obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ip camera een vast ip adres geven in H220
wp_1970
Hoi

Als leek wil ik graag mijn ip camera een vast ip adres geven in mijn H220, maar weet niet hoe het moet, kan iemand met helpen?

bvd
wp_1970
 
terryhendrix
Je opent de webinterface van de H220N. Dit doe je door http://192.168.2.254 te openen in je browser, terwijl je bekabeld bent aangesloten op het modem.

Je word gevraagd om een wachtwoord, als je deze nog niet hebt ingesteld is deze leeg.

Zoek nu het MAC-adres op van de ip-cam. Deze is waarschijnlijk te vinden op de cam en bestaat uit 12 Hexadecimale tekens (0 tm 9 en A tm F). Voorbeelden:
A5:45:F8:0A:12:34 of A545:F80A:1234. De : word ook als - geschreven.

Open de webinterface en ga naar Network/LAN/Static DHCP. Hier kan het IP-adres worden gekoppeld aan het MAC adres. Kies een IP uit de DHCP pool (standaard 192.168.2.1 tm 192.168.2.252) en vul het mac-adres van je cam in.

Mocht je er niet uit komen kan ik screenshots voor je maken.

Groet,
Terry Hendrix
KPN DCC
 
wp_1970
Hoi Terry

Ik kan geen Mac adres van de camera vinden. Wel is het zo dat de camera nu altijd "wordt gevonden" door het draadloos netwerk. In het verleden viel hij wel eens weg. Hij heeft dus blijkbaar een vast IP adres. Kan ik hem nu ook benaderen vanuit een andere plek dan mijn eigen netwerk (port forwarding) en heb je eventueel een handleiding daarvoor?

vr gr wp
 
terryhendrix
wp,

Als je zeker weet dat er een statisch IP adres in zit. Kun je poorten doorzetten naar dit IP-adres. Let er wel op dat dit de poorten moeten zijn waar de Cam mee werkt.
Vervolgens zou je jouw Cam moeten kunnen bereiken met je externe-IP adres gevolgd door het poort nummer. Zoek hier je externe-IP http://www.whatsmyip.org/ en volg dit op met : poortnummer.
Bijv: 85.12.125.254:8080

Gr
Terry Hendrix
 
wp_1970
Hoi Terry

Ik heb een mac adres toegekend en een vast IP adres (network>lan>dhcpbinding, ik kan echter niet controleren of het werkt. als ik in mijn eigen netwerk mijn externe ip adres opgeef gevolgd door het poortnummer doet ie niets.

grt WP
 
terryhendrix
Heb je via Application/Port forwarding de poort ook doorgezet naar dit statisch IP? Dit is belangrijk.

Stappenplan:
1. Ga naar application/port forwarding en klik op 'Click here to add an application'
2. Kies een naam voor je applicatie
3. voor elke poort die je wilt doorzetten maak je een record in. De Start port, end port, start mapping port en end mapping port kun je het beste allemaal hetzelfde poort nummer geven (uiteraard dient deze hetzelfde te zijn als waar je IP-cam op luisterd)
4. Klik op back
5. Voor bij LAN host IP het IP-adres van je cam in, welke statisch is gealloceerd via static dhcp.
6. Kies de applicatie die je net hebt gemaakt en klik op add.



Je kunt overigens controleren of je statisch (lokaal) ip werkt. Open het command prompt (windows 7/vista: Druk op start en type cmd in het zoekveld. Open vervolgens cmd.exe) Bij XP staat het onder bureau accesoires.

Wanneer je het command prompt open hebt typ je in: ping
Bijvoorbeeld: ping 192.168.2.100
Wanneer je reply's terug krijgt weet je dat je IP werkt.

Groet,
Terry Hendrix
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ip camera een vast ip adres geven in H220', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
KPN verhoogt prijzen pakketten en vast bellen fors KPN Nieuws : 3 22 mei 2016
Advertentie