbit ;-). is toch snel zat voor internet gebruik, en download je, buy a NAS. gebruikt bijna geen stroom en die kun je lekker laten draaien ;-)...

Met vriendelijke groet,

Ricardo Brock

Thomas68
Hallo Ricardo, ik verwacht ook geen verbetering maar wil KPN nog een laatste kans geven. En je statement dat 8MB voldoende is deel ik eerlijk gezegd niet. Een paar jaar geleden zat ik, als voormalig HetNET klant, via een Thomson 510 modem op 8 MB en wilde upgraden. Zogezegd zo gedaan, dat kon volgens KPN met behoud van het modem. Daarna wel meer betalen maar niet meer snelheid. Bleek - volgens KPN - aan het modem te liggen (he, dat kon toch behouden blijven?) dus kreeg ik een Experia box. Korte tijd haalde ik daarmee ca. 16MB, dat binnen een paar weken zakte naar opnieuw max. 8MB. Dat heb ik een tijdje zo gelaten totdat ik het hinderlijk begon te vinden. Nu heb ik inmiddels een nieuwe Experia box, heb ik na elk telefoontje / mailtje ca. 2 weken redelijk vlot internet (13M) maar daarna niet meer, heb ik KPN over de vloer gehad en bleek er bij mij thuis niks mis te zijn, heeft KPN in de wijkcentrale aanpassingen gedaan waarna mijn vaste telefoon het niet meer deed, en krijg ik dus nu wéér een nieuw modem. Omdat mijn modem niet geschikt zou zijn voor hogere snelheid. Snap ik niet, want steeds blijkt tijdelijk het tegendeel. Dit alles uiteraard wel met de mededeling "dat als het aan uw thuis-aansluiting ligt" ik de rekening krijg gepresenteerd. Terwijl KPN zelf heeft geconstateerd dat dit niet zo is!

Ik ben inmiddels 2 klachten verder en heb nog altijd geen verbetering. Als het nieuwe modem ook niet werkt dan zal KPN moeten toegeven dat levering van de contractueel beloofde internet snelheid op mijn adres niet mogelijk is. Daar kan ik best vrede mee hebben maar niet voor € 35 per maand. Daar levert bijvoorbeeld UPC 50MB voor!

ricardobrock
Goedenavond Thomas,

Kun je mij in een persoonlijk bericht jouw huisnummer doorgeven, ik kan dan op basis van je postcode en huisnummer controleren wat jij moet kunnen halen. De testen die ik kan uitvoeren zijn realistische waardes.

Kun je het volgende eens proberen:

* Je modem direct op het ISRA aan sluiten, mocht je een splitter hebben.
* telefoonkabel tussen het IRSA en modem vervangen door een kabel die maximaal 1 meter is.

Bekijk dan eens wat je snelheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Ricardo Brock
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl

Thomas68
Hallo Ricardo, zie privebericht.

gr., Thomas

ricardobrock
Hoi Thomas,

ik zou KPN toch maar even flink aanpakken :-). Op jouw locatie is namelijk VDSL mogelijk!!! tot 40Mbit :-).

Met vriendelijke groet,

Ricardo Brock

ricardobrock voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Thomas68
Ricardo, helder en dank. Dit sluit perfect aan op een opmerking "tussen neus en lippen door" van de monteur die hier een paar weken geleden was. Hij vertelde dat 20MB geen probleem zou mogen zijn, en verbaasde zich eigenlijk net zo als ik over de situatie. M.i. zou de Experiabox die ik heb ook geen belemmering moeten zijn (type ARV7519).

Ik houd je op de hoogte!

Thomas

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 18 2012 11:53:10:
Hallo Ricardo,

inmiddels heb ik een nieuw type Experia Box (een H220N) maar kom nog steeds niet hoger dan max. 8MB:
Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 5 hrs: 15 min: 4 sec
Modulation Type ADSL_2plus
Actual Rate (Up/Down) 774/7994 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1290/23992 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7.2/19 dB
Line Attenuation (Up/Down) 7.7/15 dB
Output Power (Up/Down) 11.9/18.9 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 10/70 ms
INP (Up/Down) 0.5/6.5 symbols
FEC (Up/Down) 216/4
CRC (Up/Down) 0/0
TPS_TC G.992.3_Annex_K_ATM
Profile N/A

Uiteraard heb ik KPN hierover inmiddels geïnformeerd, ben benieuwd wat ze nu gaan doen...

gr., Thomas
Gewijzigd door Thomas68 op 18 november 2012, 11:53

ricardobrock
Goedemorgen Thomas,

Op zich geef ik je gelijk, laat KPN maar nadenken. Het jammere is dat de medewerkers van KPN vaak niet creatief genoeg zijn om te bedenken dat je kan upgraden naar VDSL. Ik zou het lekker simpel houden, KPN bellen, vertel dat je huidige verbinding zat bent en vraag naar een upgrade naar VDSL. Het mooie is van VDSL dat je ook interactieve TV kunt nemen :-).

Hou het simpel voor jezelf, KPN is een goede provider, alleen de kennis op de eerste lijns support is belabberd.

Met vriendelijke groet,

Ricardo Brock
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL snelheid erg instabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
iets vreemds aan de hand.. snelheid VDSL2 / ZTE Snelheid 3 04 september 2015, 20:57
Internet snelheid Snelheid 16 27 juli 2015, 19:24
LAN snelheid Experiabox V9 icm ASUS RT-AC68U / Engenius ECB600 Eigen netwerk 13 13 juli 2015, 22:58
Upload snelheid/posten Usenet 10 31 maart 2015, 23:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost01:31:28
| KaPteiN03:25:50
| ej21993 1 dag
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10